Mennesker er tumpede :-)
Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 20:42

Det synes min Angel.

Sad idag og hang på en bænk på engen, pludselig gøede det lille pus vildt.
Det var så pgr en dame der i rød kedeldragt stod bagved, der røde farve triggede.

Ikke så meget det, damen syntes hun passe flot på mig, gør hun da også
Men hun kunne købes fortalte jeg, og straks stod damen og flagrede med godbidder
og var næsten inde i varmen, spugrte mig hvad hun hed, svarede højt og tydeligt ANGEL.
Det kaldte hun så, og køteren kom og fik sin godbid.
Der hvor Angel så mener damen var lidt tunghør var da hun begyndte at kalde hende for Sit,
hun gloede ådsvagt på hende, men fik godbidden.
Damen prøvede igen SIT (hun hedder jo Angel ved hun), så hun gloede bare på hende.
Jeg forbarmede mig så til sidst, og sagde at hun kunne sige sit her fra og til dommedag
uden Angel fattede en meter af det, da jeg ikke havde lært hende det.
Nå ok, så krudttede hun af

Fatter stadig ikke hvorfor folk skal have hunde til at optræde for at give dem en godbid,
men der er så meget mig og Angel ikke forstår

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-03-10 00:55

On 2 Mar., 20:42, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Fatter stadig ikke hvorfor folk skal have hunde til at optræde for at give dem en godbid,
> men der er så meget mig og Angel ikke forstår
>
> /Jens

Fuldstændig enig. Jeg fatter heller ikke, at nogle folk altid skal
prøve at få andre folks hunde til at lystre kommandoer. Det er jo
meningen at mine hunde skal lystre mig og ikke alle andre. Jeg bruger
ikke specielt sit og dæk og så videre i hverdagen, og ikke alle mine
hunde kan de kommandoer. Så der får folk heller ikke så meget ud af at
kommandere med dem. De værste er dem, der bare gentager kommandoen
højere og højere, fordi de øjensynlig tror hundene er tunghøre

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 09:26

Lene Nielsen, skrev:

> Fuldstændig enig. Jeg fatter heller ikke, at nogle folk altid skal
> prøve at få andre folks hunde til at lystre kommandoer. Det er jo
> meningen at mine hunde skal lystre mig og ikke alle andre.

Mange hundeejere forventer også at man gider opdrage på deres hunde.
Jeg er ofte ude for folk der fortæller mig "at det må deres hund ikke"
hvis den springer glad op af mig. Det må de så selv opdrage den til at
lade værer med siger jeg så, mig generer det nemlig ikke

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-10 09:35

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

kommandere med dem. De værste er dem, der bare gentager kommandoen
højere og højere, fordi de øjensynlig tror hundene er tunghøre

En af grundene, til at hunde helst skal kunne nogle Standard kommandoer,
er at på et eller andet tidspunkt, kan det meget nemt blive nødvendigt,
at hunden skal kunne håndteres af en person, som hverken ejer eller
hund kender. Så det, ikke at lære dem det, er galimatias.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 10:03

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> blive nødvendigt, at hunden skal kunne håndteres af en person, som
> hverken ejer eller hund kender. Så det, ikke at lære dem det, er

Jamen det kan mine da også, sit er bare ikke en af dem Angel kan,
Tyson lærte jeg det i sin tid, tror stadig han kan huske det
Men da jeg ikke har brug for det i hverdagen gider jeg ikke lærer
Angel det da det grundlæggende er mig imod når dyr optræder.
Nogen synes det er evigt yndigt, jeg finder det uværdigt.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-10 15:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Angel det da det grundlæggende er mig imod når dyr optræder.
> Nogen synes det er evigt yndigt, jeg finder det uværdigt.

Okay... Jeg kender godt pricippet...

Har set det praktiseret i masser af foreninger, som mente at det var
idiotisk at følge det normale foreningsreglement....
Der var alt for mange regler...

Så sætter man gladeligt 100 års erfaringer over styr, og bruger
lang tid på at lave sit eget gennemhullede reglement...

Pludseligt en dag, opdager man hvorfor de manglende regler
var der... Men så er det i reglen " For sent "....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 16:36

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
>
> Pludseligt en dag, opdager man hvorfor de manglende regler
> var der... Men så er det i reglen " For sent "....

