Wake Up LAN?
Fra : David

Dato : 10-03-10 14:06

Jeg har en PC på LAN'et med WinXP som kun starter op med WOL magic packet,
når den allerede har været startet op med powerknappen på kabinettet først.
WOL virker altså ikke når PC-en har været helt afbrudt til 230volt power,
selvom man ved tilslutning af 230volt power kan se at lysdioden på
motherboardet lyser, MEN lysdioden for power på netkortet lyser ikke?

Jeg har i PC-ens (ASUS P5W64-WS pro) BIOS enablet "Power On PCI Devices" to
PME generate a wakie event. Der ses ingen specifikt for netkortene (som er
indbygget på mobo).

Jeg har ligeledes i WinXP devicemanager for netkortene under Advanced sat:
Wake From Shutdown = On
Wake Up Capabilities = Magic Packet & Pattern Match

Hvad har jeg overset eller gjort forkert?

--
Hilsen David
- - o 0 o - -

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-03-10 07:17

Den 10-03-2010 14:05, David skrev:
> Hvad har jeg overset eller gjort forkert?

Jeg tvivler på du har gjort noget som helst forkert.

Der er forskel på den tilstand PC'en er i efter en strømafbrydelse, og
efter en almindelig nedlukning, derfor virker Wake on lan ikke lige
efter en strømafbrydelse, men fint efter en almindelig nedlukning.

Løsningen kan være, at du sætter PC'en til altid at tænde hvis strømmen
er blevet afbrudt, i stedet for at være slukket, eller benytte sidste
tilstand.

- Chano Andersen