13 racer forbydes.
Fra : JBH

Dato : 18-03-10 00:22

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/29291895/

De 13 hunderacer er:
1) Pitbull terrier

2) Tosa inu

3) Amerikansk staffordshire terrier

4) Fila brasileiro

5) Dogo argentino

6) Amerikansk bulldog

7) Boerboel

8) Kangal

9) Centralasiatisk ovtcharka

10) Kaukasisk ovtcharka

11) Sydrussisk ovtcharka

12) Tornjak

13) Sarplaninac.

Jeg undrer mig at f.eks nr 7 (Boerboel) skulle være en farlig hund.
Umiddelbart er en rottweiler lige så "farlig", og nu vi snakker "kamphunde"
så var en oplagt kandidat da boxeren... Det ligner en ommer.

mvh
JBH

Fra : JBH

Dato : 18-03-10 00:28

Og forresten...

Egentligt var det 14 racer, men Staffordshire Bull Terrieren blev fjernet
fra listen igen (Det var sådan en som skambed en hest i Holstebro)

mvh
JBH

Fra : /Peter

Dato : 18-03-10 07:40

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/29291895/

Problemet kan løses med at alle der ønsker at anskaffe sig en en hund
skal ansøge om det.

Fra : JBH

Dato : 18-03-10 08:11

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Problemet kan løses med at alle der ønsker at anskaffe sig en en hund
> skal ansøge om det.

Hmm. Alle hunde skal allerede have en lovpligtig ansvarsforsikring og
registreres i hunderegistret. Derved er både hund og ejer kendt, men der
findes masser af "u-indregistrerede" hunde i Dk. og mon ikke en stor del af
dem står bag de grove overfald ? De u-indregistrerede hunde skal findes og
registreres.

Regeringens forslag er tåbeligt....Kunne man forestille at "muskel-biler"
blev forbudt ? (Trafikulykkesstatistikker kunne nemt udpege fabrikat/type)

Nej vel. For det er kombinationen af fører/ejer og bil som ikke passer
sammen, så måske "hundekørekort" var en løsning. (Hvilken hunde har du
hundefører ret til En del hunde vil sikkert slet ikke kræve "kørekort"
og derved undgår man at ramme f.eks. pensionister som typisk har en lille
hund.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-10 12:33

> [...]
> af dem står bag de grove overfald ? De u-indregistrerede hunde skal findes

Det var ellers noget af et postulat

> [...]
> hundefører ret til En del hunde vil sikkert slet ikke kræve "kørekort"
> og derved undgår man at ramme f.eks. pensionister som typisk har en lille

Hvrfor skulle pensionister undtages - man burde da hellere undtage
brugeshunde som blindehunde...

/karsten

Fra : Lene Nielsen

Dato : 18-03-10 01:06

On 18 Mar., 00:21, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Umiddelbart er en rottweiler lige så "farlig", og nu vi snakker "kamphunde"
> så var en oplagt kandidat da boxeren... Det ligner en ommer.

Tja, den eneste Boerboel jeg har haft kendskab til bed som unghund
ejerens 1 årige datter i hovedet, og da ejerene søgte hjælp hos
adfærdsdims, fik de at vide, at adfærdsdimsen havde kendskab til flere
boerboels hanner, der havde udvist agressionsproblemer, da de nåede
1-2 års alderen.
Det her ligger en del år tilbage, og racen var absolut sjælden i DK på
det tidspunkt, så jeg faldt det påfaldende, at man allerede kunne
udtale sig om flere problemer af samme art ud af en meget lille
population.
Så jeg er nok ikke så forbløffet over at Boerboelen er med.

At man så kan undre sig over rottweileren ikke er med set i lyset af
nogle særdeles grimme overfald på børn, er så en anden sag. Måske
fordi det er en race, der har været etableret og særdeles udbredt i DK
i mange år, og antallet af problemer derfor skønnes små i forhold til
antallet af velfungerende rottweilere. Jeg ved jo ikke, hvad grunden
har været, så det er kun en tanke.

VH Lene

Fra : JBH

Dato : 19-03-10 07:12

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

- mange år, og antallet af problemer derfor skønnes små i forhold til
-ntallet af velfungerende rottweilere. Jeg ved jo ikke, hvad grunden

Jeg har mødt 1 boerboel, og den var i alt fald ikke agressiv, til gengæld
har jeg oplevet både agressive og søde rottweilere. Fænomenet med unghunde
(især hanhunde) som er "agressive" overfor børn, har jeg set indenfor flere
racer bl.a boxer og schafer og endda hos labrador.Typisk opstår episoden når
unghunden misforstår barnets signaler/situationen og blot vil
markere/snapper.Det er sælfølgelig u-acceptabel, men jeg ville ikke uden
videre aflive en hund af den grund, med mindre det gentager sig. Hvis hunden
bider et barn for alvor, er det en helt anden sag.