Lad os nu holde os til den aktuelle situation, at Angel ikke har lært at sitze.
I alt andet ligger mine hunde opdragelsesmæssigt i den gode ende af skalaen.
Opdraget dem til at andre kan koste rundt med dem har jeg ikke, det har nok
de færreste, men de er da socalicerede med stort set alt levende der forekommer
her i Danmark. Så det er da feks intet problem at afleværer dem til dyrelægen,
det er kun min kat som er så asocial at de bliver nød til at bedøve den
for at kunne pille ved den, hundene har de ingen probs med.

Hvilke andre mennesker end dyrelæger der skulle have behov for at koste
rundt med mine hunde kan jeg ikke få øje på.
Kommer jeg uventet af dage har jeg aftalt med min familie at de skal få dem aflivet.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-10 09:46

> [...]
> rundt med mine hunde kan jeg ikke få øje på.
> Kommer jeg uventet af dage har jeg aftalt med min familie at de skal få

Tja, sidst der var bud, var det for mig omvendt... Hvor jeg måtte rive mine
hunde
tilbage, for at en uopmærksom buschauffør ikke skulle køre dem over.....
Modsat, kunne det jo have været mig, og der ville så have stået 2 hunde på
NørreSundby torv, som pludseligt var herreløse, og 15 Km hjemmefra...
Så var det jo rart nok, om fremmede kunne håndtere hundene....
3 gange, har vi ved konkurrencer, været udsat for, at en hundeejer, er
faldet
om... Desværre i alle tre tilfælder døde, men samme resultat hver gang...
Pludseligt står der en herreløs hund.... Det sker også, at hunde får sig
forvildet væk fra sin ejer.... Og står den så midt i myldretidstrafikken,
så er det altså utroligt rart, når hunden forstår standard hunde kommandoer.
Ja ofte kan det ligefrem, redde dens liv.

M.V.H...Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-03-10 10:10

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> myldretidstrafikken, så er det altså utroligt rart, når hunden
> forstår standard hunde kommandoer. Ja ofte kan det ligefrem, redde

Du mener altså at det kan betyde liv eller død for mine hunde at de
kan sitze på kommando, det var den kommando tråden drejede sig om.
Går du tilbage til mit oprindelige indlæg vil du kunne læse at damen sagtens
kunne kalde Angel til sig bare ved at lokke med en godbid.
Mine hunde er bestemt opdraget til at kunne omgåes fremmede mennesker,
men de er ikke opdraget til at spille cirkushunde for dem.

Om mine hunde i en give situation vil finde sig i at blive trukket væk
hvis jeg er gået til tælling ved jeg så ikke, kan værer deres beskytterinstinkt
så tager over.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 09:46

> [...]
>
> Om mine hunde i en give situation vil finde sig i at blive trukket væk
> hvis jeg er gået til tælling ved jeg så ikke, kan værer deres

Hej Jens

Det vigtige var ikke, om en fremmed kunne kalde den til sig...

Det vigtige var, om en fremmed kunne gøre sig forståelig.
For somme tider, skal hunden jo ikke komme,
men blive præcist hvor den er...

Nu hænger du dig i en enkelt kommando...
Husker jeg ret, snakkede jeg om et sæt standard kommandoer,
som en hund, både af hensyn til andre, men også af hensyn til
sig selv, burde forstå.

Det burde jo være rimeligt let forståeligt, sådan efter en heftig
tid, hvor der har været masser af skriverier om folks drabelige
bæster...

Måske endda præcis den samme misforståelse, som der er
mellem folk om ulve.... For Ulven kommer, og så skal vi
jo, som antydet i en anden tråd, til at låse os inde

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 07-03-10 19:24

Benny Mortensen, skrev:

> Det vigtige var ikke, om en fremmed kunne kalde den til sig...

Ok, nok ellers den vigtigste kommando synes jeg.

> Det vigtige var, om en fremmed kunne gøre sig forståelig.
> For somme tider, skal hunden jo ikke komme,
> men blive præcist hvor den er...

Det tvivler jeg stærkt på at fremmede mennesker kan kommanderer mine til,
vil jeg da feks kunne det med dine, i givent tilfælde er så så ikke fem potter
pis værd som vagthunde.

