Skyline overtager clearwire resultat mangl~
Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 25-03-10 14:36

Hej

Er der nogle der har informationer om hvorfor Skyline ikke kan dække de
samme områder som Clearwire har gjort i mange år. Jeg har i flere tilfælde
hør om folk der får deres Clearwire lukket/fjernet af skyline hvor efter
Skylines fine nye udstyr ikke virker på adressen. Ingen kan herefter give
oplysninger om hvad forklaringen er eller hvad skyline vil gøre ved dette
problem.

Selv med fint signal - mange lysdioder tændt er der ingen internet. Den nye
Skyline hvide Wimax router vil/kan ikke logge på Skyline's system.

Det må være meget svært at sælge eller holde på kunden når man lige har haft
internet på selv samme adresse via Clearwire..

Oplysninger ønskes.....

/lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-03-10 13:22

On 25 Mar., 14:36, "Lars B. Nielsen" <oz1...@XXXmail.tele.dk> wrote:

> Selv med fint signal - mange lysdioder tændt er der ingen internet. Den nye
> Skyline hvide Wimax router vil/kan ikke logge på Skyline's system.

Nok noget config ting?!

Jeg bøvlede også med en min forbindelse igår, da jeg skulle udskifte
fullrate routeren.. Efter udskiftning virkede forbindelsen ikke, og
support kunne ikke finde ud af hvorfor fordi den så ud til at være
online i systemet.. Men senere på aftenen virkede det dog igen.

> Det må være meget svært at sælge eller holde på kunden når man lige har haft
> internet på selv samme adresse via Clearwire..
>
> Oplysninger ønskes.....

Ja, det er vist også meget svært at få noget information ud...

Jeg har igennem ca. 6måneder sendt 3 styk email med spørgsmål om den
tekniske platform man kan vælge på sjælland... 3gang var lykkedes
gang, hvor jeg fik afvide man både kunne vælge en sort wimaxx boks,
eller den udendørs model til mast.. men en uge forinden, tog jeg
knoglen og ringede, hvor jeg fik afvide at alle løsninger fremover vil
være GDS boksen som skal stilles i et vindue osv...

Så det er jo klart at signalet her, vil være klart dårligere end
mastmontering...

Men hvad er det du siger, du har fået skiftet "antennen" i masten til
en anden type?

Derudover undrer jeg mig over hvornår der sker noget med dækningen på
sjælland.... tilsyneladende ingenting, der viser fint dækning fx her
hvor jeg bor... Men ringer man og spørger ind, kan de bestemt ikke
levere her fordi jeg bor imellem 2 master hvor der er for langt til
dem begge....
Sidst hvor jeg så sådan en wimaxx løsnig i brug fra dansketelekom var
i brøndby... og der skulle boksen UDENFOR og med kun streg dækning...
Det er der sikkert stadigvæk da den nærmeste mast sikkert stadig er
den der er i taastrup hvem ved?!

Fra : lom k

Dato : 20-05-10 09:06

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> i brøndby... og der skulle boksen UDENFOR og med kun streg dækning...
> Det er der sikkert stadigvæk da den nærmeste mast sikkert stadig er

jeg var af den overbevisning at vimax var en type internet forbindelse,
som specielt skulle rette sig til dem som bor i de tyndt befolket
områder. Da ADSL/VDSL ikke kan klare at komme særligt langt fra
centralen, før hastighed og stabilitet falder. Men på skyline kan jeg
se at de på sjælland primært dækker central københavn. Dette er da
ellers et område hvor der mange muligheder.

Skrevet af den missundelige, som bor 4 km fra centralen og kun lige kan
komme op på 4 mbit/s. Der er fiber i vejen, men fik ikke lige koblet
mig på i tiden inden TDC købte DONG fibernet. TDC sælger desværre ikke
fiber til private...

mvh

lomse

Fra : KsNa

Dato : 20-05-10 18:00

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> komme op på 4 mbit/s. Der er fiber i vejen, men fik ikke lige koblet
> mig på i tiden inden TDC købte DONG fibernet. TDC sælger desværre ikke

Se dette
http://yousee.dk/Om_YouSee/Presse/Pressemeddelelser/Arkiv/2010/18_05_Tv_paa_fiber.aspx

Mvh.
Kim

Fra : lom k

Dato : 20-05-10 20:41

KsNa wrote:

> "lom k" <lom@lomse.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

hej Kim

fedt nok, tusinde tak for info.
jeg vil da holde øje med dem, og se om de kan noget for os på
hornshered

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-05-10 18:59

Den 20-05-2010 10:06, lom k skrev:
> mig på i tiden inden TDC købte DONG fibernet. TDC sælger desværre ikke
> fiber til private...

Hvorfor skulle de ikke gøre det? Jeg er ret sikker på, at du som privat
person har ca. samme muligheder for at købe forbindelser som
erhvervsdrivende har, men prisen er dog nok ikke 500 om måneden. ;)

- Chano Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-10 12:59

> [...]
> i brøndby... og der skulle boksen UDENFOR og med kun streg dækning...
> Det er der sikkert stadigvæk da den nærmeste mast sikkert stadig er

De sælger to forskellige løsninger baseret på wimax. Den ene er vist den
samme som den gamle clearwire løsning med en boks man kan bruge forskellige
steder blot der er dækning. Rækkevidden er der ikke specielt god og meget
afhængig af lokale forhold.

den anden er med udendørs fast monteret antenne. Den løsning har jeg kørt
med siden foråret 2009. Istarten med 4/2 mbit og nu med 10/2 (hvor jeg ikke
har målt den til mere end 6 med tpspeedstat). Jeg har signal til at kunne
skrue upload op til 5mbit, men ikke fundet det nødvendigt til prisen. Efter
sidste prissænkning er min 10/2 billigere end hvad jeg tidligere gav for
4/2.