Mange af racerne på listen har jeg aldrig mødt, og kan kun gisne om at
problemet med disse skyldes at man har avlet på nogle linier som netop har
de kedelige egenskaber, fordi det er DET sind den typiske hundefører til
disse racer har ønsket.

mvh
JBH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-03-10 12:44

> [...]
> Umiddelbart er en rottweiler lige så "farlig", og nu vi snakker
> "kamphunde" så var en oplagt kandidat da boxeren... Det ligner en ommer.

Det som undrer mig mest er, at denne liste åbenbart er skrevet ud fra, hvad
en eller anden politiker åbenbart mener at kunne huske at have læst et eller
andet sted. For jeg må da indrømme, at til trods for mine Ca 40 - 45 år med
hund(e).... Så nævnes der racer, som jeg ikke engang er klar over hvad er
for nogle skabninger.
Og som Irene Jarnved fortalte på TV... Så stod en hund på listen... Fordi
den " Kunne nedlægge 2 ulve " Faktisk er der vel ingen, der ved om det
nogensinde har fundet sted.... Vogtende hyrdehunde, forsvarer deres flok mod
angreb.... Oftest fra det, man ville betragte som vilde dyr.... Nøjagtigt
det samme, kender jeg da... To gange, har mine hunde, holdt Mikkel Ræv fra
at racere min hønsegård... Men indrømmet, det var mig selv, der aflivede
Mikkel... Men den ene gang, havde de da været i nærkontakt, for det lykkedes
Mikkel at smitte to af hundene med skab... Hvor mange gange, de har skræmt
Mikkel væk, har jeg ikke tal på... Men det sker ofte, at de racer ud i
natten, og der er ingen tvivl om, at det er ikke noget " Social Call " de er
på vej ud til... Om det er Mikkel, der er ude efter høns, eller noget truer
fårene, skal jeg ikke kunne sige, for de har som regel løst problemet, inden
jeg når derud, og de vender altid tilbage med en attitude der lige som siger
" Job well done ".... Er det det, som Regeringen anser for farligt.... Så
mangler både Australian Shepherd & Hovawart på listen....

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 18-03-10 13:34

JBH skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/29291895/
>
> De 13 hunderacer er:
> 1) Pitbull terrier
>
> 2) Tosa inu
>
> 3) Amerikansk staffordshire terrier
>
> 4) Fila brasileiro
>
> 5) Dogo argentino
>
> 6) Amerikansk bulldog
>
> 7) Boerboel
>
> 8) Kangal
>
> 9) Centralasiatisk ovtcharka
>
> 10) Kaukasisk ovtcharka
>
> 11) Sydrussisk ovtcharka
>
> 12) Tornjak
>
> 13) Sarplaninac.

Og hvem skal rende og checke ovenstående galskab.
Skal garantere at min lovlige hund i de forkerte hænder er farligere end
dem alle til sammen.
Snor og mundkurv på offentlige steder ville være knapt så åndsvagt.
Mange såkaldte muskelhunde er jo bastarder og de vil aldrig avles ud af DK

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-03-10 17:23

jopa, skrev:

> Mange såkaldte muskelhunde er jo bastarder og de vil aldrig avles ud
> af DK

Den naturlige følge må så værer at forbyde alle hunde uden stamtavle.
Hvordan kan man ellers bevise at ens hund ikke har en forbudt race i blodet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-03-10 18:52

Pwh skrev:

> Den naturlige følge må så værer at forbyde alle hunde uden stamtavle.
God ide

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Lene Nielsen

Dato : 19-03-10 07:15

On 19 Mar., 07:11, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> videre aflive en hund af den grund, med mindre det gentager sig. Hvis hunden
> bider et barn for alvor, er det en helt anden sag.

Hunden blev så heller ikke aflivet, men skiftede hjem. Hvordan det
senere er gået med den, aner jeg ikke. Og ja, problemer kan opstå hos
hunde af alle racer, men som nævnt, hvis en adfærdsdim allerede kan
nikke genkendende til et problem inden for en talmæssig meget lille
race, så er det for mig tankevækkende.

> [...]
> de kedelige egenskaber, fordi det er DET sind den typiske hundefører til

En del af racerne er de store husdyrvogterhunde, og de er skabt til at
vogte får og geder mod store rovdyr i ret øde områder. De er bevidst
skabt både skarpe og meget selvstændige og egner sig efter min mening
ikke specielt til et tæt befolket land som DK. Selvfølgelig er der
hundejerer herhjemme, der kan klare sådan en hund, og give den et
passende tilværelse, men det er bestemt ikke hunde for alle. Og tanken
om at den mindre ansvarlige del af muskel/kamphundeejerne vælger f.eks
en Kaukaskisk Owcharka eller en Sarplaninac som potensforlænger i
stedet for en amstaff er skræmmende.

VH Lene
..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-10 08:38

On 19 Mar., 07:11, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]

Lad os nu huske at spise brød til, ikke.

Biler kører også børn ned hver dag,
og dem har vi ikke afskaffet endnu...

Så vi kan altså dermed med sikkerhed konstatere at....

SHIT HAPPENS...