> Nu hænger du dig i en enkelt kommando...

Det var den historien byggede på.

> Husker jeg ret, snakkede jeg om et sæt standard kommandoer,
> som en hund, både af hensyn til andre, men også af hensyn til
> sig selv, burde forstå.

Og du mener altså at alle hunde blindt bør adlyde alle mennesker.
Jeg er tilfreds med at mine hunde adlyder mig, vil faktisk finde det negativt
hvis de blindt adlød fremmede mennesker.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-10 10:38

> [...]
> Jeg er tilfreds med at mine hunde adlyder mig, vil faktisk finde det
> negativt
> hvis de blindt adlød fremmede mennesker.

Jamen det kommer vel til at afhænge af, hvad du kalder blindt ????

En simpel STÅ kommando, fortæller hunden, at den skal bevare
alle 4 poter på jorden, og dermed er det elimineret, at hunden
hopper op af en person, som ikke bryder sig om dette...

Også at den bliver stående, hvilket jo også kan være af største
betydningen for hunden selv.... Lige så vel som at SIT & DÆK
kan være formålstjenlige....

Har da hørt om ikke så få tilfælder, hvor man har måttet skyde
hunden, for at kunne komme til at hjælpe ejeren, som lige i
momentet, var ude af stand til selv at give ordrer.....

Jeg har da også selv, været i den situation, at selv om jeg i kun
to hunde, havde samlet 150 Kg hunde, at fremmede personer
skulle kunne komme i mit hjem og gå igen, også midt på natten
uden at frygte for deres helbred....

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 18:27

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen det kommer vel til at afhænge af, hvad du kalder blindt ????

Øhh, der er vel ikke så mange gradbøjninger af det.
Forventer at mine hunde blindt adlyder mig,
dvs at de uden tøven gør hvad jeg giver dem besked på.

> En simpel STÅ kommando, fortæller hunden, at den skal bevare
> alle 4 poter på jorden, og dermed er det elimineret, at hunden
> hopper op af en person, som ikke bryder sig om dette...

Vel meget normalt at man opdrager sine hunde til ikke at hoppe op af fremmede.
Det er da ikke noget andre mennesker skal bekymrer sig om at kommanderer
mine hunde til at lade værer med, det er min opgave som ejer.

> Også at den bliver stående, hvilket jo også kan være af største
> betydningen for hunden selv.... Lige så vel som at SIT & DÆK
> kan være formålstjenlige....

Sit og dæk har jeg erfaret ikke har nogen værdi for mig,
hvad det har for andre med deres hunde blander jeg mig ikke i.

> Har da hørt om ikke så få tilfælder, hvor man har måttet skyde
> hunden, for at kunne komme til at hjælpe ejeren, som lige i
> momentet, var ude af stand til selv at give ordrer.....

Aner ikke hvordan mine i given situation ville reagerer,
en anelse svært at træne med dem

> [...]
> to hunde, havde samlet 150 Kg hunde, at fremmede personer
> skulle kunne komme i mit hjem og gå igen, også midt på natten

Det ville jeg ikke bryde mig om at mine hunde tillod,
lægger mig netop om sommeren til at sove med terassedøren åben
i forvisning om at hundene ikke vil byde natlige gæster velkommende.

Men sådan har man det forskelligt med sine hunde,
sætter pris på at mine passer på mig og hjemmet.
Du har åbenbart kun dine som klappedyr

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-10 00:03

> [...]
>
> Men sådan har man det forskelligt med sine hunde,
> sætter pris på at mine passer på mig og hjemmet.

Tja, indrømmet. Det er da deres første prioritet.

Men altså... Lad os sige det på den måde....

Nu er det jo altså en Hovawart.... Der var engang, han var stille
og nærmest selvudslettende... Det tror jeg ikke nogen vil kalde
ham i dag.....

Hvordan var det Hans sagde dengang " Meget Dominant "
Jeg tror det var noget i den retning.....

Alligevel tillod han Blackie, at komme ind til hans Damer..
Og sidst men nok ikke mindst, hans 14 børn....

Uden at rive ham i småstykker....

Så set i det lys, så har jeg ikke umiddelbart brug for,
at kunne yde den magtdemonstration, at kunne demonstrere
fuld kontrol over min hund....
Men helt og holdent, overlade det til hans egen dømmekraft,
om dem der kommer, har gode, eller dårlige intentioner...

