Nyt hjem til Elvis, som er fransk bulldog ~
Fra : Nana

Dato : 02-03-10 18:14

Hej gruppe...

Min kærestes søster købte for 1,5 år siden en hund, hvilket selvfølgelig
ikke var det klogeste, eftersom hun ikke var/er myndig og boede hos en
kæreste. Nu er hun og kæresten gået fra hinanden, og hun har måttet flytte
hjem til sin mor igen, og der er desværre nultolerance mht. hundetilladelse.
De er derfor nødt til at gå af med hunden. (IH! Men det er ikke det
indlægget handler om. )

Altså... Elvis er en fransk bulldog på 1,5 år med absolut skønt temperament.
Brun/sortspættet med hvidt bryst. Han er godt opdraget, lydig, renlig, går
pænt i snor, elsker børn, er god til at være alene hjemme og er en rigtig
puttehund. Hans eneste problem er at han har cherry eye på det ene øje, som
dog overhovedet ikke generer ham, og forsvinder i perioder hjulpet af
massage og øjendråber. Ellers er han kernesund og lækker, og selvfølgelig
passet perfekt med dyrlægebesøg og vaccinationer.
Min svigermor og svigerinde er ikke interesseret i at give ham væk gratis,
da de er nervøse for om han kunne ende som offerhund i hundekampe og den
slags, men det er ikke et spørgsmål om at tjene på det. Svigerinden gav
7000, da hun købte ham. Hvad ville være et fint symbolsk beløb? Højt nok til
at det ikke er skumle personager der falder for det, og billigt nok til at
det er realistisk at få ham afsat. Hvad syntes i?
Hvor er det bedst at søge nyt hjem? De har selv tænkt dba.dk, men er det
seriøst nok? Dyrenettet.dk? Findes der andre steder?
Det haster i sagens natur lidt fordi boligselskabet ikke er tilfredse, men
absolut ikke så meget at de ikke gerne vil se Elvis nye familie an, og
heller ikke så meget at internat eller aflivning er på tale på nogen måde.

Gode råd eller tips? Havde sgu selv taget ham, hvis vi ikke var grundigt
fyldt op på det firbenede område. Sørgelig situation.

Mvh. Nana

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 20:29

Nana, skrev:

> Gode råd eller tips?

Kontakt et internat vil jeg sige, den slags hunde går som varmt brød ved jeg fra
den gang jeg selv ledte efter hund hos Rødovre dyreinternat.
Småhunde er nemlig perfekte til ældre mennesker (som feks. vores Jopa).
Så vil gætte på at seriøse internater ligefrem har venteliste til den type hund,
straks sværere med sådan nogle som jeg selv har, store dumme og halvgamle

Din kærestes søster må så se stort på økonomien i det, hun skal nok betale for
at komme af med den til et internat, men det bør værer det mindste af det,
kald det for en dummebøde

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 02-03-10 20:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for
> at komme af med den til et internat, men det bør værer det mindste af det,

Du mener i fuldt alvor at person i fuldt alvor skulle betale en anden for at
overtage en hund, der nemt nemt nemt nemt kan sælges for 5-7000 kroner???

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 20:47

Kim2000, skrev:

> Du mener i fuldt alvor at person i fuldt alvor skulle betale en anden
> for at overtage en hund, der nemt nemt nemt nemt kan sælges for
> 5-7000 kroner???

I ramme alvor.
Penge er for mig en død og uinterrasant størrelse, det er mine dyr ikke.

Er det hundens tarv vi her taler om, eller søsterens økonomi.
Vil sige at hundens tarv er relaevant for denne gruppe,
søsterns økonomi er der sikkert bedre grupper for.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 02-03-10 20:59

> [...]
> Vil sige at hundens tarv er relaevant for denne gruppe,
> søsterns økonomi er der sikkert bedre grupper for.

Hvis den er købt for 7000 mens søsteren ikke er myndig, så taler vi om en
person der er 17-18 år i dag, for de fleste i den aldersgruppe mener jeg
faktisk dit forslag er helt urealistisk. Spørg en 18-årig om denne vil have
en bærbar eller give 500 kroner for at en anden kan tjene de 5000. Well,
spørg de fleste om de samme, alene det at man sælger den fremviser jo ikke
at man er sindssygt knyttet til den. (well, nu er en hund i den størrelse
sæføli heller ikke en hund ).

Jeg ville sætte den til 5000 kroner, så skulle der være en chance for at
skræmme de helt useriøse væk og så er der sikkert flere om buddet så man
lige kan se køberen an.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-03-10 21:22

On Tue, 2 Mar 2010 20:58:54 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg ville sætte den til 5000 kroner, så skulle der være en chance for at
>skræmme de helt useriøse væk og så er der sikkert flere om buddet så man

Måske er der en raceklub, der kan hjælpe til. De fleste raceklubber
har mulighed for at tage sig af "hunde i nød" - hvad der dækker alle
situationer, hvor man er tvunget til at skaffe et nyt hjem til en
hund.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 21:28

Ivan Madsen, skrev:

> [...]
> har mulighed for at tage sig af "hunde i nød" - hvad der dækker alle
> situationer, hvor man er tvunget til at skaffe et nyt hjem til en

Så er spørgsmålet bare om den har stamtavle, har den ikke det
er den i princippet at betragte som et gadekryds, så vil den slags
klubber nok ikke rører den med en ildtang.

