højrentekonti og rettigheder
Fra : tetra

Dato : 15-03-10 08:15

Hej.
Jeg satte for noget tid siden mine sparepenge ind på en højrente konto
og låste dem fast til en given rente. Jeg kan så kun hæve pengene mod
et strafgebyr. Der er så sket det at renten på min fastlåste konto
løbende er blevet sat ned, den er nu langt under det som den var for
12mdr siden da jeg fastlåste pengene, og samtidig har banken SAMME
tilbud om samme rente ved nyoprettelse af konto. Jeg er sur, bør jeg
ikke være det? Pointen med at låse pengene fast er vel at renten også
er fast (jeg er en klovn og stolede på dem og har ingen skriftlig
kontrakt, kun mundtlig hvor vi ikke snakkede om at renten kunne sættes
ned, det troede jeg var en selvfølge at den ikke blev).

Fra : Ole C

Dato : 15-03-10 17:18

tetra skrev blandt andet:

> [...]
> kontrakt, kun mundtlig hvor vi ikke snakkede om at renten kunne sættes
> ned, det troede jeg var en selvfølge at den ikke blev).

Det var nok meget naivt ikke at studere betingelserne da du satte pengene
ind på kontoen.
Men måske du skulle afsløre hvilken bank der er tale om, så vi andre også
kan læse betingelserne....

--
vh
Ole C

Fra : Elmer

Dato : 15-03-10 20:34

tetra skrev:
> [...]
> kontrakt, kun mundtlig hvor vi ikke snakkede om at renten kunne sættes
> ned, det troede jeg var en selvfølge at den ikke blev).
Hmmm. ja de har altid fat i den lange ende. Surt show. Lad os høre
hvilken bank det er. Der er ingen grund til ikke at fortælle det i den
situation.
Elmer