Så set i det lys, klarer han opgaven til UG med kryds og slange.
Lever dermed op til sit navn som betyder gårdvogter....
Han tilkalder mig, når der kommer nogen, og har mig bekendt
ikke skadet nogen endnu.... Jeg har aldrig prøvet at beordre
ham til angreb, og har heller ikke tænkt mig at gøre det....
Men det er da muligt, han en dag selv træffer beslutningen...
Så er der vel kun tilbage at ønske, at skulle han vælge den
løsning, at han så også har en rigtigt god grund.....

Så Gårdvogtere, hyrdehunde, og selskabshunde, og så har de
selvfølgelig også et bijob som hundevagt ved Brønderslev
marked, hvert år... Og lidt på DCH's opvisningshold....

Så helt kropumulige er de vist ikke... De er vist lydige,
sådan til husbehov... Og vist ikke helt uden anvendelses
muligheder...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-10 00:57

Benny Mortensen:
> [...]
>
> Nu er det jo altså en Hovawart.... Der var engang, han var stille
> og nærmest selvudslettende... Det tror jeg ikke nogen vil kalde

Ligefrem selvudslettende vil jeg nu ikke kalde ham efter at have set
ham!

> Hvordan var det Hans sagde dengang " Meget Dominant "
> Jeg tror det var noget i den retning.....

Hvis det er mig ka jeg ik huske det, men betegnelsen passer

> Alligevel tillod han Blackie, at komme ind til hans Damer..
> Og sidst men nok ikke mindst, hans 14 børn....

Jeg tvivler på Blackie, det lille pus, ville lade nogen komme ind til
sine damer (hvis han ellers havde haft andet end løse forbindelser
)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-10 16:32

> [...]
>
> Jeg tvivler på Blackie, det lille pus, ville lade nogen komme ind til sine
> damer (hvis han ellers havde haft andet end løse forbindelser )

Okay, nu bliver jeg jo så nok nødt til at tilstå....

Nu er begge tøserne næsten ovre løbetiden....

Så Stakkels Jack, har da fået læst teksten et par gange eller fem

Lidt dumt tidspunkt løbetiden kom på, hvor hundegårdene er
begravet i sne )

Ja min Lada var helt væk... Ikke engang radioantennen kunne
ses.... Men nu er den dukket frem igen... Den var her endnu.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-03-10 22:21

Benny Mortensen, skrev:

> Så helt kropumulige er de vist ikke... De er vist lydige,
> sådan til husbehov... Og vist ikke helt uden anvendelses
> muligheder...

Det ene øjeblik vil dine hunde byde alle velkommende døgnet rundt,
og det andet må de selv sorterer i hvem de må bide, jeg er forvirret.

Ps.
Tror det er af dovenskab Benny, så hold op med det,
du quoter som en begynder på Usenet, giver ingen sammenhæng.
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-10 10:51

> [...]
> Tror det er af dovenskab Benny, så hold op med det,
> du quoter som en begynder på Usenet, giver ingen sammenhæng.

Tja, for dig giver det måske ingen mening... For mig lyder det logisk.

Ja de byder alle velkommen 24/7/365.... Hvordan, er så op til dem
de byder velkommen. Alt efter, hvem det er, og hvordan og hvorfor
de kommer...

Hvis du syntes der er noget galt med quote teknikken, så er det nok
fordi, jeg slet ikke har brugt nogen citat teknik...
Kun besvaret dine indlæg... Så er der quotet forkert, så ret kritikken
mod det rette punkt...

Jeg har aldrig skrevet, at de selv må vælge, hvem de vil bide i.....!!!

Jeg skrev, jeg har aldrig kommanderet dem til angreb, eller prøvet
på samme, og vil formodentligt aldrig prøve på det....

Jeg skrev, Skulle de en dag, selv vælge at gøre det... Så håber jeg
de har en god grund....

Så at du er forvirret, lyder for mig, som om du løber tør for
argumenter. Så dukker din forvirring frem, og din gamle kæphest
med citat teknikken.... Her endda i en situation, hvor du vist
egentligt var helt alene, om at anvende samme )....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-03-10 13:02

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så at du er forvirret, lyder for mig, som om du løber tør for
> argumenter.