/Jens (med 2 gadekryds på fifaen)

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 12:38

> [...]
> har mulighed for at tage sig af "hunde i nød" - hvad der dækker alle
> situationer, hvor man er tvunget til at skaffe et nyt hjem til en

Han har desværre ikke papirer, og så vil de ikke hjælpe

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 21:24

Kim2000, skrev:

> [...]
> sælger den fremviser jo ikke at man er sindssygt knyttet til den.
> (well, nu er en hund i den størrelse sæføli heller ikke en hund ).

Nu læste jeg i min naivitet indlægget som ud fra at finde et godt hjem
hurtigt til hunden, ud fra det mente jeg at søsteren måtte se stort på
dummebøden.
Men self har du ret, i den alder snakker vi en seriøs udskrivning
når vi taler 6-7kilo, hvad vi gamle gutter giver for rep af en dårlig tand

> Jeg ville sætte den til 5000 kroner, så skulle der være en chance for
> at skræmme de helt useriøse væk og så er der sikkert flere om buddet
> så man lige kan se køberen an.

God pointe.
Det er værd at give et forsøg, gider folk give det for en fejlbehæftet
(måske) raceren hund er de uden tvivl seriøse.

/Jens

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 12:37

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Well, spørg de fleste om de samme, alene det at man sælger den fremviser
> jo ikke at man er sindssygt knyttet til den. (well, nu er en hund i den

Pigen er skideligeglad med pengene! Det handler kun om at han ikke skal være
gratis, så han ikke falder i hænderne på triste typer. Hun sælger den ikke
fordi hun vil, men fordi hun har måttet flytte hjem igen, og der er altså
ikke husdyrtilladelse. Hun er 17, ingen mulighed for at flytte for sig selv
og give ham et fedt liv.

Fra : Nana

Dato : 02-03-10 22:10

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vil sige at hundens tarv er relaevant for denne gruppe,
> søsterns økonomi er der sikkert bedre grupper for.

Øh... hvori er det du læser at det handler om økonomi? Jeg skrev tværtimod
at det gjorde det netop ikke, men at de gerne selv vil videreformidle ham og
se hvor han skal hen, og ikke er interesseret i at give ham gratis, da det
kan tiltrække de forkerte typer.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 22:29

Nana, skrev:

> [...]
> videreformidle ham og se hvor han skal hen, og ikke er interesseret i
> at give ham gratis, da det kan tiltrække de forkerte typer.

Er det mig du adrerserer Nana, så skriver jeg jo netop at jeg ikke
opfatter dit indlæg som at lave en "god deal" men at finde et godt hjem.

Som nok skrevet før ville jeg selv gå mere drastisk til værks hvis det var.
Stod jeg i en situation hvor jeg ikke kunne have mine hunde mere (evnt. var død)
Så bliver de aflivet, kan man umiddelbart sige er koldt og brutalt, men for hvem ?
Hunden får en indsprøjtning og sover stille og smeretefrit ind, aner ikke hvad der sker.
Og er man død, så er man sgu død i mine øjne, ikke noget med himmel eller helvede

/Jens

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 12:39

> [...]
> hvad der sker.
> Og er man død, så er man sgu død i mine øjne, ikke noget med himmel eller

Hvorfor skulle man aflive en dejlig hund, hvis den ligeså godt kunne bo hos
en familie og være glad?

Fra : Pwh

Dato : 03-03-10 12:45

Nana, skrev:

> Hvorfor skulle man aflive en dejlig hund, hvis den ligeså godt kunne
> bo hos en familie og være glad?

Hvis man kan finde sådan en familie er det da optimalt.
Vil man værer 100% sikker på at der ikke sker ens hund noget dårligt
efter man slipper den er der kun aflivning som option som jeg ser det.

/Jens

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 16:51

> [...]
> Vil man værer 100% sikker på at der ikke sker ens hund noget dårligt
> efter man slipper den er der kun aflivning som option som jeg ser det.
Nu definerer jeg også aflivning af en god hund som noget dårligt. Den kan
sagtens få et fedt liv, og skal ikke bøde for at dens ejer har været
uansvarlig. Du har ret i at man ikke kan være 100% sikker, men man kan være
MEGET sikker, hvis man selv videreformidler og snakker med dens nye familie.
Hvad er egentlig 100% sikkert, når det gælder mennesker? Døden selvfølgelig,
men ellers?
I øvrigt er der allerede fem der har henvendt sig, alle gode familier med
børn og have, flere af dem endda med hund i forvejen.

Fra : Pwh

Dato : 03-03-10 18:47

Nana, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nu definerer jeg også aflivning af en god hund som noget dårligt. Den
> kan sagtens få et fedt liv, og skal ikke bøde for at dens ejer har
> været uansvarlig.

Bøde for, tror du den sidder oppe i en hundehimmel og ægrer sig bagefter.
Man skal jo ikke tæske den ihjel med en våd søndagsberlinger,
men få den til at sove stille ind, den aner ikke hvad der sker.

> [...]
> med dens nye familie. Hvad er egentlig 100% sikkert, når det gælder
> mennesker? Døden selvfølgelig, men ellers?

Så længe jeg selv beholder mine hunde ved jeg hvad der sker dem,
overdrager jeg dem til andre mennesker lægger jeg jo ansvaret fra mig.

> I øvrigt er der allerede fem der har henvendt sig, alle gode familier
> med børn og have, flere af dem endda med hund i forvejen.

Jeg kunne heller ikke forestille mig at den var svær at vidreformidle,
det har jeg vist også skrevet hele tiden.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-10 08:22

> [...]
>
> Jeg kunne heller ikke forestille mig at den var svær at vidreformidle,
> det har jeg vist også skrevet hele tiden.

Nu syntes jeg egentligt, at denne snak er en anelse omsonst....

