Alternativ til Lexcom i Fuga?
Fra : Ivar

Dato : 13-03-10 10:34

Jeg skal have lavet et netværk i en tomrørsinstallation.
Det skulle gerne matche mine hvide Fuga stikkontakter.
Når jeg søger på nettet ender jeg altid på LK's egne Lexcom.
Findes der nogle alternativer, der passer i de samme dåser?
Jeg kunne godt tænke mig nogle, hvor stikket går skråt nedad
i stedet for lige ud, som på LK's.

Hvis jeg skal have Lexcom, hvor kan jeg så få dem billigt?
Jeg skal bruge 8 udtag.

Hvor får man billigt kabel?

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-10 14:58

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> i stedet for lige ud, som på LK's.
>
> Hvis jeg skal have Lexcom, hvor kan jeg så få dem billigt?

"billig ihc" måske

Kasper

Fra : CC

Dato : 13-03-10 15:59

"Ivar" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> i stedet for lige ud, som på LK's.
>
> Hvis jeg skal have Lexcom, hvor kan jeg så få dem billigt?

Jeg tror ikke du kan finde noget hvor stikket går nedad i en vinkel på fx.
45 grader, og passer til FUGA.
Så skal du skifte til OPUS 66, og så kan du få sådan noget
http://www.belys.dk/product.asp?product=3794

Hvor du kan få udtage billigst? Bestem dig hvad du vil have og søg på
nettet, der findes et hav af el- og vvs forretninger på WWW, der sælger
dette.

Kabel - Køb UTP kabel Cat 5e, der kan du kører 10/100/1000 Mbs, eksempel:
http://www.avxperten.dk/pc-kabler/patchkabel/utp-cat5e-patchkabel---305-meter-(solid).asp
Igen Google er din ven ......
Hvis du skal have antennesignal med igennem, så du købe LK's IHC kabel,
eksempel: http://www.elvvs.dk/articlelist.1726 Igen Google er din ven ......

Fra : Ivar

Dato : 13-03-10 17:25

CC skrev:

> Kabel - Køb UTP kabel Cat 5e, der kan du kører 10/100/1000 Mbs, eksempel:
> http://www.avxperten.dk/pc-kabler/patchkabel/utp-cat5e-patchkabel---305-meter-(solid).asp
> Igen Google er din ven ......

Jeg havde tænk mig Cat 6, det ser ikke ud til at koste så meget
mere, og når jeg først har fået det lagt, ved jeg, at det ikke
lige bliver skiftet med det samme.
Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, men det kunne jo være
at noget kendte det "rigtige" sted. Men forøvrigt, tak for
hjælpen.

Ivar Magnusson

Fra : CC

Dato : 13-03-10 18:52

"Ivar" skrev i meddelelsen ...

> [...]
> Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, men det kunne jo være
> at noget kendte det "rigtige" sted. Men forøvrigt, tak for

I den pågældende forretning er der 100 kr til forskel mellem cat5E og cat6,
så det er jo hip som hap.
Hastigheds forskellen er jo heller ikke alverden. cat5E max 1 Gbs, cat6 max
2 Gbs.
Du skal op i cat 6a hvis du vil køre 10 Gbs.

Fra : Arne Keller

Dato : 14-03-10 01:40

CC wrote:

> I den pågældende forretning er der 100 kr til forskel mellem cat5E og
> cat6, så det er jo hip som hap.
> Hastigheds forskellen er jo heller ikke alverden. cat5E max 1 Gbs, cat6
> max 2 Gbs.

Cat 5E og Cat 6 giver begge mulighed for 1Gbps,
Cat6 har gode marginaler til minimumskravene, derfor vælges det ofte da
prisforskellen er minimal

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-10 17:41

> [...]
> Igen Google er din ven ......
> Hvis du skal have antennesignal med igennem, så du købe LK's IHC kabel,

Plejer patch kabel ikke være den bkøde fler-trådet udgave, for så er det da
modsigende... ???

Fra : CC

Dato : 13-03-10 18:46

"Kasper" skrev i meddelelsen ...

> Plejer patch kabel ikke være den bkøde fler-trådet udgave, for så er det
> da modsigende... ???
Give dig ret - sådan er min opfattelse også, men det kan være derfor, at
forretningen har gjort meget ud af at fortælle at det er solid ledere.

Fra : Arne Keller

Dato : 14-03-10 01:38

Ivar wrote:
> [...]
> Findes der nogle alternativer, der passer i de samme dåser?
> Jeg kunne godt tænke mig nogle, hvor stikket går skråt nedad

Jeg kender 2 produkter som passer i Fuga dåser men har skrå stik, R&M og
Systimax

> Hvis jeg skal have Lexcom, hvor kan jeg så få dem billigt?
> Jeg skal bruge 8 udtag.
>
> Hvor får man billigt kabel?

Køb kabel som passer til det system du installerer, du får bedst ydelse
hvis kabel, stik og patchkabler er tilpasset hinanden.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 23-03-10 20:28

I dk.edb.netvaerk, skrev CC:

> [...]
> så det er jo hip som hap.
> Hastigheds forskellen er jo heller ikke alverden. cat5E max 1 Gbs, cat6 max

Cat6 trækker 37m med 10Gbit

http://en.wikipedia.org/wiki/10GBASE-T#10GBASE-T

> Du skal op i cat 6a hvis du vil køre 10 Gbs.

Kun hvis du skal over 37m.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 23-03-10 23:22

Jesper Krogh wrote:

> Cat6 trækker 37m med 10Gbit
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/10GBASE-T#10GBASE-T

> Kun hvis du skal over 37m.

Jeg tror du har misforstået noget Jesper

Hvis man har en eksisterende Cat6 installation kan man muligvis anvende
den til at køre 10Gbps Ethernet _op_ til 37 meter.

Der er udgivet en teknisk rapport TR 50173-99-1 Cabling guidelines in
support of 10 GBASE-T

Den beskriver hvordan man tester og udskifter flere og flere komponenter
hvis testen ikke går igennem.

I arbejder med standarderne fra IEEE, ISO/IEC, TIA og Cenelec om kabling
og 10GBase-T har det hele tiden været klart at man ikke kan være sikker
på funktionen for noget mindre end Cat6A, uanset længde.