Telia og nyhedsgrupper
Fra : Christian Poulsen

Dato : 07-03-10 15:35

Tilbyder Telia ikke usenet mere?

Jeg kan godt pinge news.telia.dk uden problemer, men jeg kan intet finde om
usenet på telia.dk. I gamle dage havde de noget info på en form for startside.

--
Christian Poulsen

Fra : René Skjoldmose

Dato : 07-03-10 18:59

Christian Poulsen wrote:
> Tilbyder Telia ikke usenet mere?
>
> Jeg kan godt pinge news.telia.dk uden problemer, men jeg kan intet finde om
> usenet på telia.dk. I gamle dage havde de noget info på en form for startside.

Jo, det gør Telia stadig.
Hvilken information savner du?
Serveren kræver ikke godkendelse, men vil kun snakke med Telia's egne ip
ranges.
Derfor vil du fx. ikke kunne snakke med news.telia.dk fra den fullrate
ip adresse du var bagved da du postede ovenstående indlæg.

Mvh. René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-10 14:01

René Skjoldmose skrev:

> Jo, det gør Telia stadig.

Sidebemærkning: Det er samme newsserver som Stofanets.

--
Bertel

Fra : Christian Poulsen

Dato : 08-03-10 14:33

René Skjoldmose skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jo, det gør Telia stadig.
> Hvilken information savner du?

En informationsside om serveren ala den de havde på denne adresse:
http://www.startsiden.telia.dk/nyttige.htm

Altså der fortæller om serveren, opsætning osv. Sådan at der kan linkes til
den side, for at folk med en Telia-forbindelse kan få mere info.

Lidt ala:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5670

--
Christian Poulsen

Fra : Mcwm

Dato : 08-03-10 16:29

Christian Poulsen skrev:

> [...]
>
> Altså der fortæller om serveren, opsætning osv. Sådan at der kan linkes til
> den side, for at folk med en Telia-forbindelse kan få mere info.

Du vil ikke kunne bruge Telias server, så længe du sidder på en
fullrate-forbindelse.

Brug i stedet http://dotsrc.org/news/ eller anden gratis nerwserver.

Alternativet, er at betale for tilgang.

Venligst
Mcwm

Fra : Christian Poulsen

Dato : 08-03-10 16:48

Mcwm skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Du vil ikke kunne bruge Telias server

Jeg har nok ikke gjort mig tydelig nok. Jeg er ikke interesseret i at benytte
Telias server, men at linke til en informationsside om Telias server. Sådan at
Telia kunder kan få hjælp til at sætte deres usenet-program op.

Ligesom jeg beskrev i mit forrige indlæg.

--
Christian Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-03-10 19:56

On 2010-03-07, Christian Poulsen <chrpol@lortemail.dk> wrote:
> Tilbyder Telia ikke usenet mere?

Det gør de. Og der sidder nogle kompetente unix-admins og drifter det,
men kundesegmentet bliver mindre og mindre, så historien er klassisk:
dedikerede admins/nørder, få penge, præg af skunkworks.

Som Rene Skjoldmose skriver, så er det for telia/stofa kunder only.

Thomas, ex-telia medarbejder.