For set med mine øjne, er selv et halvdårligt liv, bedre end
intet liv....

Så selv om ejer nummer 2 eller 3, ikke er 100% perfekt...

Så er de trods alt bedre end dyrlægens sprøjte....

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 09:18

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> intet liv....
>
> Så selv om ejer nummer 2 eller 3, ikke er 100% perfekt...
>
> Så er de trods alt bedre end dyrlægens sprøjte....

Hvorfor, gør det da ondt at værer død :-?

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-10 09:29

> Hvorfor, gør det da ondt at værer død :-?
>
> /Jens

Skal jeg ikke kunne sige, men jeg har været på overdrevet, og sandt for
dyden, så satte jeg alle negle i, for ikke at ryge ud over kanten... Så selv
medens det var allerdårligst, og livet gjorde allermest ondt... Var det
alligevel det jeg valgte, og kæmpede for at bevare....

Var livet ikke værd at kæmpe for, hvorfor så lede efter kure mod kræft
o.s.v.. ???

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 09:57

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> kanten... Så selv medens det var allerdårligst, og livet gjorde
> allermest ondt... Var det alligevel det jeg valgte, og kæmpede for at

Skal heller ikke opfattes sam at jeg mener at døden er noget man skal tilstræbe,
men i nogle tilfælde mener jeg godt det kan værer at foretrække.
Self også meget et "religionsspørgsmål" , jeg er selv af den overbevisning at når
man er død er man sgu død, og så er den ikke længere.
Og der spiller viden om at man skal dø jo stærkt ind, det er der jeg mener at
en hund der skal aflives aner ikke hvad der skal ske og mærker intet.
I det tilfælde mener jeg ikke at døden er så forfærdelig, nok en langt mere
nådig død end hvad der er i vente for de dlest af os andre.

> Var livet ikke værd at kæmpe for, hvorfor så lede efter kure mod kræft
> o.s.v.. ???

Der er forskel på hvordan man dør, kræft skulle værer ret så ubehageligt at dø af.
Synes stadig heller ikke man bør sammenligne dyr med mennesker, slet ikke hvis
man som jeg er kødæder, så går der for meget dobbeltmoral i det.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-03-10 10:04

Pwh udtrykte præcist:

> [...]
> I det tilfælde mener jeg ikke at døden er så forfærdelig, nok en langt mere
> nådig død end hvad der er i vente for de dlest af os andre.

"Jeg vil dø stille og roligt som min bedstefar; ikke råbende og
skrigende som passagererne i hans bil!"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-03-10 15:55

> [...]
> hvis
> man som jeg er kødæder, så går der for meget dobbeltmoral i det.

Tja, nu ved jeg ikke.... Det var netop kræften der har bragt mig ud på
overdrevet
et par gange.... Og uanset hvor ubehageligt det var, hamrede jeg alligevel
neglene
hårdt i.... Og ja, er man død, er man død, så er der ikke noget at gøre ved
det.
Men kan min hund selv gå til dyrlægen... Må der stadig være håb for den.
Jeg ville i hvert fald kæmpe som en lille bersærk, for at den skulle bevare
livet,
som dog stadig, vist er det vigtigste vi har... Så det gælder også for min
hund...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 16:26

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> skulle bevare livet,
> som dog stadig, vist er det vigtigste vi har... Så det gælder også

Jamen sådan har jeg det da også med mine dyr, det ansvar har man da.
Men ikke for enhver pris skal der holdes liv i dem, pådrager en af mine
dyr sig en sygdom/skade som jeg vil vurderer nedsætter deres livsglæde
for meget vil jeg da få det aflivet.

Var i den situation da Angel var til undersøgelse pgr halthed.
Jeg aftalte med dyrelægen at de skulle ringe så snart de havde fået
lukket skulderen op og undersøgt hende.
Havde de fundet ud af at hendes skulder var for defekt til at kunne reppes
ville jeg have bedt dem om ikke at vække hende fra narkosen igen.
Det var lange timer indtil de ringede og sagde der intet alvorligt var galt.

Det jeg mener er at man altså tager på sig at man måske på et tidspunkt skal
stå og spille vorherrer over liv og død for sin hund, ved man på forhånd at man
ikke evner det bør man ikke få hund.
Det er mig, og ikke min hund der vil lide ved at blive aflivet.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-03-10 09:36

> [...]
> at man
> ikke evner det bør man ikke få hund.
> Det er mig, og ikke min hund der vil lide ved at blive aflivet.

Tja, mon ikke de fleste evner dette, når man skønner det tjener hunden
bedst.
Det er dog en vending jeg sjældent har kunnet forsvare, over en sund og rask
hund. Som der trods alt var tale om i denne tråd.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-03-10 10:00

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> Det er dog en vending jeg sjældent har kunnet forsvare, over en sund
> og rask hund. Som der trods alt var tale om i denne tråd.

Nu har jeg da vist heller intet sted anbefalet en aflivning af Elvis,
det var hvad jeg evnt ville gører med mine egne hunde i samme situation.

Mht sund og rask, mener du så bare fysisk.
For jeg har mødt en del genbrugshunde hvor både hund og ejer,
og for den sags skyld omverdenen ville have været bedst tjent
med at den var blevet aflivet i stedet for omplaceret fordi
den af den ene eller anden grund har haft/fået knald i låget.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-03-10 10:11

> [...]
> med at den var blevet aflivet i stedet for omplaceret fordi
> den af den ene eller anden grund har haft/fået knald i låget.

Tja, det kan jeg jo så næppe argumentere hverken for eller imod....
Da jeg ikke ved hvad du har mødt, eller ikke mødt.
Men selvfølgelig, situationen kan da forekomme.....

