Motorola SurfBoard 4200
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-10 23:34

Hvor hurtigt internet kan dette modem klare ?
En supporter sagde ca. 8, jeg mener max er 20mbit/sek.

Fra : dennis

Dato : 17-03-10 02:15

On 16-03-2010 23:34, >>Eque<< wrote:
> Hvor hurtigt internet kan dette modem klare ?
> En supporter sagde ca. 8, jeg mener max er 20mbit/sek.

20 burde det måske nok kunne. Mit 4100 kan klare ca 15

Fra : René Skjoldmose

Dato : 17-03-10 07:19

> Hvor hurtigt internet kan dette modem klare ?
> En supporter sagde ca. 8, jeg mener max er 20mbit/sek.

ifølge
http://broadband.motorola.com/consumers/products/sb4200/downloads/SB4200_Data_Sheet.pdf
supporterer modemet docsis 1.0.
Docsis 1.0 supporterer en teoretisk maximal downstream på 38 mbit/s og
10 mbit/s upstream.
Den opnåelige hastighed for dig vil afhænge af signalkvaliteten - den
kan du formentlig se i modem'et - de fleste har en lille webserver
indbygget der kan vise den slags informationer.

/René

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-03-10 12:00

Hej

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> Hvor hurtigt internet kan dette modem klare ?
> En supporter sagde ca. 8, jeg mener max er 20mbit/sek.

Modemet understøtter docsis 1.1, som giver mulighed for op til 40 mbit's pr.
downstream.

De fleste udbydere stopper dog ved 20 mbit, og benytter i steddet docsis 3
platformen ved hastigeder over 20 mbit.

Mvh
Hans

Fra : dennis

Dato : 17-03-10 07:45

On 17-03-2010 11:59, Hans Mouridsen wrote:

> Modemet understøtter docsis 1.1, som giver mulighed for op til 40 mbit's pr.
> downstream.

Hvilken version af docsis modemet understøtter siger ikke nødvendigvis
noget om hvor meget data der kommer igennem. Som i så meget andet
netværksudstyr, så sætter cpuen en øvre grænse - og den ligger en del
under 40

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-03-10 20:32

On Wed, 17 Mar 2010 11:59:40 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Modemet understøtter docsis 1.1, som giver mulighed for op til 40
> mbit's pr. downstream.

Jeg kender ikke det pågældende modem, men hvis det er EuroDOCSIS 1.1
(med 256-QAM og 8 MHz), er det endda max 50 Mbps (55.62) downstream.
Det kender jeg dog (som du også er inde på) ingen der gør.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Martin Damberg

Dato : 23-03-10 09:13

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
> (med 256-QAM og 8 MHz), er det endda max 50 Mbps (55.62) downstream.
> Det kender jeg dog (som du også er inde på) ingen der gør.

SB4100 modemet's chipset understøtter ikke så høje hastigheder så Hans
har ret, for at få disse hastigheder skal man bruge D3.0 modems f.eks.
>=EPC3000

Martin