3G Routere - hvor køber i dem?
Fra : Nicolai

Dato : 18-03-10 10:13

Forsøger at fixe en 3G router til familien - men synes kun jeg kan finde dem
på 3's hjemmeside MED abb?

Er jeg blind?

--
/Nicolai

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-03-10 11:55

"Nicolai" <no@thanx.com> crashed Echelon writing

> Forsøger at fixe en 3G router til familien - men synes kun jeg kan
> finde dem på 3's hjemmeside MED abb?
>
> Er jeg blind?

Ja

http://kortlink.dk/edbpriser/7kn9

Eller sagt på anden måde, prøv edbpriser og søg på 3G.

--
Bjarke Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-10 12:16

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> "Nicolai" <no@thanx.com> crashed Echelon writing

> Ja
>
> http://kortlink.dk/edbpriser/7kn9
>
> Eller sagt på anden måde, prøv edbpriser og søg på 3G.

Det var nogle velvoksne priser!

Link til Alt om Data:

http://tinyurl.com/y8wmzj7

Edimax 3G-620n. Den er anmeldt i det seneste nummer af Alt om Data, nr
5/2010 på side 43. Jeg kan dog ikke finde testen på deres HP.

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-10 13:19

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> [...]
>
> Edimax 3G-620n. Den er anmeldt i det seneste nummer af Alt om
> Data, nr 5/2010 på side 43. Jeg kan dog ikke finde testen på deres

Den hedder 3G-6210n.

Anmeldelsen i AoD er lidt dum.

Det passer ikke, som der ofte står i lignende anmeldelser, at en (3G)
netværksforbindelse ikke kan deles. Det vil man kunne vhja den
indbyggede funktion for deling af netværk i Windows eller Mac OS X.

Til gengæld er det interessant, at man iflg anmeldelsen er nød til at
installere drivers til 3G-6210n på hver computer, der skal deles 3G-
forbindelsen. Det ligner det der sker ved deling af netværk, og så
kan man jo undvære Edimax boksen og sparer de 700 - 800 kr den
koster.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-10 14:01

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> [...]
> forbindelsen. Det ligner det der sker ved deling af netværk, og så
> kan man jo undvære Edimax boksen og sparer de 700 - 800 kr den

Lige nu er jeg opkoblet gennem min Macbook, der har en USB dongle med 3G
netværksforbindelse og hvor min Thinkpad deler Ethernet porten på
Macbooken.

Det kan osse lade sig gøre i Windows. Så har man noget man kan bruge sin
aflagte bærbar til

--
Oops!... I did it again

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-03-10 14:30

<snip>

> [...]
> Macbooken.
>
> Det kan osse lade sig gøre i Windows. Så har man noget man kan bruge sin

Hvis man vil ha' en detaljeret vejledning samt mange gode råd om deling
af netværksforbindelse i Windows skal man Google: Barb Bowman. Hun har
skrevet om det i mange år, og der er masser af gode tips at hente ved at
læse det hun har skrevet. Hun er virkelig en kapacitet på området, MVP
osv.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-10 15:10

> Hvis man vil ha' en detaljeret vejledning samt mange gode råd om deling
> af netværksforbindelse i Windows skal man Google: Barb Bowman.

Til lejlighedsvis brug er der et alternativ til deling via seperat router
eller en pc er ens mobil.

Joikuspot er en lille router applikation man kan have kørende på sin
(symbion) 3g / wifi telefon. Jeg har det på min nokia 5800 og kan derved
bruge den 3g nette via wlan fra den (de) bærbare.

http://www.joikushop.com/

/A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-10 10:57

On 18 Mar., 15:10, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Joikuspot er en lille router applikation man kan have kørende på sin
> (symbion) 3g / wifi telefon.  Jeg har det på min nokia 5800 og kan derved
> bruge den 3g nette via wlan fra den (de) bærbare.

Hvor hurtigt kan det så foregå på den måde`?

Jeg tænker på, er hastighed og svartid ikke voldsomt påvirket af den
svage processorkraft i N5800?

Har du desuden oplevet, at din N5800 taber tid? Min har tabt ca.
8minutter på en uge...