Argumenter for hvad ?
Ved faktisk efterhånden ikke hvad vi diskuterer, som sædvanlig
med dig starter man med æblerne og ender i agurkene
Så om vi diskuterer æbler eller agurker pt ved jeg ikke helt.

> Så dukker din forvirring frem, og din gamle kæphest
> med citat teknikken.... Her endda i en situation, hvor du vist
> egentligt var helt alene, om at anvende samme )....

Det er min gamle kæphest, fordi det irrerterer mig når
folk ikke gider citerer korrekt.
Som du vil se kan de fleste finde ud af at klippe i indlæggene,
og quote fortløbne, du gengiver bare hele smøren og svarer nedenunder.
Det er sådan man udveksler e-mails, ikke sådan man bør skrive på usenet.

Det er glimrende beskrevet i det link jeg gav dig.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-10 11:36

> [...]
> Det er sådan man udveksler e-mails, ikke sådan man bør skrive på usenet.
>
> Det er glimrende beskrevet i det link jeg gav dig.

Jamen det er nok fordi, jeg besvarer.... Jeg citerer ikke.

Hvis du ikke aner hvad vi snakker om, hvad skriver du så for ??

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 11-03-10 11:50

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er nok fordi, jeg besvarer.... Jeg citerer ikke.

Hvis du ikke vil forstå, så kan jeg ikke hjælpe dig.
Ved godt at nogen er uden for pædagogisk rækkevidde mht citatteknik,
det hverken kan eller vil jeg så gører noget ved.

> Hvis du ikke aner hvad vi snakker om, hvad skriver du så for ??

Kunne jo være du kunne oplyse mig om det.
Jeg er jo ikke forpligtiget ud over mine evner,
lige som du heller ikke er det mht citatteknik på usenet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 12:14

Pwh skrev:

> Kunne jo være du kunne oplyse mig om det.
> Jeg er jo ikke forpligtiget ud over mine evner,
> lige som du heller ikke er det mht citatteknik på usenet

Nu skal i ikke skændes, det er snart forår og i skal have startet jeres
Puch Maxi så kan i køre om kap på havnen i stedet for

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-03-10 13:37

jopa, skrev:

> Nu skal i ikke skændes, det er snart forår og i skal have startet
> jeres Puch Maxi så kan i køre om kap på havnen i stedet for

Tal ikke om Puch Maxi.
Plejlstangslejet røg i tirsdags på vej hjem fra arbejde, måtte trække 4km.
Godt jeg havde en resevermotor liggende, så den blev skiftet igår.
Det er derfor jeg lige skulle af med lidt galle på stakkel Benny,
nogen skulle det jo gå ud over, og han kan tage det, du græder bare

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-03-10 22:27

Pwh skrev:

> Tal ikke om Puch Maxi.
> Plejlstangslejet røg i tirsdags på vej hjem fra arbejde, måtte trække 4km.

Du har hakket den forkert. Plejer at lave et V

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-03-10 09:05

jopa, skrev:

> Du har hakket den forkert. Plejer at lave et V

Den er nu helt lovlig, jeg er jo ikke kriminel som dig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-03-10 11:30

Pwh skrev:

> Den er nu helt lovlig, jeg er jo ikke kriminel som dig
I næste måned går jeg på pension så ser i mig på havnen med min
hakkede Puch og Milo siddende i ølkassen bagpå

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-03-10 11:47

jopa, skrev:

> I næste måned går jeg på pension så ser i mig på havnen med min
> hakkede Puch og Milo siddende i ølkassen bagpå

Du skal nok tune motoren lidt mere hvis den skal slæbe det flæskedyr

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-03-10 12:09

Pwh skrev:

> Du skal nok tune motoren lidt mere hvis den skal slæbe det flæskedyr

Eller montere en kasse på min Ninja

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-03-10 12:20

jopa, skrev:

> Eller montere en kasse på min Ninja

Han ville se øm ud med motorbriller og snublekyse på
Så behøver du nok heller ikke sætte en alarm på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-03-10 12:31

Pwh skrev:

> Han ville se øm ud med motorbriller og snublekyse på
> Så behøver du nok heller ikke sætte en alarm på.