Også uden man går ud og laver en Studentereksamen
ud af det... Så lad os nøjes med at ramme de kropumulige
køtere, uanset racen....

Skal der endeligt pilles ved noget, så lad os undersøge,
hvad der er gået forud for hændelsen, mellem hunde / ejere /
hvem der nu end er en mulig trediepart i sagen...

Oftest viser det sig jo, at når noget sådan sker, har det været
under optræk meget meget længe.... Og slet ikke var nær så
uprovokeret, som de ofte får dem til at lyde....

Mange af de tilfælder, der har været debateret her i gruppen,
viste historien jo senere, at den udlægning der blev givet,
langfra var den rigtige.

M.V.H....Benny..

Fra : Bisse

Dato : 20-03-10 09:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Lad os nu huske at spise brød til, ikke.
>
> Biler kører også børn ned hver dag,
> og dem har vi ikke afskaffet endnu...

Men biler med fejl såsom speedere, der sætter sig, kaldes tilbage fra
markedet.
Så engang i TV en debat om emnet kamp/muskelhunde, hvor en ekspert udtalte,
at hos disse racer kan "speederen sætte sig" når og hvor som helst. Det kan
så at sige klikke pga. kampgenet og den manglende "emapti" over for andre
væsener og deres kropssprog.
Det er klart, at der er mange, som gerne vil hævde, at de med træning og
årvågenhed sagtens kan klare den slags situationer. At de er SÅ dygtige
hundeejere, at disse realiteter ikke har betydning for DEM. Kan man ikke
sammenligne dem med Toyotabillister, der ikke er bange for, at speederen
sætter sig, for hvis det sker, er DE så gode til at køre bil, at det ikke
vil blive farligt for DEM?
Der kan sagtens være søde og velopdragede individer af racerne, som aldrig
kommer til at volde problemer, men
hvorfor tage chancen og dermed muligheden for, at man resten af livet skal
leve med konsekvenserne af, at ens valg har kostet andre smerter og tab?

> Så vi kan altså dermed med sikkerhed konstatere at....
>
> SHIT HAPPENS...

Ja, og når det kun går ud over en selv, kan man da sagtens komme langt med
arrogance. Har lidt svært ved at se validiteten af et sådant udsagn, når det
er andre, der bliver smadret.

Bisse

Fra : JBH

Dato : 20-03-10 09:47

"Bisse" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helst. Det kan så at sige klikke pga. kampgenet og den manglende "emapti"
> over for andre væsener og deres kropssprog.

Det ses desværre indenfor alle racer, også mennesker. især når de bliver for
"indavlet"

> [...]
> sætter sig, for hvis det sker, er DE så gode til at køre bil, at det ikke

Nåå, ja.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/03/16/120147.htm
"Den løbske Toyota blev stoppet, da en færdselsbetjent hjalp manden med at
foretage en nødbremsning. Men undersøgelser viser, at bilen ikke fejlede
noget. Det gjorde derimod ejerens økonomi."

Der er opstået hysteri omkring dette speederfænomen, præcist som der er
hysteri vedr. hunderacer. Forleden blev en hund i Ikast overfaldet af en
"kamphund" Den historie præsenterer Ekstrabladet som "10årig pige bidt af
kamphund"

http://ekstrabladet.dk/112/article1317175.ece

> [...]
> leve med konsekvenserne af, at ens valg har kostet andre smerter og tab?

Så var der godt mange ting vi burde forbyde....

Hvorfor ikke starte med "muskel-biler".
Jagt i hobby/fritids regi var også noget man sagtens kunne forbyde. Det er
livsfarligt og absolut unødvendig samt synd for de dyr som anskydes uden at
dræbes.

> Ja, og når det kun går ud over en selv, kan man da sagtens komme langt med
> arrogance. Har lidt svært ved at se validiteten af et sådant udsagn, når
> det er andre, der bliver smadret.

Jaa, for pokker. de seriøse avlere som rammes af brådne kar's fejl er bare
nogle arrogante skiderikker.

mvh
JBH

Fra : N/A

Dato : 20-03-10 18:00

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-10 18:42

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4ba16401$0

> Jeg undrer mig at f.eks nr 7 (Boerboel) skulle være en farlig hund.

Ja, lige den race undrede også mig, men kender så også kun et enkelt
eksemplar af den, som stadig er en ung tæve (+ stadig spinkel af bygning )
og den er noget af det mest lalleglade jeg har oplevet.

Fra : jopa

Dato : 19-03-10 20:48

Buffy skrev:

> Ja, lige den race undrede også mig, men kender så også kun et enkelt
> eksemplar af den, som stadig er en ung tæve (+ stadig spinkel af bygning )
> og den er noget af det mest lalleglade jeg har oplevet.

Der har lige været storalarm på Als.
En farlig kamphund er set løbende rundt og været til fare for alle.
Politiet ankom og fandt ejeren til den 7 mdr gla labradorhvalp der var
totalt lalleglad og ville lege med de opskræmte mennesker.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-03-10 14:54

On 19 Mar., 20:48, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
> Politiet ankom og fandt ejeren til den 7 mdr gla labradorhvalp der var
> totalt lalleglad og ville lege med de opskræmte mennesker.

