En god mogentur.
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-03-10 11:27

Naboens hunde (Model Lassie) plejer altid at stå og gø efter os, når vi er
ude og gå tur. Der er vel 4-500 meter over til naboen, men de får allegevel
øje på os, og så skal vi skældes ud.

Her til morgen løb de faktisk rund helt over på vores mark, og begge mine
Labber fes over til dem.
Mine er ikke vandt til at gå løse andet der hjemme, så møder med andre
hunde er altid foregået i snor.

Jeg frygtede derfor at de ville fare i hovederne af hinanden,men næ nej.
(det er en han og en hun)
De snusede lidt til hinanden, alle logrede, og så løb Lassierne hjem igen.

Min den "lille", der flere gange har været på vej over til dem, løb efter
dem, men stoppede (til min overraskelse), da han kom dertil hvor de normalt
må løbe.

Troede sq ikke jeg kunne kalde dem hjem igen, når der var andre hunde i
nærheden.

Bortset fra, at jeg kaldte på dem, da lassierne var løbet hjem igen, havde
jeg ikke sagt et ord under hele optrinnet, men de blev da begge rost hele
vejen hjem (næsten)

Bare lidt bla bla fra det midtjydske.

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-10 21:45

"Bjarne K." <b@bjarnek.invalid> skrev i meddelelsen

> Bortset fra, at jeg kaldte på dem, da lassierne var løbet hjem igen, havde
> jeg ikke sagt et ord under hele optrinnet, men de blev da begge rost hele
> vejen hjem (næsten)

Det er jo bare tegn på, at du har opdraget dem godt. Dyyyygtige vovser som
har fortjent en stor ros.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-03-10 22:01

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in message

> Det er jo bare tegn på, at du har opdraget dem godt. Dyyyygtige vovser som
> har fortjent en stor ros.

Ja, åbenbart, bedre end jeg havde regnet med

Bjarne K.

Fra : Leyna

Dato : 07-03-10 22:37

On Wed, 3 Mar 2010 21:45:12 +0100, "Tove Krieger"
<missminimiv@invalid.dk> wrote:

>"Bjarne K." <b@bjarnek.invalid> skrev i meddelelsen

>Det er jo bare tegn på, at du har opdraget dem godt. Dyyyygtige vovser som
>har fortjent en stor ros.

Jeg kan bare ikke fordrage sådan nogle "møgkøtere".
Hvis to af mine bliver lukket ud uden snor, så bliver de totalt døve,
og fiser hvorhen de vil.
Vi har så fået en ny nabo, som har en labrador. Fertil hanhund (mine
er kastrater) og uanset hvornår jeg har set hunden på deres grund, så
render den løs, og den er ALTID blevet på grunden. Jeg fik så en snak
med ham om hvordan han havde trænet den til det, hvortil han svarede,
at han havde ikke trænet den - sådan var den bare. MØGKØTER! si'r jeg
bare. (Med mere end en anelse misundelse.)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 06:14

Leyna, skrev:

> [...]
> at han havde ikke trænet den - sådan var den bare. MØGKØTER! si'r jeg
> bare. (Med mere end en anelse misundelse.)

Mon ikke han har haft den fra hvalp af.

/Jens (hvis hunde aldrig stikker af)

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 09:04

On Mon, 8 Mar 2010 06:13:32 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Mon ikke han har haft den fra hvalp af.
>
>/Jens (hvis hunde aldrig stikker af)

Søde Jens! Jeg har haft både Vaks og Oy fra hvalpe af, og når de skal
i gården (10-15 meter over gårdspladsen), så tager jeg dem i snor, for
ellers er de dem der er daffet. *SUK* De to andre kan jeg sagtens have
med uden snor, såeh...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 18:29

Leyna, skrev:

> Søde Jens!