Konen kunne måske sy et lille lædersæt til ham matchende mit.Så tror jeg
nok Benny og dig ville glo.
Er vi OT? næææ tråden hedder jo Mennesker er tumpede

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-03-10 13:17

jopa, skrev:
> Er vi OT? næææ tråden hedder jo Mennesker er tumpede

Mine tråde man gerne værer OT i så længe man citerer korrekt

Jeg prøvede engang at transporterer min kat til dyrelægen i en kasse
bag på min Gpx600, det måtte jeg opgive, den var nær død af skræk
da jeg startede den

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 04-03-10 03:43

On 4 Mar., 09:35, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> at hunden skal kunne håndteres af en person, som hverken ejer eller
> hund kender.  Så det, ikke at lære dem det, er galimatias.

Jamen mine hunde kan skam sagtens håndteres af andre, f.eks hos
dyrlægen, i pension eller hvis jeg har venner eller en nabo til at
lukke dem ud og ind, når jeg ikke er hjemme.
Det er ikke fordi mine hunde er specielt uopdragne eller svært
håndterbare, det er bare, at jeg ikke specielt har brug for kommandoer
som sit og dæk, og derfor er hundene ikke vant til at de bliver brugt.
Jeg bruger kommandoer som ud eller ind eller stå eller vente, men det
er aldrig dens slags folk kommanderer dem til, hvis de gerne vil give
en godbid.
Jeg har svært ved at se, at fremmede, som hverken jeg eller hundene
kender, har brug for at de kan sitte eller dække på kommando.

VH Lene

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 11:53

Lene Nielsen, skrev:
> Jeg har svært ved at se, at fremmede, som hverken jeg eller hundene
> kender, har brug for at de kan sitte eller dække på kommando.

Helt enig, vil da synes det var upraktisk hvis en indbrudstyv
kunne bruge de kommandoer med held

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 16:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4b8d6a18$0$281

> Fatter stadig ikke hvorfor folk skal have hunde til at optræde for at give
> dem en godbid,
> men der er så meget mig og Angel ikke forstår

Bibi kan heller ikke sitte og lære det aldrig, men det betyder nu heller
ikke så meget her.

Vi har dog børn og bruger kommandoen i den forbindelse, for jeg har den
opfattelse, at hunden gerne vil kravle over børnene i rangstien, hvis de kan
komme til det, men hvis børnene lige engang imellem træner, sit og værsgo,
læg dig, bliv, rul rundt ( det vil vores datter gerne lære hundene ) osv.,
så ved vovserne hvor deres plads er og børnene kan også kalde hundene til
sig.
Det har ellers været lidt selektivt med hørelsen ind imellem, når det var
børnene, der kaldte, men ikke mere...

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 16:45

Buffy, skrev:

> Bibi kan heller ikke sitte og lære det aldrig, men det betyder nu
> heller ikke så meget her.

Når jeg lidt provokerende spørger folk om hvorfor en hund skal kunne sitze,
har de sjældent for mig et fornuftigt svar på det

> [...]
> Det har ellers været lidt selektivt med hørelsen ind imellem, når det
> var børnene, der kaldte, men ikke mere...

Ok, det lyder fornuftigt nok.
Jeg er jo alene med mine hunde, og har ingen probs med at de prøver
at kravle op af rangstien.
Jeg ligge suverænt øverst, så kommer katten, og hvor Angel og Tyson
befinder sig indbyrdes kan jeg ikke blive klog på.
De har vist deres eget indviklede system jeg ikke blander mig i,
så længe der ikke flyder blod, men har da måtte råbe højt et par gange.
Det er forbudt at dele ørertæver ud her i huset (katten self undtaget)

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 19:42

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse news:4b8fd575$0$280

> Når jeg lidt provokerende spørger folk om hvorfor en hund skal kunne
> sitze,
> har de sjældent for mig et fornuftigt svar på det

Nej, sit alene kan jeg heller ikke se nogen fornuftig grund til, men sit og
bliv eller bare bliv er ret praktisk, når man vil tage billeder af vovserne.

> Ok, det lyder fornuftigt nok.
> Jeg er jo alene med mine hunde, og har ingen probs med at de prøver
> at kravle op af rangstien.