Det er irriterende at jeg ikke kan høre de skide sirener hvor jeg bor.
Her går man og tror at alt er fred og idyl, og så færdes der sådan et
uhyre lige her i omegnen.
Den bliver da forhåbentlig aflivet og dømt til at gå med mundkurv
resten af tiden, og hende DF'eren indkalder Justitsministeren i samråd
om at der skal nye regler til som sigter på at forebygge den slags
situationer opstår igen.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-03-10 15:03

On 19 Mar., 14:14, Lene Nielsen <lnsandyb...@gmail.com> wrote:
> Og tanken
> om at den mindre ansvarlige del af muskel/kamphundeejerne vælger f.eks
> en Kaukaskisk Owcharka eller en Sarplaninac som potensforlænger i
> stedet for en amstaff er skræmmende.

Den slags ejere kan få noget ubehageligt ud af hvadsomhelst. Nu er
amstaff'erne gået af mode, ham hættetrøjen her i området har afskaffet
sit vandrende kæbeparti, en hvalp som han kun havde ca en måned, nu
dingler han afsted med en dobermannhvalp som højst er 8 uger gammel.
Dober'en står ikke på listen.
Sætter man den på listen, finder han og hans artsfæller noget andet,
og forbyder man også det, finder de igen noget andet. Går man den vej,
kan man blive ved.
Jeg så hellere at det var hættetrøjen man satte ind over for, end en
gruppe af hunde som også har tilhængere uden hættetrøjer.

Hilsen Kim

Fra : Nicky

Dato : 20-03-10 09:55

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Umiddelbart er en rottweiler lige så "farlig", og nu vi snakker
> "kamphunde" så var en oplagt kandidat da boxeren... Det ligner en ommer.

Og jeg undrer mig over at man ikke har forbudt SBT, DDB, Cane Corso mfl. når
man alligevel er i gang med at forbyde farlige racer.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 20-03-10 10:52

On 20 Mar., 08:37, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
>
> Mange af de tilfælder, der har været debateret her i gruppen,
> viste historien jo senere, at den udlægning der blev givet,

Jeg tror der er noget, du misforstår, jeg går ikke ind for forbud, men
skal der være en liste, så synes jeg de fleste af de racer, der er på,
er klare kandidater.

At sammenligne med biler, virker latterligt. Biler har ikke en
selvstændig vilje og kan intet foretage sig på egen hånd. Det kan en
hund trods alt.

Og skal uansvarlige ejere gå rundt med levende potensforlængere, er
der nogle racer / typer af hunde, der er mere uhensigtsmæssige end
andre.

Det kan da godt være du kan affærdige diverse overfald med: Shit
happens. Jeg tvivler på, at de der har fået en hund bidt ihjel eller
bare grundigt tygget i stykker, kan tage det helt så nonchalant.

VH Lene

Fra : jopa

Dato : 20-03-10 18:00

Lene Nielsen skrev:

> Det kan da godt være du kan affærdige diverse overfald med: Shit
> happens. Jeg tvivler på, at de der har fået en hund bidt ihjel eller
> bare grundigt tygget i stykker, kan tage det helt så nonchalant.

Jeg giver dig ret langt hen af vejen, men nye typer muskelhunde vil
komme til.
Måske blandinger der er værre endnu.

Næ det skal koste moneter at holde hund.
Forsikringen kunne indrage statens andel, som kunne være 2000,- kr pr år
og man skal kunne fremvise gyldig kvittering, ellers bøde på samme beløb.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-03-10 17:02

> [...]

happens. Jeg tvivler på, at de der har fået en hund bidt ihjel eller
bare grundigt tygget i stykker, kan tage det helt så nonchalant.

Hej Lene

Hvorfor tror du jeg er nonchalant.... ?????

Hvis du har prøvet en Toyota, hvor bilens computer pludseligt
har taget over... Så vil du næppe kalde det nonchalant mere...

Hvad troede du der skete, når det sker ????...

Hvis du oplever det, kom så og fortæl mig, at bilen IKKE
pludseligt havde sin egen vilje....

En ting kan jeg love dig, den er meget ligeglad med din vilje.

Men at begynde at forbyde en hunderace, inden den har voldt
problemer... Så er man i mine øjne, gået over stregen....

Pitbull, okay, den har været forbudt i mange år, og ikke uden grund.
Amstaff, jamen det ville jeg da også kunne acceptere... Selv om
jeg må indrømme, jeg har ikke mødt en agressiv Amstaff....
Men der er tilfælder nok, der kan tjene som begrundelse....

Så var der vist lige en mere, jeg kan ikke huske hvilken....
Okay, der har været ganske få tilfælder med dem, så måske OK...

Men sagt på Dansk, jeg kender mange flere tilfælder, med
Pekingesere, der ganske pludseligt, og aldeles uprovokeret
har bidt.... Både voksne og børn, men af uvisse årsager, er
de ikke på listen... Og jeg er helt sikker på, at der sidder mange
her i gruppen, som kan berette tilsvarende om Pekingeser....

