Skyline Wimax router DMZ Zone
Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 18-03-10 18:18

Hej

Er der nogle der bruger Skyline med extern Server eller extern Ip telefoni
router bag Skylines Wimax Router.

Ved i om deres DMZ Zone de skriver om er Default på alle kundetilsltninger
eller DMZ Zone skal bestilles hos Skyline.

/Med venlig Hilsen

Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-10 20:20

> Er der nogle der bruger Skyline med extern Server eller extern Ip telefoni
> router bag Skylines Wimax Router.

Er ikke helt sikker på hvad du spørger om ...

Men jeg har ip telefoni hos viptel og har main egen router bag skylines. Den
forwarder alt udefra til en fast ip (afair 192.168.1.50 som default)

> Ved i om deres DMZ Zone de skriver om er Default på alle kundetilsltninger
> eller DMZ Zone skal bestilles hos Skyline.

Må vist være et nyt tilbud har ikke hørt om det ... Eller er forwarden til
*.50 du du mener med DMZ ?

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 18-03-10 22:16

Ja det er rigtig. DMZ er en funktion i en router hvor alle porte sendes til
en ip adr. på indersiden af firewallen.

Jeg har en linksys pap2 router der er sat til 192.168.1.50 men det virker
ikke. Da jeg ikke kan se hvad der er sat i Skyline routeren så ved jeg
derfor ikke hvorfor det ikke virker.

/lars

Fra : Anders Majland

Dato : 19-03-10 08:24

> Ja det er rigtig. DMZ er en funktion i en router hvor alle porte sendes
> til en ip adr. på indersiden af firewallen.

I min bog er en DMZ på en router en defineret lan port hvor man kan opsætte
regler for hvad der skal til den port op hvilke addresser.

Måske de muligheder også er der i skylines (for skyline) - men bare at smide
alt videre til en bestem addresse på samme subnet som de dynamisk tildelte
addresser - der er da vist en fattigmands dmz ....

> Jeg har en linksys pap2 router der er sat til 192.168.1.50 men det virker
> ikke. Da jeg ikke kan se hvad der er sat i Skyline routeren så ved jeg
> derfor ikke hvorfor det ikke virker.

Hvor langt når du
Har du internetadgang ?
Kan den ikke registere hos udbyderen ?
Kan du ringe ud ?
Kan du ringe ind ?
Eller mangler du bare lyd den ene vej ?

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 19-03-10 09:14

Jeg har internet access, men jeg kan ikke registere hos udbyderen. Det
tolker jeg at der er en firewall der stopper for svaret fra min ip telefoni
udbyder (Musimi).... og dermed kan min psp2 ikke registere.

/lars

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-10 11:08

> Jeg har internet access, men jeg kan ikke registere hos udbyderen. Det
> tolker jeg at der er en firewall der stopper for svaret fra min ip
> telefoni udbyder (Musimi).... og dermed kan min psp2 ikke registere.

Tror bestemt ikke at skyline filtrerer din trafik - Så mon ikke det er i dit
eget udstyr du skal finde fejlen. F.eks sidder din linksys jo ikke med en
offenlig addresse men bag en nat.

Hvilke dns settings har din linksys, måske den slet ikke kan slå din sip
registrar op

Jeg er så nødt til at køre med "keep port forwarding of the internet router
enabled for internet telephony" - Men det er kun for at få indgående opkald
igennem.

Jeg har så lige prøvet en gammel musimi konto - Den kan jeg også registere
(har dog ikke testet om der er hul igennem for opkald)