Men det er vel sådan set det samme, som en mand jeg engang
lærte at kende... Hans nyligt indkøbte Kakadue og Blåpandet
Amazone papegøje, skulle ved hans død aflives....

Virkeligt fornuftigt, at en mand på 60 år. Køber unge og friske
papegøjer... Dermed har han bestemt, at de sikkert Max, bliver
10 - 15 år gamle.... Dårlige odds, når de med lethed, kunne
blive mere end 100 år gamle.

I øvrigt, rigtigt friskt fundet på... Han kunne da så i det mindste
have købt 2 Blåpandede papegøjer... For havde han læst lidt
på lektien, vidste han jo at Kakaduer, er dødeligt jealoux
anlagt, som formodentligt ikke engang ville levne plads til en
kæreste, uden at der ville opstå krigslignende tilstande ..

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 07-03-10 19:09

Benny Mortensen, skrev:

> Tja, det kan jeg jo så næppe argumentere hverken for eller imod....
> Da jeg ikke ved hvad du har mødt, eller ikke mødt.
> Men selvfølgelig, situationen kan da forekomme.....

Tror du ikke selv at en rimelig stor procentdel af de hunde der
står ender på internaterne er problemhunde i et eller andet omfang.
Jeg har da flere gange haft ondt af folk når de i misforstået godhed
har fået et halvskørt kræ, de har måtte bruge en masse energi på at
opdrage på en voksen hund, i stedet for bare at kunne have glæde af den.

> Men det er vel sådan set det samme, som en mand jeg engang
> lærte at kende... Hans nyligt indkøbte Kakadue og Blåpandet
> Amazone papegøje, skulle ved hans død aflives....

Det samme som hvad ???

> [...]
> papegøjer... Dermed har han bestemt, at de sikkert Max, bliver
> 10 - 15 år gamle.... Dårlige odds, når de med lethed, kunne

Nok ikke specielt fornuftigt valg, det giver jeg dig ret i.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-03-10 22:21

On Thu, 4 Mar 2010 08:21:37 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv>
wrote:

>For set med mine øjne, er selv et halvdårligt liv, bedre end
>intet liv....
>
>Så selv om ejer nummer 2 eller 3, ikke er 100% perfekt...
>
>Så er de trods alt bedre end dyrlægens sprøjte....

Det er jeg overhovedet ikke enig i.
Har du selv haft en omplaceringshund, som tissede på gulvet af skræk
bare du kiggede på den? Eller en fuldvoksen hund, som slet ikke er
renlig og udviser udpræget hvalpeadfærd og slet ikke aner hvad ben den
skal stå på, for at gøre ejeren tilpas? Som bider alting i stykker i
frustration og som er rædselsslagen for at komme ud at køre i bil
eller når der kommer fremmede på besøg, fordi den før er blevet
afleveret eller afhentet af fremmede? Eller som er så bange for at
blive forladt, at den klistrer til dig 24 timer i døgnet?

Det er ikke nemt at holde sådan en hund, og det er bestemt ikke nemt
at få den gjort tryg og glad igen. Det tærer enormt på resourcerne, og
jeg tror ikke at alle er klar over hvad de går ind til med sådan en
hund, og så vil den hurtigt blive en belastning. Dér vil en aflivning
være i hundens bedste interesse.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-03-10 22:52

Leyna formulerede spørgsmålet:

> [...]
> jeg tror ikke at alle er klar over hvad de går ind til med sådan en
> hund, og så vil den hurtigt blive en belastning. Dér vil en aflivning

Nu er det jo ikke altid det går dårligt.

Var Blackie blevet aflivet havde det ikke været godt for nogen.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 08:46

On Sun, 07 Mar 2010 22:52:14 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Leyna formulerede spørgsmålet:

>Nu er det jo ikke altid det går dårligt.

Nu har jeg med vilje undladt at klippe i indlægget, fordi jeg gerne
vil ha' dig til at læse hvad der rent faktisk STÅR.
[et halvdårligt liv er bedre end intet liv] Det er DET jeg reagerer
på.

>Var Blackie blevet aflivet havde det ikke været godt for nogen.

Ved godt at Blackie er omplaceringshund, og tro mig, jeg har INTET
imod omplaceringshunde. Jeg mener osse at alle hunde fortjener en
chance mere, men de fortjener et godt liv. Ikke et halvdårligt, så er
de bedre tjent med at få fred.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-03-10 09:32

Leyna kom med denne ide:

> Nu har jeg med vilje undladt at klippe i indlægget, fordi jeg gerne
> vil ha' dig til at læse hvad der rent faktisk STÅR.

Vel ingen grund til at RÅBE?

I øvrigt klipper Mesnews det meste væk så jeg skal i givet fald tilbage
i indlæggene for at læse hvis du ikke selv gentager det.

> [et halvdårligt liv er bedre end intet liv] Det er DET jeg reagerer
> på.

Jeg er stadig ikke enig og dét bliver vi heller ikke.

> [...]
> imod omplaceringshunde. Jeg mener osse at alle hunde fortjener en
> chance mere, men de fortjener et godt liv. Ikke et halvdårligt, så er

Ikke enig, men fred med dét.

Vil derudover gerne støtte Benny så han ikke føler at han står helt
alene med sin holdning.

Eutanasi i dets forskellige afskygninger er ikke mig.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 18:39

Hans Paulin (6310), skrev:
> Leyna kom med denne ide:

> Jeg er stadig ikke enig og dét bliver vi heller ikke.

