Win7: Bærbar vil ikke finde netværk
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-10 15:22

Jeg har en stationær med dualboot på to forskellige harddiske med Windows 7,
samt en rå-installeret Windows 7 på en bærbar.

Den bærbare havde oprindeligt XP og var koblet sammen med den stationære, da
den også kørte på XP. Desværre er DVD-drevet defekt på den bærbare og for at
komme til at installere Windows 7, måtte jeg geninstallere XP på den ene
partition på den stationære, dele dens DVD-drev og starte installationen
over netværket og det gik fint.

Efterfølgende har jeg atter installeret 7 på den stationære partition og
herunder blev et hjemmenetværk installeret. Altsammen gnidningsløst.

Hvorfor detecterede installationen på den bærbare ikke et netværk?
Muligheden for at konfigurere et hjemmenetværk forekom slet ikke under
installationen og alle efterfølgende forsøg på at sætte den op, er
strandet - måske på uvidenhed. Den forsøger hele tidfen at sætte op til
trådløst, så den har jeg nu disablet, men den finder ikke andet, selv om
kablet hele tiden sidder i.

Er der nogen der kan guide mig til hvordan jeg får den bærbare til at finde
det netværk det faktisk er tilkoblet? Og gerne på engelsk, da jeg jo endnu
ikke har haft mulighed for at hente og installere dansk brugerflade.

Hvis jeg ikke kan få den koblet på, er jeg lost, for DVD-drevet virker jo
ikke, så geninstallering af Windows 7 er derfor ikke umiddelbart en
mulighed. Kan jeg eventuelt kopiere Windows 7 installationsdisken over på en
flytbar USB-harddisk og starte en installation der fra?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-03-10 03:48

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndette8800.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mulighed. Kan jeg eventuelt kopiere Windows 7 installationsdisken over på
> en flytbar USB-harddisk og starte en installation der fra?
Har du huske at give dem det samme arbejdsgruppenavn? Hvis ikke de hedder
det samme, kan de ikke se hinanden.

Kurt

Fra : jos

Dato : 12-03-10 19:53

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> strandet - måske på uvidenhed. Den forsøger hele tidfen at sætte op
> til trådløst, så den har jeg nu disablet, men den finder ikke andet,
det problem plejer at være omvendt men det tyder på at det indbyggede
trådede netkort ikke kendes af win.
Hvis du lige kan få den til at køre på det trådløse kan w7 ofte over et
døgns tid ofte finde sære drivere, og pludseligt få det igang, ellers må du
manueltud at finde en w7 (alternativt en vista)driver.

> [...]
> finde det netværk det faktisk er tilkoblet? Og gerne på engelsk, da
> jeg jo endnu ikke har haft mulighed for at hente og installere dansk
jvf. ovenstående

> [...]
> umiddelbart en mulighed. Kan jeg eventuelt kopiere Windows 7
> installationsdisken over på en flytbar USB-harddisk og starte en
Ja, jeg gør stort set ikke andet, men det er lidt nørdet at lave en
USBbootstick. Søg på nettet.

finn