Det er mig

> [...]
> i gården (10-15 meter over gårdspladsen), så tager jeg dem i snor, for
> ellers er de dem der er daffet. *SUK* De to andre kan jeg sagtens have

Ja så faldt den teori lidt til jorden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 19:39

On Mon, 8 Mar 2010 18:28:51 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det er mig

>Ja så faldt den teori lidt til jorden

Specielt når jeg så fortæller dig at det er de to jeg er nødt til at
have i snor.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 20:06

Leyna, skrev:

> Specielt når jeg så fortæller dig at det er de to jeg er nødt til at
> have i snor.

Det kan værer at du kun kan finde ud af at opdrage genbrugshunde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-03-10 07:56

On Mon, 8 Mar 2010 20:05:53 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det kan værer at du kun kan finde ud af at opdrage genbrugshunde

På trods af din smiley tager jeg det lige lidt seriøst, for det er
faktisk ikke helt ved siden af. Jeg kan noget med "skrothunde" (som en
af mine venner kalder dem), mens jeg har noget større problemer med
dem jeg har haft fra starten. Jeg har så en mistanke om, at det ikke
KUN skyldes at jeg er dårlig til lydighedstræning, men go' til at
vinde tillid - men osse hænger en del sammen med mit køn. (*SUK* Det
regnede jeg bare aldrig med at jeg skulle sige!)
Min mand kan sagtens sætte alle fire hunde i gården uden problemer. En
af vores venner (hankøn) har heller ingen problemer, men jeg kan altså
ikke. Jeg har kviet mig ved at skulle vedgå at kvinder måske har en
"brist" i forhold til mænd, men efter at have set naboens, yderst
lydige, lab være totalt døv, når det er konen der tager sig af den, så
er jeg altså kommet i tvivl. kvinder er åbenbart ikke så autoritære
som mænd og har ikke stemmelejet til at kommandere. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-03-10 22:34

Leyna, skrev:

> På trods af din smiley tager jeg det lige lidt seriøst,

Skam seriøst ment, smiley så du ikke flippede ud

Tror (ved) det kræver en vis fast, og til tider ubehagelig pote
at opdrage hvalpe, der dur det ikke at værer "dummeflink"
eller "pladderpædagogisk", ikke børn, men dyr vi har med at gører.

Der kunne jeg forestille mig at du med dit store hjerte ikke helvhjertet
evner at sætte en køter på plads,men jeg kan gætte forkert

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-03-10 00:51

On Tue, 9 Mar 2010 22:34:01 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Skam seriøst ment, smiley så du ikke flippede ud

Nåeh ja, det har jeg jo for vane!

>Tror (ved) det kræver en vis fast, og til tider ubehagelig pote
>at opdrage hvalpe, der dur det ikke at værer "dummeflink"
>eller "pladderpædagogisk", ikke børn, men dyr vi har med at gører.

Det er jeg helt klar over.

>Der kunne jeg forestille mig at du med dit store hjerte ikke helvhjertet
>evner at sætte en køter på plads,men jeg kan gætte forkert

Dér gætter du forkert. Har haft Vaks nede at ligge utallige gange. Han
er dominerende så det vil noget, men det er altså mig der er
alfahunden her. Det jeg forsøgte at sige var, at jeg ikke har
stemmeføringen.
Nåeh ja... og så er det totalt håbløst at skælde Oy ud. Han har evnen
til at sætte det mest åndsvage udtryk op, så man bare ikke kan holde
masken. Og det er så ikke kun mig der begår den fejl. Alle der kommer
her i huset har oplevet Oy's mange udtryk, og han er meget vanskelig
at skælde ud. Den mærkeligste hund jeg nogensinde er stødt på, men
osse den mest underholdende.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 10-03-10 15:15

Leyna skrev:
> kvinder er åbenbart ikke så autoritære
> som mænd og har ikke stemmelejet til at kommandere. *SUK*

Hvorfor tror du at jeg holdt op med at komme på træningsplads og klarer
træning sammen med et par andre schæferfolk

Hvis konen lufter Milo og den skimmer et rådyr tar fanden ved den, men
mærkeligt nok kan jeg nøjes med at sige "bliv her"

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 10-03-10 21:31

On Wed, 10 Mar 2010 15:15:26 +0100, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
>
>Hvis konen lufter Milo og den skimmer et rådyr tar fanden ved den, men
>mærkeligt nok kan jeg nøjes med at sige "bliv her"

Det er drønfrustrende, er det!!!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-03-10 13:47

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> On Wed, 3 Mar 2010 21:45:12 +0100, "Tove Krieger"
> Jeg kan bare ikke fordrage sådan nogle "møgkøtere".
> Hvis to af mine bliver lukket ud uden snor, så bliver de totalt døve,
> og fiser hvorhen de vil.