Sådan bare af nysgerrighed Hans, tror du hunden sidder i en eller
anden hundehimmel og ægrer sig over at den er død.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-10 00:47

Pwh formulerede spørgsmålet:

> Sådan bare af nysgerrighed Hans, tror du hunden sidder i en eller
> anden hundehimmel og ægrer sig over at den er død.

Lad mig sige det sådan:

Jeg har læst hvad du tror der sker når et væsen dør, hvilket jeg har
det helt fint med, og jeg har ladet mig fortælle - og ved også - at man
ikke umiddelbart kan ændre andre menneskers tro på hvad der sker når
man dør

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-03-10 06:07

Hans Paulin (6310), skrev:
> [...]
> det helt fint med, og jeg har ladet mig fortælle - og ved også - at
> man ikke umiddelbart kan ændre andre menneskers tro på hvad der sker

Hvorfor vil du ikke besvarer mit spørgsmål.
Er du et troende menneske vil jeg bestemt værer den sidste
til at prøve at omvende dig, lige som jeg heller ikke selv vil omvendes
Det var kun for evnt bedre at kunne forstå dine argumenter jeg spurgte.

Da der ikke er før videnskabeligt bevis for hvad der sker med en efter
man er død, må det værer frit for enhver at tro hvad det passer en

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-10 09:28

Pwh sendte dette med sin computer:

> Hvorfor vil du ikke besvarer mit spørgsmål.

Et svar fik du da, ikke?

> Er du et troende menneske vil jeg bestemt værer den sidste
> til at prøve at omvende dig, lige som jeg heller ikke selv vil omvendes

Fint nok; det samme som jeg giver udtryk for

Troende i form af dogme-tro, altså dén form for tro som grundlæggende
praktiseres i folkekirken, hos muslimer, jøder, Jehovas Vidner og hvad
har vi alt har ikke noget med det at gøre som jeg tror på

Dét som jeg tror på er det som Martinus har beskrevet.

Han har efterladt 6000 sider bøger hvoraf jeg har læst stort set alt.

Noget af materialet var en lille pjece der efter min bedste hukommelse
hed "Gennem dødens port"

Jeg har ledt lidt på nettet og fundet noget der ligner:

http://martinus.dk/content/dk/artikler/dk_doeden.html

- har ikke læst det lige nu og hér (er på vej ud med Blackie ) men
det kan måske fortælle noget om forholdet

> Det var kun for evnt bedre at kunne forstå dine argumenter jeg spurgte.

Fint!

> Da der ikke er før videnskabeligt bevis for hvad der sker med en efter
> man er død, må det værer frit for enhver at tro hvad det passer en

Nu er nærdødsoplevelser ikke det samme som at være helt død, siges der
- men det snerper da, og de er beskrevet rundt omkring

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-03-10 12:48

On Tue, 09 Mar 2010 09:27:53 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Jeg har ledt lidt på nettet og fundet noget der ligner:
>
>http://martinus.dk/content/dk/artikler/dk_doeden.html
>
> - har ikke læst det lige nu og hér (er på vej ud med Blackie ) men
>det kan måske fortælle noget om forholdet

Skimmede det lige, og så fandt jeg reinkarnation... Med den tro må
loven om karma vel osse spille en vis rolle, og så er vi ved at være
meget tæt på enighed. Hvis du udviser den samme respekt og omsorg, som
du gerne selv vil nyde, så skulle karmaloven være overholdt.
Jeg ville finde på at aflive et mentalt skadet dyr, og derved spare
det for flere lidelser og nederlag, og skulle jeg selv blive så skadet
at der ikke var andet tilbage, så ville jeg faktisk værdsætte at jeg
selv blev udfriet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-10 12:55

Leyna:

> Skimmede det lige, og så fandt jeg reinkarnation... Med den tro må
> loven om karma vel osse spille en vis rolle,

Loven om karma spiller en væsentlig rolle

> og så er vi ved at være
> meget tæt på enighed. Hvis du udviser den samme respekt og omsorg, som
> du gerne selv vil nyde, så skulle karmaloven være overholdt.

Dét kan man godt sige.

> [...]
> det for flere lidelser og nederlag, og skulle jeg selv blive så skadet
> at der ikke var andet tilbage, så ville jeg faktisk værdsætte at jeg

Det der måske skiller os er at jeg tror at der kan udvirkes ændringer
hen af vejen jfr. beretningen om mig selv - men osse i forhold til fx.
Blackie, som jeg efter nogen tid var villig til at aflevere igen! -
min bedre halvdel fortalte mig så at så kunne jeg osse aflevere hende
igen!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-03-10 22:10

On Tue, 09 Mar 2010 12:55:00 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>Blackie, som jeg efter nogen tid var villig til at aflevere igen! -
>min bedre halvdel fortalte mig så at så kunne jeg osse aflevere hende

Jamen osse dér er vi enige. Jeg tror skam osse på at der kan komme
bedring, ellers havde jeg heller ikke haft det hundehold jeg har i
dag. Jeg har to hunde der er slemt skadede rent mentalt, men de trives
godt her og nu. Kunne ikke drømme om at aflive dem nu, men forestil
dig hvordan det er at vågne op til "uheld" på gulvtæppet hver evig
eneste dag i flere år... og det på trods af, at alle hundene ER
stuerene. Det har så forbedret sig meget, men hvor mange har
tålmodigheden til at blive ved og ved og ved - og ikke mindst, hvor
meget skænd får hunden ud af det? Det skaber irritation og det mærker
dyret med det samme, og så er man inde i en ond cirkel. Så vil dyret
være bedre tjent med at sige farvel.