Når en hund går agurk, vil jeg have fundet årsagen....
For kun da, er vi blevet klogere... Afliv hunden, og vi kan bare
vente på, at det sker igen....

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 21-03-10 17:19

Benny Mortensen skrev:

> Når en hund går agurk, vil jeg have fundet årsagen....
> For kun da, er vi blevet klogere... Afliv hunden, og vi kan bare
> vente på, at det sker igen....

Tror heller ikke umiddelbart på forbud, men nærmere konsekvens over for
ejerne.

Gør det upopulært at eje disse hunde ved at stille krav til ejerne og de
finder anden beskæftigelse

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-03-10 07:07

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ejerne.
>
> Gør det upopulært at eje disse hunde ved at stille krav til ejerne og de

Hvis man kigger tilbage, og tænker Pitbull...

Så tænker man også, hjerneblæste mennesker, der havde hund af forkerte
grunde.. Som helt bevidst, arbejdede på at gøre hundene til våben, der
kunne give dem den respekt, de ikke selv kunne opnå....

Sidst vi så dette, var hos de unge indvandrere i Vollsmose, der igen
dresserede kamphunde, som de kunne pudse på Politiet.....

Alt dette, starter hvergang en voldsom debat, om uregerlige hunde...
Men når alt kommer til alt, gør hundene kun, som deres ejere har lært
dem....

Men i samme åndedrag, er vi så måske også nødt til at tage nogle af
dem i forsvar, for mange af dem, har forsøgt at komme med på diverse
hold, for at få deres hunde trænet, som ganske almindelige hunde, men
alt for ofte blevet afvist... Og jeg har ikke hørt om andre end DCH
Hjørring, som så oprettede hold, kun for kamphunderacerne....
Det lyder måske som en vild påstand, men jeg gjorde vist endda selv
lidt grin med det dengang... Da jeg aldrig havde set en kamphund i
Hjørring.... Men det må jeg indrømme, har ændret sig, så dette kursus
bragte kamphundene frem i gadebilledet... Men uden de negative
historier.... Jeg går ud fra, at folk kan føle præcist for sine Amstaffer,
som John gør for sin Schæfer, og Nana gør for sine Chihuahua'er....

Så jeg syntes, der skal spises brød til, som jeg startede med at sige...

For lad os lige få de rigtige historier på bordet først, før vi lovgiver.
Er der stadig grundlag for at lovgive... Så er det helt OK.....
Men politikerne bør stoppe deres følelsespornobølge nu, før de
kammer helt over.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-10 13:14

> [...]
> Er der stadig grundlag for at lovgive... Så er det helt OK.....
> Men politikerne bør stoppe deres følelsespornobølge nu, før de

Jeg synes at du har helt ret i det du skriver. En ellers af sind fredelig
hund kan få en aggressiv ejer, hvilket uvilkårligt vil smitte af på hunden.
Søgelyset skulle rettes meget mere mod ejerne, hvoraf mange kunne trænge til
at blive trænet i omgangen med andre, i stedet for at bruge et uskyldigt dyr
til at puste deres ego op.

Jeg forestiller mig nogle gange hvordan det ville være, hvis gravhunde,
pommeranianere og andre små hunde, som kan være ret aggressive, ihvertfald
nogle af dem, blev forstørret til schæferstørrelse eller retrieverstørrelse.
Man kan blive helt bange ved at tænke på det, for så blev der sikkert brug
for et forbud.

Det kan da være ønskeligt med et forbud mod visse hunderacer, men jeg synes
at det snart er blæst helt ud af proportioner. Jeg kender f.eks. jordens
dejligste og rareste Amstaffblanding, men sådan er der jo så meget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : N/A

Dato : 20-03-10 18:00

Fra : N/A

Dato : 20-03-10 18:00

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-03-10 15:29

> [...]
> Umiddelbart er en rottweiler lige så "farlig", og nu vi snakker
> "kamphunde" så var en oplagt kandidat da boxeren... Det ligner en ommer.

Hvorfor er det lige at boxeren en kamphund?

Kim

Fra : Lene Nielsen

Dato : 22-03-10 11:18

On 22 Mar., 13:14, "Tove Krieger" <missmini...@invalid.dk> wrote:

> [...]
> at det snart er blæst helt ud af proportioner. Jeg kender f.eks. jordens
> dejligste og rareste Amstaffblanding, men sådan er der jo så meget.

Når jeg tænker på de alt for mange overfald, der har været fokus på,
er det selvfølgelig ejerens skyld. Hvis alle hunde var i snor hos en,
der kunne holde dem, eller bag sikkert hegn, ville de overfald ikke
ske. Men det er nu ikke i alle tilfældene, det har været aggresive
ejere, nogle har bare været naive, og ikke vidst hvad, de havde med at
gøre.