Nej, det ved jeg- også derfor jeg nævnte det med børn, da det lignede, at
alle, der gav en respons i tråden her ikke havde børn. Både Bingo og til
tider også Fimbe ( der ellers er helt i bund i rangordnen her i huset ) vil
gerne lige teste børnene ind imellem.

Hvis ungerne har en gulerod, så har de dog vovsernes fulde opmærksomhed:

http://tjekmig.dk/fotomappe/images/2010/01/13/113233454.jpg

> Jeg ligge suverænt øverst, så kommer katten, og hvor Angel og Tyson
> befinder sig indbyrdes kan jeg ikke blive klog på.

Her er menneskene også i toppen og indbyrdes vovserne imellem er det jo Bibi
øverst, derefter Bingo, Biva og Fimbe.
Øretæver fra kattene er det kun Bingo, der får, men hun er også
øretæveindbydende ind imellem, men de har efterhånden fået hende opdraget
godt.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 05-03-10 00:16

On 4 Mar., 16:23, "Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:

> [...]
> sig.
> Det har ellers været lidt selektivt med hørelsen ind imellem, når det var

Jeg synes det er helt fint at lære hundene forskellige ting, og er
slet ikke modstandere af at træne med sine hunde, men personligt
bruger jeg bare mest de kommandoer, jeg har brug for i hverdagen. Men
i din situation med børn, der gerne vil træne lidt med hundene er sit
og dæk da gode lette øvelser. Og hvis det hjælper børnene til at få
kontrol over hundene er det fint.

Det er heller ikke, fordi mine hunde ingen ting kan, og de fleste har
faktisk gået til i hvert fald hvalpe motivation og nogle også lidt
mere lydighedstræning. De går der bare mest fordi, jeg bor på landet
og de sjældent møder andre hunde, så for at vænne dem til at andre
hunde kan være helt ok, selvom de ikke er store og hvide, kommer
hvalpene til træning, og de af dem, der synes det er sjovt får et
kursus mere.
Og selvfølgelig lærer de både sit og dæk mens de går der, men eftersom
det ikke bliver brugt herhjemme og holdt vedlige, enten glemmer de
det eller også tror de, der er noget, der kun foregår på en
træningsplads.
Så når der pludselig, som det skete for nyligt, står en for hundene
vildt fremmed mand i haven og begynder at kommandere sit, så ser
hundene godt nok noget forbløffede ud. Og så er det jeg undrer mig,
hvorfor er det sjovt at få andres hunde til at sitte ?

Fra : Pwh

Dato : 05-03-10 09:29

Lene Nielsen, skrev:
> [...]
> det ikke bliver brugt herhjemme og holdt vedlige, enten glemmer de
> det eller også tror de, der er noget, der kun foregår på en

Min Tyson stadig kan kommandoen, selv om det er 7 år siden jeg
lærte ham den og jeg stort set ikke har brugt den siden.
Han er meget med at når han først har lært noget sidder det bare fast,
på godt og ondt
Min Angel skal mere holdes til ilden hvis hendes selektive hukommelse
ikke skal have overtaget

> [...]
> hundene godt nok noget forbløffede ud. Og så er det jeg undrer mig,
> hvorfor er det sjovt at få andres hunde til at sitte ?

Hæ, gad godt se det fremmede menneske der turde gå ind i min have
og kommanderer med hundene, de er ikke agrassive normalt.
Men hus og hjem passer de højlydt på

Der er sikkert flere forskellige grunde til at folk vil kommanderer med hunde.
Nogen får sikkert styrket et svagt ego ved at kunne koste rundt med en hund.
Andre har sikkert bare lært at en hund skal sitze når den skal have godbid,
flertallet tror jeg bare synes det er yndigt at se en hund optræde.

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 05-03-10 06:02

> [...]
> Andre har sikkert bare lært at en hund skal sitze når den skal have godbid,
> flertallet tror jeg bare synes det er yndigt at se en hund optræde.

Nu var det heller ikke sådan at manden bare gik ind i min have. Det
var en, der var her for at se på hvalpe, så det var en jeg havde
lukket ind. Men for hundene var han fremmed. Velkommen fordi jeg havde
lukket ham ind, men stadig fremmed og ikke en, de forventede skulle
kommandere med dem.