Maggie har været tæt på aflivning to gange nu, og det var ikke fordi
hun besørgede på gulvtæppet. Hun kunne ikke finde sin plads i flokken,
hun jagtede kattene, bed ting i stykker, stjal fra bordene, skabte uro
og dårlig stemning i flokken og fyldte så utrolig meget, at der ikke
rigtig var noget til overs til de andre (incl. manden). Mine resourcer
var ganske enkelt opbrugt og jeg syntes ikke at jeg nåede nogen vegne
med hende. Derfor blev beslutningen taget. Lige på daværende tidspunkt
kneb det med økonomien, og derfor var der ganske enkelt ikke til et
dyrlægebesøg. Det reddede hun livet på, for på ganske kort tid faldt
der ro over hende og flokken. Hun er ikke 100% i orden, og der sker da
osse stadig "uheld" på gulvtæppet, men det er ikke hver dag (ikke
engang hver uge) og i dag kan hun godt slappe af uden at hun skal
klistre op og ned af mig. Hun kan endda sove i arm med kattene.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-03-10 22:04

Leyna, skrev:

> [...]
> det for flere lidelser og nederlag, og skulle jeg selv blive så skadet
> at der ikke var andet tilbage, så ville jeg faktisk værdsætte at jeg

Har ikke orket at læse det igennem (af princip)
Men hvor går grænsen så mht fysiske skader, skal man man feks
lade en hund der er glad for at værer fysisk aktiv leve videre med
en dårlig hofte, eller vil den værer bedre tjent med at dø

Mit bud med mine egne aktive hunde er at døden er bedre end
en beskyttet tilværelse, hårdt for mig, men det er vilkårende

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-03-10 00:45

On Tue, 9 Mar 2010 22:03:38 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Men hvor går grænsen så mht fysiske skader, skal man man feks
>lade en hund der er glad for at værer fysisk aktiv leve videre med
>en dårlig hofte, eller vil den værer bedre tjent med at dø

For mit vedkommende kommer det meget an på, hvor svært plaget hunden
er af det og om der findes nogen form for lindring. Gør der ikke, så
ville jeg vælge sprøjten. Mine dyr skal IKKE lide.

>Mit bud med mine egne aktive hunde er at døden er bedre end
>en beskyttet tilværelse, hårdt for mig, men det er vilkårende

Men sikkert det bedste for hundene.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-03-10 22:41

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh sendte dette med sin computer:

> Dét som jeg tror på er det som Martinus har beskrevet.
>
> Han har efterladt 6000 sider bøger hvoraf jeg har læst stort set alt.

Orker ikke at læse alt det (for mig sludder) igennem,
så giv mig en kort forklaring på hvad du mener der sker med en hund
der dør, det var det jeg efterlyste, ikke en religiøs debat

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-03-10 08:25

On Tue, 09 Mar 2010 00:47:13 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>det helt fint med, og jeg har ladet mig fortælle - og ved også - at man
>ikke umiddelbart kan ændre andre menneskers tro på hvad der sker når

Jeg forstår altså slet ikke, hvor du vil hen med det her...
Hvis du tænker på det 5. bud (Du må ikke slå ihjel), så kunne det
måske give mening, men så er der rigitgt mange andre ting, der skal
med ind i de overvejelser. F.eks skulle vi alle være vegetarer.

Jeg tilhører ikke selv nogen trosretning, men jeg har da mine
livsanskuelser på plads, og jeg tror på, at vi skal lære af vores
fejltagelser. At aflive en fysisk og psykisk rask hund kunne jeg
aldrig drømme om, men hvis hunden kun er fysisk rask, så mener jeg at
sagen står helt anderledes.

Min første prioritet er at hundene har et godt liv og trives, og kan
dette ikke lade sig gøre, så finder jeg det mest humant at give dem
fred. Jeg vil ikke påføre nogle af mine dyr lidelse, så hellere udfri
dem. Det er en holdning der ind imellem gør meget, meget ondt, men jeg
har det trods alt bedre med, at jeg undgår unødig lidelse end at jeg
skal se på at dyret pines hver dag det lever. Er du virkelig så uenig
med mig i den opfattelse?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-10 09:45

Leyna kom med denne ide:

> Jeg forstår altså slet ikke, hvor du vil hen med det her...
> Hvis du tænker på det 5. bud (Du må ikke slå ihjel), så kunne det
> måske give mening,

Det udspringer af det

> men så er der rigitgt mange andre ting, der skal
> med ind i de overvejelser. F.eks skulle vi alle være vegetarer.

Jeg har været vegetar i 20 år (og min kone nok i 40 år)

> Jeg tilhører ikke selv nogen trosretning, men jeg har da mine
> livsanskuelser på plads, og jeg tror på, at vi skal lære af vores
> fejltagelser.

Dét tror jeg osse på

> At aflive en fysisk og psykisk rask hund kunne jeg
> aldrig drømme om, men hvis hunden kun er fysisk rask, så mener jeg at
> sagen står helt anderledes.

Ok

> [...]
> har det trods alt bedre med, at jeg undgår unødig lidelse end at jeg
> skal se på at dyret pines hver dag det lever. Er du virkelig så uenig

Nej, dét er jeg ikke.

Jeg er også udsat for større eller mindre lidelse hver dag ligesom
stort set alle andre væsner, og det letteste af det hele ville være at
gøre en ende på det ligesom osse så mange andre gør det.

Da jeg var 26 stod jeg i et åbent vindue højt oppe for at hoppe ud
(fordi jeg var nede på fælgene i en grad som man kun kan drømme om) men
jeg turde sq ikke, min højdeskræk reddede mig.