Hvis det kan trøste dig, så løber min den bette væk, hvis den kan se sit
snit til det (hopper ud af vinduer mm.).
Han er endda et par gange stukket af imens vi har været ude og gå. Jeg kan
altid starte bilen og kører over og hente ham over ved nogle andre naboer,
der har en lille hunhund.

Det er pisse irreterrende, og jeg har opgivet at få ham til lade være med
det. D.V.S han er kun ude hvis jeg er med, og vi har måttet indhegne have og
gårdsplads.

Vores ældste hund, lader vi bare løbe frit. Men det går selvfølgelig også ud
over ham, at vi om sommerene ikke bare lader døre og vinduer stå åbne, så
han kan gå ud og ind som han vil. Ligesom de tit begge er inde, hvis jeg er
ude og lave noget, hvor jeg ikke lige kan hølde øje med den bette.

> [...]
> at han havde ikke trænet den - sådan var den bare. MØGKØTER! si'r jeg
> bare. (Med mere end en anelse misundelse.)

Min den ældste har lært det på den hårde måde. D.v.s at han har fået verbale
høvl, når han er løbet efter en naboens traktor, eller nogle fugle ude på
en mark, o.s.v.
Synes nu ikke det var svært at få ham til at lade være med at løbe væk.

Den yngste derimod, han ved udemærket, hvortil han må løbe, og han kommer
også drønende når jeg kalder på ham, men der er altså et eller andet, der
slår hjernen fra engang imellem, og får ham til at glemme, at han ikke lige
må grave sig ud under hegnet og drøne over til naboen. Regner med at det er
hormoner

Bjarne K.

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 19:38

On Mon, 8 Mar 2010 13:47:10 +0100, "Bjarne K." <b@bjarnek.invalid>
wrote:

>Synes nu ikke det var svært at få ham til at lade være med at løbe væk.

Det ville jeg så frygteligt gerne osse kunne sige, men jeg er bange
for at mine er og bliver strejfere. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 20:07

Leyna, skrev:

> Det ville jeg så frygteligt gerne osse kunne sige, men jeg er bange
> for at mine er og bliver strejfere. *SUK*

Naturhunde lyder pænere

/Jens

Fra : lom k

Dato : 06-03-10 09:22

Bjarne K. wrote:

> [...]
>
> Jeg frygtede derfor at de ville fare i hovederne af hinanden,men nf
> nej. (det er en han og en hun) De snusede lidt til hinanden, alle
> logrede, og se lxb Lassierne hjem igen.
>
> Min den "lille", der flere gange har vfret pe vej over til dem, lxb
> efter dem, men stoppede (til min overraskelse), da han kom dertil
> hvor de normalt me lxbe.
>
> Troede sq ikke jeg kunne kalde dem hjem igen, ner der var andre
> hunde i nfrheden.
>
> Bortset fra, at jeg kaldte pe dem, da lassierne var lxbet hjem igen,
> havde jeg ikke sagt et ord under hele optrinnet, men de blev da begge

jamen dejligt det gik godt. jeghar sa set forfardelige eksempler pa at
det er gaet helt galt. Kommet gaende med en sankt bernhard og moder en
labrador, labrador ejeren sporger pant om de ma hilse(dejligt med en
som sporger forste) men det gik galt idet labrador bed i sankt bernhard
snude. med det resultat at sankt bernhard er oppe pa det sorte af
neglene nar den moder andre hunde. Den skal ikke have en tur til.

Hvilket fa mig til at sporger, hvorfor skal alle hunde hilse pa
hinanden?? Hvor mange mennesker hilser vi pa nar vi moder dem pa gaden??

