Erstatte {locallink:10} med $locallink[10]
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 16:39

Hej,

Hvordan kan man erstatte f.eks. {locallink:id} med $locallink[id] ? Jeg har
fået erstattet {locallink:id} til $locallink[id] men så skriver serveren
bare "$locallink[id]";

MVH Anders

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-10 17:19

Anders Mikkelsen wrote:

> Hvordan kan man erstatte f.eks. {locallink:id} med $locallink[id] ? Jeg
> har fået erstattet {locallink:id} til $locallink[id] men så skriver
> serveren bare "$locallink[id]";

Hvordan har du fået erstattet det til $locallink[id]?

Hvis det er en variabel som nu indholder "$locallink[id]" og du gerne
vil have den evalueret til *værdien* af $locallink[id], kan du evt.
bruge eval:

$locallink['id'] = 'test';
$var = '$locallink["id"]';
eval('$x = '.$var.";");
echo $x;

Hvis det er ikke er det du mener, må du lige fortælle lidt mere. Er det
evt. noget JSON (data fra javascript) ?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 17:27

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan har du fået erstattet det til $locallink[id]?

$subject = '{locallink:10}';
$subject = preg_replace('|{(\w+):(\w+)}|', '$\1[$\2]', $subject);
echo $subject;

> [...]
> eval('$x = '.$var.";");
> echo $x;
>
> Hvis det er ikke er det du mener, må du lige fortælle lidt mere. Er det

Jeg skal bruge den i mit cms hvor man vælger data fra en browser i CKEditor.
For at lave dynamiske links vil jeg gerne bare skrive: <a
href="{locallink:id}">link</a>, og så erstatte {locallink:id} til en php
funktion: url(id).. (lidt ligesom umbraco gør)

Skrev blot $locallink for at gøre det mere simpelt at forstå.

Mvh Anders

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-10 17:44

Anders Mikkelsen wrote:

> [...]
> funktion: url(id).. (lidt ligesom umbraco gør)
>
> Skrev blot $locallink for at gøre det mere simpelt at forstå.

Altså du har en tekststreng med html-kode, og url'er på formen
{locallink:id} skal erstattes med resultatet af det tilsvarende
funktionskald url(id)?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 17:49

> Altså du har en tekststreng med html-kode, og url'er på formen
> {locallink:id} skal erstattes med resultatet af det tilsvarende
> funktionskald url(id)?
>
> Martin

Jeps :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-10 18:14

Anders Mikkelsen wrote:

> Jeps :)

Så skulle dette eksempel kunne bringe dig videre:

$html = '<a href="{locallink:123}">link</a><a
href="{locallink:456}">link</a>';

echo preg_replace_callback('/{locallink:([^}]+)}/is', 'url_callback',
$html);

function url_callback($matches) {
return url($matches[1]);
}

function url($id) {
return "http://www.example.com/$id";
}

Hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 18:32

> [...]
> href="{locallink:456}">link</a>';
>
> echo preg_replace_callback('/{locallink:([^}]+)}/is', 'url_callback',

Mange tak, den er perfekt :)