Selvfølgelig kunne adskillige små racer være problematiske, hvis de
var store, men det er de jo ikke. Størrelsen og dermed evnen til at
gøre stor eller lille skade, er vel en del af pakken hos de
forskellige racer.

Jeg har sandelig også mødt nogle smaddersøde amstaffer, jeg har
desværre også mødt det modsatte. Dog ikke overfor mennesker men
overfor andre hunde, og de havde bestemt ikke alle agressive ejere.
Jeg synes ikke, man helt kan se bort fra, at racerne har forskellige
temperament alt efter hvad de er skabt til, det er jo en del af det,
vi vælger race efter. Forskellen ligger jo ikke kun i indpakningen.

For øvrigt, hvorfor er det racen, der bærer skylden, altså er
agressive, når det drejer sig om gravhunde, pomeranier og lign, men
ejeren, der bærer skylden, når det drejer sig om større hunde? Nå, det
var måske lidt en overfortolkning af det du skriver, jeg har bare så
tit hørt argumentet: det er udelukkende ejerens skyld, og for øvrigt
er gravhunde også agressive.

Og for en sikkersheds skyld vil jeg lige gentage, at jeg heller ikke
går ind for forbud, men jeg synes det vil være ok, at gøre det
besværligere at have visse racer i forhold til andre racer. Og jeg er
enig med Jopa, det må godt koste penge på et niveau, så det måske knap
er så attraktivt at anskaffe hund uden at tænke sig om.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-10 11:03

> [...]

enig med Jopa, det må godt koste penge på et niveau, så det måske knap
er så attraktivt at anskaffe hund uden at tænke sig om.

Ja en Pekingeser er en lille hund... Men i de øjne du vil beskytte, er den
endnu større, end en Pitbull er i dine øjne.... Og derfor er en Pekingeser i
stand til at gøre lige så stor skade på et lille barn, som en Pitbull er på
dig....

Lad os slå fast, en gang for alle.... En hund, er En hund. Spørger du
hundene, findes der ikke store og små hunde.... Der findes bare hunde....
En Ruhåret Dværggravhund, føler at hvis den og Eiffeltårnet skal kunne se
hinanden i øjnene, skal Eiffeltårnet stå på tæ'er.

Jeg har selv søgt forklaringer på, hvorfor små hunde er mere agressive end
store hunde... Og jeg har ikke bedre forklaring, end at de drilles meget
mere som hvalpe, end de større racer gør.... Dertil kommer, at folk der har
små hunde, glemmer det faktum, at deres chihuahua, er lige så meget hund,
som en Sct Bernhard. Samt det, at skulle den nu lave et lille uheld, bliver
det meget hurtigt underspillet, ved at referrere til dens ringe
størrelse.... Medens et lille problem med en større hund, vokser i takt med
hundens størrelse.... Dette bekræftes jo fint af dit eget tidligere indlæg.

Et dyr, skal ikke måles i størrelse... Min Gamle papegøje, en Mohrenkopf,
måske bedre kendt som Senegal papegøje, skulle have vejet Ca 100 Gram, men
den var en slat overvægtig, og vejede 140 Gram.... Men den kunne let drive
140 Kg ud af stuen.

Så skal vi sige det på en anden måde... Som politiker, kan man bekæmpe
Pitbull terrieren i Danmark... Men ikke bekæmpe lusene i skolen. Derfor
rettes al opmærksomhed mod pitbull'en, og vi skal ikke erkende vores
nederlag til lusene. Lusene er for en tid glemt, så nu racer krigen mod
hunde og rygere, og nu har vi udnyttet tilliden og støtten fra de
overvægtige, så nu får de også kniven.... Ingen sag, er nu for lille, til en
politiker kan føre sig frem med sit eget personlige korstog, og ingen sag er
for lille, til at der absolut skal lovgives omkring det.... Hvilket har
givet en lovsamling, der er et forfærdeligt miskmask... For ingen har endnu
haft modet til at råbe S T O P.....

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 23-03-10 14:35

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> givet en lovsamling, der er et forfærdeligt miskmask... For ingen har endnu

Jamen det lyder da rigtigt fornuftigt sagt
--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-03-10 20:17

jopa, skrev:

> Jamen det lyder da rigtigt fornuftigt sagt

Synes du virklig

/Jens (som troede Kawa'ejere var mere fornuftige)

Fra : jopa

Dato : 23-03-10 21:02

Pwh skrev:

> Synes du virklig
>
> /Jens (som troede Kawa'ejere var mere fornuftige)

Nu er jeg jo også Aprille Mille ejer endnu
Regner med du køber den når du får skattepenge retur.
Jeg skal nok nysyne den og pudse den

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-03-10 21:23

jopa, skrev:

> Nu er jeg jo også Aprille Mille ejer endnu

Dumme svin

> Regner med du køber den når du får skattepenge retur.
> Jeg skal nok nysyne den og pudse den

Har snakket med min italienerekspert (Ducati 1098)
han siger din pris er helt i skoven, den er for gammel til 100 kilo

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-03-10 22:26

Pwh skrev:

> Har snakket med min italienerekspert (Ducati 1098)
> han siger din pris er helt i skoven, den er for gammel til 100 kilo

Nej tror ikke prisen er i skoven for en 2001 med ca 40K km, men
selvfølgelig kan der forhandles.
Den står som ny og MC falder jo ikke i pris som biler.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-03-10 22:43

jopa, skrev:

> Nej tror ikke prisen er i skoven for en 2001 med ca 40K km, men
> selvfølgelig kan der forhandles.
> Den står som ny og MC falder jo ikke i pris som biler.

