Behov for teknikerbesøg for at få tlf til ~
Fra : GRISEN

Dato : 11-03-10 10:38

Jeg sidder og skal til at betsille en ADSL.
I huset er der pt. Stofanet + fastnet-tlf.
Disse skal erstattes af en ADSL med IP telefoni fra samme udbyder.

I løbet af bestillingen kommer denne besked:
Teknikerbesøg, hvis du vil bruge flere telefonstik til telefoni
(695,00 kr.)
Hvis du har fastnettelefon, vil du kun kunne tilslutte én telefon til
det stik bredbåndsforbindelsen er tilsluttet, og dine øvrige
telefonstik vil ikke virke. Hvis du gerne vil kunne bruge de øvrige
telefonstik, kræver det derfor, at du får en tekniker på besøg.

Der er 2 etager i huset og PC'en står på 1. sal.
De eneste kabler til 1. salen er antenne og gammeldags telefon.
Planen er at tilslutte ADSL modemet til det gammeldags telefonstik på
1. salen, og så tilslutte PC og fastnet-telefonerne til ADSL modemet.
Hvordan får jeg så ført IP telefonien ned i stue-etagen?
Kan udbyderens tekniker gøre det uden at trække et separat kabel?
Kan jeg selv gøre det uden at trække et separat kabel?

mvh
Jan

Fra : Sørensen

Dato : 11-03-10 19:37

"GRISEN" > skrev

Kan udbyderens tekniker gøre det uden at trække et separat kabel?
Ja hvis der er 4 eller flere tråde i telefonkablet, ellers skal
det skiftes

Kan jeg selv gøre det uden at trække et separat kabel?
Det er nok lidt svært at svare på uden at kende dine evner i den
retning.

mvh
Jan

vh.
Sørensen

Fra : GRISEN

Dato : 11-03-10 13:23

On Mar 11, 7:36 pm, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:
> Kan jeg selv gøre det uden at trække et separat kabel?
> Det er nok lidt svært at svare på uden at kende dine evner i den retning.

Ja, selvfølgelig.
Jeg kan godt sætte ledninger og stik sammen, og lodde hvis det skulle
være nødvendigt...
Det reelle spørgsmål var nok om jeg kan købe dims-1 og dims-2 i en
alm. butik og selv montere det i stedet for at få teknikeren til det.

Hvis der er 4 tråde i kablet, og tlf/adsl kun bruger 2, så kan jeg
selvfølgelig selv forlænge de 2 ledige tråde til ekstra-telefonen...
Der er 3-benede stik, så jeg må finde en skruetrækker og en
lommeregner.

mvh
Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-10 21:33

> [...]
> Kan udbyderens tekniker gøre det uden at trække et separat kabel?
> Kan jeg selv gøre det uden at trække et separat kabel?

Afhængigt af kvaliteten af kablerne i huset og hvor hurtig en forbindelse
der skal køre på linien er det måske ikke hensigtsmæssigt.

For bedst muligt signal bør skillefilter/adsl modem sidde ved det første
stik hvor det er ført ind i huset.

Om du så sætter en telefon på direkte eller bruger det eksisterende kapling
til dine telefoner er mindre vigtigt.

Overvej også nu du er igang om det var en ide med trådløse telefoner og
trådløst netværk. )Med flere plan er det måske nødvendigt med flere acces
points (eller en repeater))

Fra : Sørensen

Dato : 12-03-10 14:55

"Anders > skrev .

> For bedst muligt signal bør skillefilter/adsl modem sidde ved
> det første stik hvor det er ført ind i huset.

Hvis installationen er lavet af en dygtig teknikker så vil der
ikke være målbar forskel om modemet sidder ved 1. eller 3. stik.

Som jeg læser det så er det 2. stik i installationen som sidder
på hans 1. sal, der vil man med fordel kunne føre ADSL-signalet
op på to tråde og telefonlinien retur på to andre tråde, og det
lyder som om han har lidt fingersnilde

Trådløs er noget skrammel , brug kabel )

vh.
Sørensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-03-10 22:59

GRISEN skrev:

> [...]
> Kan udbyderens tekniker gøre det uden at trække et separat kabel?
> Kan jeg selv gøre det uden at trække et separat kabel?

Køb en trådløs telefon og tilslut basestationen
til modemet. Så kan du tage telefonen med dig rundt
i huset, eller købe et ekstra håndsæt. Aldi har næsten
altid sådanne systemer til en fair pris. Har brugt
dette i 1½ år nu.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : JK

Dato : 12-03-10 13:46

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i huset, eller købe et ekstra håndsæt. Aldi har næsten
> altid sådanne systemer til en fair pris. Har brugt

Det er bedre at købe noget kvalitet når det drejer sig om trådløse telefonen
en siemens trådløs telefon som den nedenfor ville jeg klart anbefale i
stedet for noget Aldi, jeg har prøvet adskillige trådløse telefonmærker og
kan sige at siemens helt klart er dem der har givet mest for pengene.

http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/telefon/GIGAC470DUO/siemens-gigaset-c470-duo-pack

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-03-10 17:10

"JK" <jkhaderdaspamellernoget@hotnotmail.virkerikkenej> skrev :

>http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/telefon/GIGAC470DUO/siemens-gigaset-c470-duo-pack

Det var skisme dyrt, selv på den udskældte Nettorvet fås et langt
bedre tilbud.

