DKK contra DRU
Fra : jytte M

Dato : 14-03-10 02:54

Hej

Med fare for at få startet en religionskrig vil jeg spørge, hvad
forskellen egentlig er på de to forbund? Jeg vil selvfølgelig rigtig
gerne høre om både fordele og ulemper ved begge forbund

På forhånd tak

Jytte M

Fra : jopa

Dato : 14-03-10 12:37

jytte M skrev:
> Hej
>
> Med fare for at få startet en religionskrig vil jeg spørge, hvad
> forskellen egentlig er på de to forbund?

i samme sekund en opdrætter smides ud af DKK, så står DRU klar til at
tage dem ind.

Når de så smides ud af DRU, så jubler DHL og DRC, fordi så fik de endnu
en opdrætter.

Kun DKK er seriøs og internationalt godkendt, så hvis man tænker på
seriøs avl og udstilling er der kun DKK

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Hm

Dato : 26-03-10 20:48

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> opdrætter.
>
> Kun DKK er seriøs og internationalt godkendt, så hvis man tænker på seriøs

Har dog aldrig være så enig med dig, som i det hele du skriver her
--------------
Per skrev:
> jeg kan ærligt sige at jeg aldrig har hørt om DKK kenneler der blevet
> smidt,

så er det da fordi du aldrig læser DKK´s medlemsblad - det sker ret ofte
-------------------------------
"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er alle der er medlem hos DRU
>
> DRU bliver forbudt når jeg til næste år kommer til magten

glæder mig til det - her har du min stemme på forhånd.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 26-03-10 21:23

Hm skrev:

> glæder mig til det - her har du min stemme på forhånd.
Det var svært så fornuftig du er blevet efter du er flyttet til Jylland

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Hm

Dato : 26-03-10 21:47

> Det var svært så fornuftig du er blevet efter du er flyttet til Jylland

Jeg troede faktisk det var dig der var blevet klogere med alderen

Hanne/ som vist ikke tager fejl

Fra : jytte M

Dato : 15-03-10 07:20

On 14 Mar., 12:37, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
> en opdrætter.
>
> Kun DKK er seriøs og internationalt godkendt, så hvis man tænker på

Ok tak for dit input

hilsen Jytte M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-10 01:59

On 14 Mar., 10:54, jytte M <mollie-...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> forskellen egentlig er på de to forbund? Jeg vil selvfølgelig rigtig
> gerne høre om både fordele og ulemper ved begge forbund

Medlem af DKK giver én ret til at deltage i træning i specialklubberne
under DKK, fx. Dansk Retriever Klub etc.
Og så mener jeg personligt at seriøsiteten er størst hos DKK.

--
Christian

Fra : Per

Dato : 18-03-10 14:26

"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg købte et par hunde i DKK regi og da de senere utilsigtet fik hvalpe og
fik stamtavler i DRU fik jeg lejlighed til opleve DKK fra den mindre
charmerende side. Foreks vidste jeg ikke næsten al handel med hunde foregik
via dba.dk, men indtil at jeg opdagede det lavede jeg opslag som jeg satte
op i supermarkeder i nærheden af min bopæl. Her fik jeg flere gange opkald
fra en DKK tilhænger der ringede for at høre om jeg var med i DKK, da jeg ku
fortælle at det var jeg ikke, så fortalte hun at DRU var hunde der blev
avlet på indavl. Og det var så noget hun havde hørt ikke andet, da samtalen
sluttede pillede hun mit opslag ned og smed det i papirkurven.

Så havde jeg en elev på min arbejdsplads der fortalte mig at DRU det er
noget med kriminalitet, lyssky handel osv. Jeg oplevede foreks flere der
ikke turde købe hund hos mig fordi at jeg ikke var DKKer.
Kendsgerninger om det er at DRU er så lille en klub at stort set alle i DRU
køber deres hunde hos DKK og siger man at hunde fra DRU er dårlige, ja så
siger det helt klart også noget om DKK:

Jeg kan så tilføje at medens jeg var medlem ku man med jævne mellemrum læse
om ekskluderede kenneler i DRU bladet, jeg kan ærligt sige at jeg aldrig har
hørt om DKK kenneler der blevet smidt, tværtimod har der været flere sager
om vanrøgt på en kendt navngivet DKK kennel her i gruppen og DKK tog aldrig
nogesinde affære i den tid skriverierne florerede. Jeg kan kun advare imod
DKK da det IMHO virker som et usmageligt foretagende.

Fra : jopa

Dato : 18-03-10 14:39

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-03-10 08:35

"Per" <per@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> DKK tog aldrig nogesinde affære i den tid skriverierne florerede. Jeg kan
> kun advare imod DKK da det IMHO virker som et usmageligt foretagende.

Vi kan starte fra begyndelsen, og fortsætte helt til slutningen....

Men da jeg ofte har fået skyld for at skrive lange indlæg...
Hvilket åbenbart kan irritere nogen, der ikke har overskud til at læse
disse...
Så lad os gøre historien MEGA kort.

