Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Full HD TV der også skal bruges som monito~
Fra : Erik Andersen

Dato : 17-03-10 15:57

Jeg overvejer at købe et 23" TV i full HD som primært skal bruges som
monitor for min stationære computer. En gang imellem er der rift om TV'et i
stuen, hvorfor det er rart at have et alternativ, hvis jeg må forføje mig.

Mit spørgsmål går på, om der vil være en mærkbar forbedring i
billedkvaliteten for computerbilledet, hvis jeg anskaffer mig et nyt
grafikkort der har ægte HDMI udgang sammenlignet med den alm. VGA udgang,
som jeg har i mit nuværende ca. 4 år gamle grafikkort. Det nye grafikkort
kunne f. eks. være som dette:

http://www.junit.dk/PartDetail.aspx?q=p:2272831;c:36132;r:kelkoo.

På forhånd tak for respons.
Erik

Fra : Esben

Dato : 17-03-10 20:40

"Erik Andersen" <edberik@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg har i mit nuværende ca. 4 år gamle grafikkort. Det nye grafikkort

HDMI eller DVI vil give et renere billede. Med VGA vil der være en tendens
til skygger ved højeopløsninger (dette varierer dog med grafikkort og
skærm).

--
Esben

Fra : John V.

Dato : 18-03-10 17:18

Den 17-03-2010 20:40, Esben skrev:
> [...]
>>
> HDMI eller DVI vil give et renere billede. Med VGA vil der være en tendens
> til skygger ved højeopløsninger (dette varierer dog med grafikkort og

Hmm, jeg syntes nu ikke der er den store forskel om det er den ene eller
den anden forbindelse på min Asus VK246H HDMI-skærm.

John

Fra : Brian Lund

Dato : 17-03-10 22:32

Erik Andersen wrote:
> [...]
> udgang, som jeg har i mit nuværende ca. 4 år gamle grafikkort. Det
> nye grafikkort kunne f. eks. være som dette:

Dvs. der er ikke DVI på dit gamle grafikkort? Hvis ikke så vil jeg også
anbefale at finde et nyt, men du kan jo se hvordan det ser ud først, som
sagt kan det godt være at billedet står fint nok som det er med en VGA
udgang!

Brian

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 24-03-10 17:21

Hej
Alt efter hvad du skal bruge dit nye TV/monitor til skulle du måske også
undersøge hvad dens "Responstid" er da det åbenbart er et svagt punkt på TV
der også kan bruges som monitor.
mvh
Kurt