I stedet gik jeg hjem og lavede en liste over 10 ting som jeg syntes
jeg godt kunne tænke mig at opleve endnu i livet for overhovedet at ha
en form for mål ( jeg var bl.a. stoppet med stoffer hvilket hos mange
gir en udbrændthed der vil noget!)

Nu mange år efter har jeg så rigeligt fået indfriet de 10 ønsker jeg
skrev op (mange af dem i en grad jeg slet ikke havde fantasi til at
forestille mig), så havde jeg hoppet ud ville jeg være gået glip af en
hel del

Nå, dét var en lang ot-snak...

Jeg vil osse lige tilføje at vi lod vores Golden aflive for et par år
siden da han var håbløst syg (ikke-diagnostiseret fransk
hjerte/lunge-orm; han var formentlig den første hér der blev ramt af
dét) og dét er da ikke noget vi fortryder skete (selvom Zofia græd i
årevis bagefter...)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-03-10 12:37

On Tue, 09 Mar 2010 09:45:17 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Leyna kom med denne ide:

>Nej, dét er jeg ikke.

Så står vi rent faktisk ikke så langt fra hinanden.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-03-10 12:11

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna

Og velkommen tilbage....

Tja, to af de tre jeg har nu, er omplaceringer....

Den fjerde er et plejebarn, som skal hjem igen, om ca 2 mdr..
Der var så lige en overgang en femte, men den er rejst igen.

Dem ved jeg ikke om de kan kaldes omplaceringer,
da de jo trods alt er født her, så de var vel bare kommet hjem.

Donald, har aldrig vist frygt for bilen, tvært imod, hvis den forlader
gårdspladsen, syntes han, at han skal være inde i den....

Olga der i mod, var absolut ikke spor begejstret for bilen...
Men det er der lavet om på... Men hun kan dog fortsat godt
finde på at vælge, at blive hjemme...

Men nej... Jeg er ikke spor bange for at gå hjemmefra, uden
at tage hundene med.... Alting står som det skal, når jeg igen
kommer hjem, bortset fra skrubtudsens træsko....
Dem har Donk lagt med snuden i, siden jeg tog afsted....
Og når jeg kommer hjem, hugger han en af mine futter...
Ja kattene slipper endda helskindet fra at hugge hundenes
godbidder, som står på sofabordet....

Ulykker på gulvtæppet... Så er det kommet ud af den
forkerte ende... Ellers er det vist kun kaninen der kan
finde på det, og hvis der er lidt jealousi mellem kattene.

Nå ja, altså bortset fra, hvis Donald eller Jack, kommer til
at rydde sofabordet med halerne.....

Men jo, jeg har haft en, der var bange for at blive efterladt.
Ikke så underligt... Vi fik hende da hun var 10 uger gammel.
Der havde hun gået 2 uger, mutters alene....
Og når hun er 10 Uger, så er dette, lige præcist for sent at
ændre... For det vindue er lukket... Vi kunne bløde det op,
men aldrig fjerne angsten... Men håbløs, var hun bestemt
ikke... Hun var med til DM 3 gange, og havde vundet det
ene, hvis ikke skrubtudsen havde klokket i det.
Så hun måtte nøjes med en femteplads.

Uha, det lyder fælt... Men måske skulle du så have haft
opmærksomheden rettet mod Victoria Stillwell's
" Det er mig eller hunden " Der har netop været afsnit,
som dækkede dine problemer... Incl. Separationsangst.

Men måske kunne du hente lidt hjælp hos :

Heidi Valbjørn på 24 91 34 22 Som er hundekonsulent
ved DCH Dronninglund.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 04-03-10 12:53

Pwh skrev:

> Bøde for, tror du den sidder oppe i en hundehimmel og ægrer sig bagefter.
> Man skal jo ikke tæske den ihjel med en våd søndagsberlinger,
> men få den til at sove stille ind, den aner ikke hvad der sker.

Ville også foretrække at aflive min men det er nok nærmere fordi ellers
ville den måske aflive de nye ejere

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-03-10 13:01

jopa, skrev:

> Ville også foretrække at aflive min men det er nok nærmere fordi
> ellers ville den måske aflive de nye ejere

Når man anskaffer sig en hund tager man jo ansvaret for den liv,
og sansynligvis også for dens død, man må værer afklaret med at
man sikkert på et tidspunkt kommer til at få hunden slukket.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-03-10 22:13

On Wed, 3 Mar 2010 16:50:40 +0100, "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote:

> [...]
>MEGET sikker, hvis man selv videreformidler og snakker med dens nye familie.

Kan man? Jaja, jeg forstår hvad du siger, og jeg ville da osse selv
forsøge at få en hund afsat i stedet for at aflive, men nu har jeg
haft to af mine hunde omplaceret, og i dag har jeg dem så retur - Den
ene desværre svært skadet... og det var endda hos en familie som jeg
havde total tillid til, såeh...

Skulle det ske, at jeg får brug for at skaffe mig af med nogle af mine
hunde, så er det stensikkert at de to der HAR været omplaceret skal
have sprøjten. De skal ALDRIG omplaceres mere. De har været smidt
rigeligt rundt med. Det ville være mere synd for dem end en aflivning.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 07-03-10 23:15

Leyna skrev:
>De skal ALDRIG omplaceres mere. De har været smidt
> rigeligt rundt med. Det ville være mere synd for dem end en aflivning.