Skal ikke selv kunne sige det da jeg ikke er i markedet.

Men en Priller har jo ikke samme status som en Ducati

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-03-10 10:14

Pwh skrev:

> Men en Priller har jo ikke samme status som en Ducati

Tror nok en Mille regnes for noget af det voldsommeste du kan kravle op på.
Kræver erfaring ellers kan det blive et farligt bekendtskab.
Men selvfølgelig styrer man det selv via gashåndtaget

Jeg er mere tryg ved min gamle Kawa

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : jopa

Dato : 23-03-10 21:10

Pwh skrev:

> Synes du virklig
>
> /Jens (som troede Kawa'ejere var mere fornuftige)

Sagen er at det er et korstog for at promovere politikere nærmere end
det er et fornuftigt lovforslag.

Problemet er ikke hundene det er ejerne når vi bortser fra Pitbull som
vist pr default er syg i roen.
Forbyder man 13 racer laver bløddyrene blot sine egne "racer".
Jeg kan let forestille mig en værre coctail end dem der er på listen.
Men det er jo typisk at man skyder med spredehagl og dermed også rammer
dem der seriøst holder disse racer.

I øvrigt hørte jeg lige i dag at DKK ikke er tilhænger af forslaget

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-03-10 22:00

jopa, skrev:

> Sagen er at det er et korstog for at promovere politikere nærmere end
> det er et fornuftigt lovforslag.

Enig, men ikke med Bennys tågesnak som ingen forstår.

> [...]
> Men det er jo typisk at man skyder med spredehagl og dermed også
> rammer dem der seriøst holder disse racer.

Jamen det jeg igen, og igen prøver at komme igenem med,
skal det have en effekt skal alle bastarder (også mine) forbydes.
Ellers er det et slg i en dyne, derfor giver jeg intet for den politiske debat
der kører pt nogen værdi, slag i en dyne.
/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-10 12:37

> [...]
> dem der seriøst holder disse racer.
>
> I øvrigt hørte jeg lige i dag at DKK ikke er tilhænger af forslaget

Nej det kunne jeg da heller ikke forestille mig, da jeg intet har hørt.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 23-03-10 20:14

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> er den endnu større, end en Pitbull er i dine øjne.... Og derfor er
> en Pekingeser i stand til at gøre lige så stor skade på et lille

Vanen tro vrøvler du igen Benny, prøver at ændrer æbler til agurker

Faktum i det du skriver er jo i virkligheden at en Pekingeser self kan
skade et barn alvorligt, men at en Pitt vi kunne æden barnet med hud og hår.

Så self har Lene ret når hun skriver at størrelse (mht hunde) bestemt spiller ind,
ingen probs i det så længe man som ejer er sig det bevidst.

/Jens (som fysisk er sine hunde underlegen samlet)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-10 12:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ingen probs i det så længe man som ejer er sig det bevidst.
>
> /Jens (som fysisk er sine hunde underlegen samlet)

Jeg skrev vist ikke nogen steder, at en stor hund ikke kunne gøre større
skader, end en lille hund....

Jeg skrev, at i de øjne hun ville beskytte, er en Pekingeser endnu større,
end en Pitbull er i hendes øjne....

Mange har hørt om Pitbull's der bed... De færreste har set en....
Men næsten alle her i gruppen, kender, eller har kendt en Pekingeser,
der næsten alle til hobe, har bidt adskillige gange... Og oftest, ganske
uden nogen logisk grund... De fleste, medens man sad og kælede for
dem....

Det syntes jeg da ellers jeg havde prøvet at banke ud i sten, så alle
disse efterbemærkninger, ikke skulle være nødvendige....
At selv store problemer med små hunde, gøres latterlige, på grund
af hundens ringe størrelse....
Men modsat gøres selv små problemer større, i takt med hundens
voksende størrelse.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 08:13

Benny Mortensen, skrev:

> Jeg skrev vist ikke nogen steder, at en stor hund ikke kunne gøre
> større skader, end en lille hund....

Og det er jo det der er det vigtigste, ikke hvad folk har en mere
eller mindre ubegrundet frygt for.

> Jeg skrev, at i de øjne hun ville beskytte, er en Pekingeser endnu
> større, end en Pitbull er i hendes øjne....

Og hvad er højest, et tordenskrald eller rundetårn
En Pitbull kan vel stadig gører større skade på Lene end en Pekingeser
kan på et barn, så hvad var det du ville poienterer.

> Det syntes jeg da ellers jeg havde prøvet at banke ud i sten, så alle
> disse efterbemærkninger, ikke skulle være nødvendige....

