Syd Energi Fiber - er der andre der opleve~
Fra : runboy

Dato : 14-03-10 04:24

Har lige fået Syd Energi Fiber (10/10) og er ikke så imponeret. Før
havde jeg en (6/1) over vores lokale kabelnet der bare virkede.
Hvis jeg tester forbindelsen på diverse speedtest sider spiller
forbindelse for vildt og jeg får gerne bedre tal en de (10/10), men
det er i den daglige brug jeg oplever problemerne. En gang imellem
oplever jeg extrem latency og web sider "hænger". Jeg har stadig den
gamle forbindelse og har skiftet tilbage for at se om det var vores
computere i huset (6 styk) der havde fået problemer og det var det
ikke
Findes der nogle programmer man kan køre lokalt for at teste en
forbindelse over en længere periode?

Ved heller ikke hvor meget de forskellige online speedtests er værd,
da det er rimeligt let for diverse udbydere "throttle" performance i
positiv retning når de ser man anvender en speedtest service.

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-10 11:50

Prøv http://www.pingtest.net den afslører ting som latency m.m.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Jens

Dato : 14-03-10 13:39

"runboy" <run730@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>det er i den daglige brug jeg oplever problemerne. En gang imellem
>oplever jeg extrem latency og web sider "hænger".

Jeg er rigtigt godt tilfreds med min SydEnergi fiber. Får altid super ping
tider og fuld skrald.
Jeg har ComX som udbyder.

Hvem har du valgt som udbyder ?

Jens

Fra : runboy

Dato : 14-03-10 06:56

On Mar 14, 11:49 am, J.K.Arning <jesper.arn...@gmail.com> wrote:
> On 2010-03-14 11:23:53 +0100, runboy said:
>

> Prøvhttp://www.pingtest.netden afslører ting som latency m.m.

Den afslører kun hvis problemet er der konstant. Mit er meget
varierende. Derfor efterlyser jeg et program der evt kan køre 24 timer
og checke latency hvert 10. sekund eller lign.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 14-03-10 19:40

runboy wrote:

> Den afslører kun hvis problemet er der konstant. Mit er meget
> varierende. Derfor efterlyser jeg et program der evt kan køre 24 timer
> og checke latency hvert 10. sekund eller lign.

i linux : smokeping

i windows findes noget som
http://sourceforge.net/projects/pingutil/
den kan også vise grafisk.

Fra : runboy

Dato : 14-03-10 07:04

On Mar 14, 1:38 pm, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com>
wrote:

> Jeg er rigtigt godt tilfreds med min SydEnergi fiber. Får altid super ping
> [...]

Hej Jens

Ud fra prisen må det være Smile Content. Der var tale om en 6 måneders
gratis pakke og derefter 229,- per måned. Det kunne være jeg skulle
prøve en af de andre udbydere efter min gratis prøveperiode hvis
problemerne fortsætter.
Du har gode erfaringer med ComX kan jeg forstå? Jeg kunne meget vel
tænke mig at opgradere til en erhvervsforbindelse hvis det ellers er
noget der virker. Jeg har et par servere i et datacenter i USA som jeg
betaler kassen for i øjeblikket. Det ville være nice at flytte dem
hjem i kælderen

Fra : N/A

Dato : 14-03-10 19:40

Fra : runboy