DKK, er et stort, dumt, og absolut langt fra flexibelt skrummel at danse
med.
DKK, er generelt set, slet ikke interesseret i at ændre noget som helst....
DKK, vil kæmpe som besatte, og ja, der er IKKE DET, de ikke ville gøre,
for at holde situationen " Status Quo "...

Dette gør, at folk med lyst og vilje til forandringer... Ikke har en plads i
DKK.
For skal der forandres noget, skal du først ind i toppen, for at kunne komme
ud på Internationalt plan, og det betyder MEGA hårdt arbejde....
Men det betyder også, at du skal presse nogle af de nuværende topfigurer ud.
Og inden du når så langt, er du gået på pension.

Dette gør, at nogle vælger at forlade DKK... Andre bliver bedt om at finde
andre græsgange, og de sidste smides ud med skyllevandet... Så toppen igen
kan sidde og arbejde stille og roligt med at holde " Status Quo ".

Derfor opstår der somme tider, nye mindre organisationer, som DRU, CKC
og hvad de nu ellers hedder... De fleste bukker under igen, men det sker
dog,
at der er nogle som holder sig flydende...

Men det eneste spørgsmål, vi egentligt behøver at besvare, er....

Er DKK blevet for stor, for dum, og for tung at danse med....
Og er de blevet alt for fokuserede på at bevare Status Quo....
Og dermed sagt på Dansk... Hellere forblive ubemærket,
end blive taget i at sige noget dumt...

Ret så betagende, så roligt DKK har taget regeringens nye liste,
over hunde der skal oprettes forbud imod...

Jeg har IKKE hørt en lyd fra DKK... Har i ?????

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 19-03-10 10:50

Benny Mortensen skrev:

> Jeg har IKKE hørt en lyd fra DKK... Har i ?????
Gætter på at de har været inde over lovforslaget
--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-03-10 08:18

> Gætter på at de har været inde over lovforslaget
> --
> Mvh. John Paulsen
>
> www.wordpresstema.dk

Ikke sådan helt officielt, så ville jeg have hørt det..

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-03-10 13:02

> [...]
> forskellen egentlig er på de to forbund? Jeg vil selvfølgelig rigtig
> gerne høre om både fordele og ulemper ved begge forbund

For et par måneder siden købte jeg en hund ved en DKK opdrætter som
der ikke er så meget godt at sige om. Det var sådan set derfor jeg
købte den hund, for at få den væk derfra.
Nå, jeg købte og betalte en hund som der senere viste sig at være
avlsforbud på - på grund af nogle stridigheder mellem opdrætteren og
DKK. Det var der ingen der mente at det var noget jeg havde brug for
at vide. Skidt, jeg skal ikke avle, men alligevel føler jeg mig snydt.

Nå men den hund skal jo forsikres. Dertil skal jeg bruge en attest fra
Dansk Hunderegister, hvor jeg står som ejer af pågældende hund.
En Klovborg tager den tid en Klovborg skal tage. Der kom ikke noget
fra DHR, og da jeg rykkede fik jeg at vide at de ville få papirerne
fra DKK når de var færdige med at omregistrere stambogen, og så ville
de foretage registreringen i mit navn. Det tog så bare lige 2 måneder,
efter at jeg rykkede og æklede DKK lidt med nedenstående argumenter...
-Havde jeg købt en bastard eller en DRU/whatever hund, havde jeg selv
skulle ekspedere tilmeldingen til DHR, og så havde sagen været klaret
i løbet af en uges tid.

Nu er der blevet tegnet forsikring, og så kan jeg komme til træning,
hvilket også er nødvendigt med min angsthund, som dog kan prale af at
have en rigtig rød DKK stamtavle - med avlsforbud ;)

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-03-10 06:54

On 19 Mar., 08:34, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Ret så betagende, så roligt DKK har taget regeringens nye liste,
> over hunde der skal oprettes forbud imod...
>
> Jeg har IKKE hørt en lyd fra DKK... Har i ?????

De har vist officielt været med i Harry Potters hundeudvalg. Og nogen
indflydelse har de sikkert også haft.
En del af de racer der skal forbydes er ikke anerkendte af FCI, (og
giver dermed ingen indtjening via stambogsføring - hold dem nede,
forbyd dem ?) og resten har et yderst beskedent stambogstal i DKK.
Umiddelbart synes jeg der mangler nogen racer på den liste, men der
ville det begynde at gøre ondt på DKK.
Om vejen går via et forbud af raer er noget helt andet.
Det virkelige problem er jo at der findes en zombiekultur hvor stoffer
spiller en central rolle, og at det er her de problematiske hundejere
findes, uanset hvilke racer de vælger. Uanset hvor få penge vi har til
sociale ydelser er der dog penge til at holde disse zombier oven
vande, ud over det narkoen giver dem.
En af de vandrende lig her i området havde en hvalp af et eller andet
kæbeparti med fødder for nogle måneder siden. Nu er kæbepartiet blevet
udskiftet med en dobermannhvalp til at afstive personligheden.

Det gode "gamle" DKK - same procedure as last year Mr Chairman? Den
nuværende kom til i 1971 eller 1974 så vidt jeg ved. Om det så er
Socialdemokratiet har de skiftet formand siden dengang.

Hilsen Kim