Samt hvorfor er mange hunde ejer sa fatte svage at de ikke kan finde ud
af at have deres hunde i snor, nar de ikke kan kanlde dem til sig??
specielt der hvor der star de skal vare i snor??

Se det for star jeg ikke.

Og det med komandor de skal kunne, hvis din hunde stikker af, ville du
satte pris pa at den som kom fordi kunne styre din ig viste hvad der
skal siges til den.

mvh

Hunde passeren

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-03-10 13:27

"lom k" <lom@lomse.dk> wrote in message
> [...]

> af at have deres hunde i snor, nar de ikke kan kanlde dem til sig??
> specielt der hvor der star de skal vare i snor??

Jeg er stort set enig. Går af og til tur i skovene omkring Silkeborg søerne,
og det er altså tit, der kommer fisende en lille tæppetisser (eller en
rigtig hund ) med ejeren råbende på hunden, samtid med at han/hun
forsøger at gøre mig det klart, at hunden altså ikke gør noget.. Sidste gang
var der faktisk kun en, der havde rigtigt styr på sin løse hund. Og det var
vil ikke overraskende, en jagthund.
Den var på vej over mod mine, men ejeren (der kom cyklende), kaldte på den
en gang, hvorefter den løb tilbage.

Vi blev engang overfaldet af en tæppetisser, (på en villavej), hvor den kom
farende ud fra en have, og begynde at bide i mine hunde. Mine stod bare helt
forstenede og så til, mens ejeren forsøgte at fange kræet, der for rund.
Mine fik da heldigvis ingen ar udvendig eller indvendig.

Bjarne K.

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 19:35

On Mon, 8 Mar 2010 13:26:55 +0100, "Bjarne K." <b@bjarnek.invalid>
wrote:

>Sidste gang
>var der faktisk kun en, der havde rigtigt styr på sin løse hund. Og det var
>vil ikke overraskende, en jagthund.

Nu bor vi lige ud til åbne marker, og her kommer der osse med jævne
mellemrum jægere med deres hunde. Denne hændelse forkom i foråret,
hvor regn, regn og atter regn havde gjort markerne til ren pløre.
Vores hundegård går ud til disse marker, og da et hold jægere kom
(tæt) forbi med deres hunde, så reagerede mine fire selvfølgelig. Det
samme gjorde den ene af jagthundene - Den ville hen at snakke nærmere
med mine og dermed rev den jægeren omkuld i sølet. Jægeren bandede
over "de forbandene køtere" indtil han opdagede at min mand faktisk
stod lige inde på den anden side af skellet. Så fik han rejst sig i en
fart, og havde pludselig meget travlt med at komme væk igen. Årh, hvor
ville jeg gerne selv have overværet det. *GG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Apollo14

Dato : 06-03-10 21:56

Bjarne K. skrev:
> Bare lidt bla bla fra det midtjydske.

Ej hvordan kan du lade dine hunde løbe løs, utroligt de ikke har ædt en
unge, eller bidt en anden hund ihjel.

Ej dejligt at høre, at nogle kan lade deres hunde løbe frit omkring,
selv når jeg går med min mors, gider den knapt nok ænse andre end mig
eller godbiderne jeg har i lommen. Den jagter dog fuglene i vandet ude
på stranden, men ikke andre steder. Og så skal naboens kat ikke komme
ind på grunden, så bliver den jaget væk, både af vovsen, og kattene.

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-03-10 13:09

"Apollo14" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> Ej hvordan kan du lade dine hunde løbe løs, utroligt de ikke har ædt en
> unge, eller bidt en anden hund ihjel.

Nu er der heldigvis slet ingen unger og normalt heller ingen andre hunde,
der fiser rundt ud på mine egne marker
Der er af og til en mus, og vores egne katte, men de (kattene) er for snu,
til at lade sig fange af et par dumme labber.

Men selvom de opførte sig pænt, vil jeg nu stadig holde dem i snor, når vi
går tur ude i samfundet..

Bjarne K.