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=724&pf_id=6072956

Og det skulle ikke undre mig, at det kan findes billigere, hvis
man leder.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-03-10 20:57

Kerim Ellentoft forklarede:

> Det var skisme dyrt, selv på den udskældte Nettorvet fås et langt
> bedre tilbud.
Er det fair at sammenligne æbler og gullerødder?

> http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=724&pf_id=6072956
>
> Og det skulle ikke undre mig, at det kan findes billigere, hvis
> man leder.
Sikkert men jeg faldt over denne som kan synkroniceres med PC'en
http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/telefon/GIGASL780/siemens-tradlos-telefon

Det river grimt i foret, men jeg vil gerne være fri for at indtaste
numre i 3-4 telefoner.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 12-03-10 21:33

Den 12-03-2010 20:57, Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
>

> Det river grimt i foret, men jeg vil gerne være fri for at indtaste

De 3 forskellige Siemens håndsæt jeg har, SL1, S450 og SL37 kan
synkronisere indbyrdes, så der behøves ingen PC tilslutning.

Mogens

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-03-10 23:40

Mogens Nielsen:

> De 3 forskellige Siemens håndsæt jeg har, SL1, S450 og SL37 kan synkronisere
> indbyrdes, så der behøves ingen PC tilslutning.

Tak for info, det er et stort skridt i den rigtige retning, så burde de
i det mindste nemt blive ens.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : JK

Dato : 12-03-10 21:54

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=724&pf_id=6072956
>
> Og det skulle ikke undre mig, at det kan findes billigere, hvis

Sagtens men nu skrev jeg netop siemens og ikke panasonic, jeg bruge ikke tid
på at tjekke priser men rådede blot til at købe noget kram fra start af og
der er Siemens altså bare foran alle andre på det trådløse

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-03-10 17:25

JK skrev:

> [...]
> stedet for noget Aldi, jeg har prøvet adskillige trådløse telefonmærker og
> kan sige at siemens helt klart er dem der har givet mest for pengene.

Hvad mener du med "noget Aldi"? Jeg har i mange
år købet både computere og andet elektronisk
udstyr i Aldi, og kun blevet skuffet ganske få gange,
inkl. det første sæt trådløse telefoner jeg købte.
Det fine ved Aldi er at de tager tingene tilbage
til fuld pris, hvis du er det mindste utilfreds
med det købte - også fejlfrit udstyr som du bare
ikke ka' li'.

Hetil kommer at prisen som regel ligger pænt i
forhold til tilsvarende udstyr i andre butikker
- ink. El-giganten. Se f.eks. bare tilbuddet 17.
marts på en Netbook.

Bagsiden er selvfølgelig at butikspersonalet
ofte ikke aner hvad det er de sælger. Men
den hotline jeg fra tid til anden har brugt er
ok.

Og i nogle tilfælde skal du altså stå tidligt
op, de gode tilbud er ofte udsolgt i løbet
af en halv time. Trådløse telefoner ses dog
hyppigt i butikkerne også selv om der
ikke reklameret for dem.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : GRISEN

Dato : 12-03-10 07:44

On Mar 12, 2:54 pm, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
> på hans 1. sal, der vil man med fordel kunne føre ADSL-signalet
> op på to tråde og telefonlinien  retur på to andre tråde, og det

Det mener jeg også selv.
Hvilke ben i et 3-benet stik har telefonen brug for?

> Trådløs er noget skrammel , brug kabel )

Enig! Trådløst er til nødløsninger (med undtagelse af
mobiltelefoner).

mvh
Jan

Fra : Sørensen

Dato : 12-03-10 18:56

"GRISEN" > skrev
Det mener jeg også selv.
Hvilke ben i et 3-benet stik har telefonen brug for?

De to yderste (lodrette)

vh.
Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-10 12:00

> Enig! Trådløst er til nødløsninger (med undtagelse af
> mobiltelefoner).

Ganske uenig - gode DECT telefoner (gerne på isdn eller ip telefefoni) har
bedre lydkvalitet end mange mobiltelefoner - specielt ude hvor nettet er
lidt "tyndt" ... Der er stor forskel på ugens tilbud fra aldi på 3 dect
telefoner til 200,- og så f.eks siemens eller ascom.

Så siden 2002 har jeg kun brugt trådløs telefoni og til alm data trafik er
mit 802.11n netværk også hurtigt nok da det er hurtigere end forbindelse ud
i verden. Men nas, vejrstation og stationære pc'er sidder primert kablet.
Men det er mange år siden jeg fandt det nødvendigt at slæbe rundt på et
kabel når den bærbare blev brugt andre steder end på kontoret ...

/A

Fra : JK

Dato : 16-03-10 17:34

> [...]
> lidt "tyndt" ... Der er stor forskel på ugens tilbud fra aldi på 3 dect
> telefoner til 200,- og så f.eks siemens eller ascom.

100 % enig med at det er et spørgsmål om at købe noget kram fra start,

Jeg har haft adskillige tilbud købt hos aldi, bilka, kvickly, men det 1.
telefon jeg blev så glad for at jeg kunne bruge en mere var en siemens til
små 700

Fra : GRISEN

Dato : 14-03-10 12:42

On Mar 12, 6:56 pm, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:

> Hvilke ben i et 3-benet stik har telefonen brug for?
>
> De to yderste (lodrette)

Takker.

mvh
Jan