Hvordan stopper jeg
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 13-03-10 18:50

I dette loop hvordan stopper jeg når betingelsen er ok?

For i = 0 To 749

If Label2(i).BackColor = &HFF& Then

If i <= 14 Then
MsgBox "Test 1" + Text1(o).Text
End If
If i = 15 Or i < 29 Then
MsgBox "Test 2" + Text1(1).Text
End If
If i = 30 Or i < 44 Then
MsgBox "Test 3" + Text1(2).Text
End If
If i = 45 Or i < 59 Then
MsgBox "Test 4" + Text1(3).Text
End If

next

mvh pjl

Fra : jos

Dato : 14-03-10 12:05

Per Juul Larsen wrote:
> I dette loop hvordan stopper jeg når betingelsen er ok?

> [...]

mangler du ikke en "exit for" i hvert IF ??
- dog har jeg ikke rørt basic i 20+ år
finn

Fra : Freddy

Dato : 05-04-10 21:25

> mangler du ikke en "exit for" i hvert IF ??
> - dog har jeg ikke rørt basic i 20+ år
> finn

Tja... I VB script findes der en "exit for"
Ellers kan du have en variabel faerdig, som starter = false,
og have en if not faerdig udenpå alle ifferne... Den kan så sættes til
true for at stoppe.. Ikke det kønneste...
Du kunne også lave den for om til en while i < 749, og i = i + 1 inde i
loopet. Så kan du jo stoppe ved at sætte i til 1000 (> 749).
Det ser i øvrigt lidt underligt ud:
If i = 15 Or i < 29 Then
Hvis i er 15, er den jo også < 29, så testen på = 15 er logisk
overflødig (og tilsvarende i de andre if..).

Freddy