Aha, dvs at når du ytrer noget er det evigt gyldig sanhed som overlødiggør
al yderlige debat, må værer herligt at kende den endelige sanhed og kunne
oplyse os andre om den. Undskylder på alles vegne hvis vi har draget tvivl
om dine konklusioner

> At selv store problemer med små hunde, gøres latterlige, på grund
> af hundens ringe størrelse....
> Men modsat gøres selv små problemer større, i takt med hundens
> voksende størrelse.

Jamen det er da et langt større problem hvis en stor stærk hund er agrassiv,
end hvis en tissemyrehund er det.
Agrassive tissemyrehunde er for mig kun et irrertationsmoment,
hvor store agrassive hunde da udgør en disideret fare som jeg
må forholde mig til.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-03-10 14:37

On 22 Mar., 18:17, Lene Nielsen <lnsandyb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> var store, men det er de jo ikke. Størrelsen og dermed evnen til at
> gøre stor eller lille skade, er vel en del af pakken hos de

Der findes alstå nogle ret prominente gravhunde der har formået at
gøre selv en garder ukampdygtig!
Det er ikke størrelsen, men manglen på bidehæmning der er et problem!

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-10 05:46

On 23 Mar., 11:02, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> [...]
> En Ruhåret Dværggravhund, føler at hvis den og Eiffeltårnet skal kunne se
> hinanden i øjnene, skal Eiffeltårnet stå på tæ'er.

Det er dens ego du der sammenligner.

Når vi snakker om fysiske evner, så er der himmelvid forskel på
racerne, der er en hund bestemt ikke bare en hund.
Der er meget stor forskel på om man angribes af en amstaff eller af en
labrador.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-10 17:47

> [...]

racerne, der er en hund bestemt ikke bare en hund.
Der er meget stor forskel på om man angribes af en amstaff eller af en

Hej Christian

Hvis du nu gav dig tid til at læse hvad der stod...

Så ville vi være nået langt

M.V.H....Benny..

Fra : Lene Nielsen

Dato : 24-03-10 08:34

On 24 Mar., 12:34, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> skader, end en lille hund....
>
> Jeg skrev, at i de øjne hun ville beskytte, er en Pekingeser endnu større,

Hvad er det for nogle øjne, du mener jeg vil beskytte ?? Jeg har intet
skrevet om øjne eller om børn for den sags skyld. Jeg skriver, at en
stor stærk hund kan lave større skader, hvad enten det så er på børn,
voksne eller andre hunde, og det kan jeg slet ikke se, hvordan nogen
kan være i tvivl om. At jeg så også mener, at nogle racer er hurtigere
på aftrækkeren end andre, og derfor kræver mere af ejeren, er så en
anden sag.

> [...]
> der næsten alle til hobe, har bidt adskillige gange... Og oftest, ganske
> uden nogen logisk grund... De fleste, medens man sad og kælede for

Jeg har nu aldrig kendt en eneste agressiv pekingeser, men jeg har så
heller ikke kendt særlig mange pekingesere.

> [...]
> af hundens ringe størrelse....
> Men modsat gøres selv små problemer større, i takt med hundens

Hvis det er møntet på mig, er det da noget ævl. At få skambidt eller
dræbt en hund, er ikke småproblemer efter min mening. Og de tilfælde
jeg har hørt om, har det hverken været gravhunde eller pekingesere,
der har været skadevolderen. Det betyder da ikke, at jeg synes, det er
i orden at små hunde er agressive, overhovedet ikke, bare en
konkludering af, at hvis jeg skal møde en agressiv hund, så vil jeg
foretrække den med pekingeserstørrelse.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-03-10 13:18

> [...]

foretrække den med pekingeserstørrelse.

> M.V.H....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -

Den diskussion tror jeg, at jeg vil opgive...
Enten kan, eller også vil i ikke forstå....
Og så kommer vi jo aldrig længere.

EOD.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-03-10 13:57

Benny Mortensen, skrev:

> Den diskussion tror jeg, at jeg vil opgive...
> Enten kan, eller også vil i ikke forstå....
> Og så kommer vi jo aldrig længere.

Så må du jo forklarer dig så alm dødelige mennesker forstår
hvad du mener, personligt er jeg ikke tankelæser

Ps.
Det fremmer også ganske gevaldigt på forståelsen
hvis der bliver quotet korrekt, det kunne du jo overveje
at begynde på for at gører os andre en tjeneste

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-04-10 03:45

On 23 Mar., 18:46, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Det er dens ego du der sammenligner.
>
> N r vi snakker om fysiske evner, s er der himmelvid forskel p
> racerne, der er en hund bestemt ikke bare en hund.
> Der er meget stor forskel p om man angribes af en amstaff eller af en
> labrador.
>
> --
> Christian
>
> Hej Christian
>
> Hvis du nu gav dig tid til at l se hvad der stod...

Tror du ikke du skulle gøre det samme...?

> S ville vi v re n et langt

Jaaa....

--
Christian