Det er da ikke synd at aflive dem, de sover vel stille ind.
Min skulle heller ikke omplaceres andre steder end i hundehimlen

<OT>Hvor har du været Leyna</OT>

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Leyna

Dato : 08-03-10 09:01

On Sun, 07 Mar 2010 23:14:46 +0100, jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:

><OT>Hvor har du været Leyna</OT>

Årh... jamen jeg har skam været her hele tiden, men jeg mistede lige
gnisten en lang overgang og orkede hverken at læse eller skrive med
her. Har kæmpet en indædt kamp for at få flokken til at fungere igen,
og havde ærlig talt ikke overskuddet til at forsøge at overbevise
andre om, at nogle gange er dyret bedst tjent med at sove stille ind.
De kræfter der har været tilbage er blevet brugt på at tørre afføring
op, rense tæpper for urin, og forsøge at få dyreflokken til at trives
samtidigt med at manden skulle passes. Det var så grelt at vi stod på
randen af skilsmisse, og rent faktisk var beslutningen om aflivning
taget ( 2 gange endda), og det var altså hunden, der var
aflivningstruet - ikke manden!

I dag fungerer flokken, og jeg skal ikke til at vaske gulvtæpper
(vægge og møbler) rene for afføring mere, selvom der en sjælden gang
godt kan forekomme "uheld". Jeg skal stadig passe på mine (og andres)
sko, men som regel bliver de kun flyttet nu - ikke ædt (selvom der
osse her er enkelte svipsere). Det har taget enormt på kræfterne, og
så havde jeg ikke brug for nogen, der "bare" tror at hvis man redder
en hund fra sprøjten, så kommer resten helt af sig selv. Det er hårdt
arbejde.

Og så vil jeg da lige undskylde til Nana, for det var vist hendes
tråd, som faktisk handlede om noget helt andet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-03-10 06:11

Leyna, skrev:

> [...]
> have sprøjten. De skal ALDRIG omplaceres mere. De har været smidt
> rigeligt rundt med. Det ville være mere synd for dem end en aflivning.

Kloge ord.
Og velkommen tilbage Leyna, vi har savnet dig

/Jens

Fra : Nana

Dato : 02-03-10 22:09

> [...]
> hund,
> straks sværere med sådan nogle som jeg selv har, store dumme og halvgamle

De er ret skeptiske overfor internat, da de er bange for at han ikke kommer
til et ordentligt hjem. De vil gerne selv formidle ham videre, så de ved
hvor han ender.

> [...]
> for
> at komme af med den til et internat, men det bør værer det mindste af det,

Der er intet økonomisk i det. Jeg spurgte om hvad der ville være et godt
symbolsk beløb, for at det ikke er skumle typer der bare henter ham, og
bruger ham til noget sygt.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-10 22:43

Nana, skrev:

> De er ret skeptiske overfor internat, da de er bange for at han ikke
> kommer til et ordentligt hjem. De vil gerne selv formidle ham videre,
> så de ved hvor han ender.

Skal ikke gører mig til ekspert.
Men fra dengang da jeg slog mine folder hos rødovre dyreintrenat
var det mit indtryk at de var ret så strikse med hvem de formidlede til.

Jeg fik da feks. ikke selv en hund dernede fra, og kom der da ca 1 gang pr uge
gennem 2-3mdr, og jeg var ikke selv specielt krævende.
Ville dengang have en hanhund på ½-2 år gammel der kunne værer alene hjemme
10 timer og gå sammen med en kat, det måtte jeg opgive at finde hos dem
og gik så til sidst ud og fandt min Tyson som hvalp i DBA, heldigvis )))))))

Korte af det lange, det jeg oplevede dengang var at flere af de hunde i burene som
jeg selv blev lun på mente de ikke ville værer velegnede for mig, self også en del
af dem nok problemhunde, men igen det er ikke som at gå i ALDI og sige at
den der vil du bare have, de skal værer enige.

Det jeg så observerede var at "tæppetisserhundene" gik som varmt brød,
og dem fortalte de at de ofte formidlede til ældre mennesker der ikke orkede
at have "rigtige" hunde mere, derfor min anbefaling, de er profesionelle.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 09:02

Pwh skrev:

> Småhunde er nemlig perfekte til ældre mennesker (som feks. vores Jopa).

Jeg ville da gerne overtage den.
Konen mangler en kat der kan ligge sammen med hende i sofaen, men katte
her er udelukket og Fransk Bulldog er en sjov lille størrelse, så kom
bare med den den skal nok blive kælet ihjæl af konen

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-03-10 09:35

jopa skrev:

> [...]
> er udelukket og Fransk Bulldog er en sjov lille størrelse, så kom bare med
> den den skal nok blive kælet ihjæl af konen

Hæ hæ

Hva mon Milo sir til dén?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 09:52

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hæ hæ
>
> Hva mon Milo sir til dén?

Han er faktisk tro mig glad for småhunde.
Datteren har en Gravhund og en Kleine Munsterlænder som han er bedste
venner med.
Min kammerat var herjemme med sin gravhund som Milo slikkede ganske våd

Kan såmænd også med store hunde blot de ikke puster sig op så får de
røvfuld Hvis jeg giver lov.
Han bliver passet på internat hver sommer i 3 uger og de siger han er
jordens dejligste hund.
Det er schæferfolk der ejer internatet måske derfor.
Det er noget andet med mennesker dem sorterer han voldsomt i

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-03-10 10:23

Følgende er skrevet af jopa:

> [...]
> Det er schæferfolk der ejer internatet måske derfor.
> Det er noget andet med mennesker dem sorterer han voldsomt i

Oki

Blackies bedste ven er osse sådan en ½ størrelse

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-03/cc93fae6.jpg

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 11:42

Hans Paulin (6310) skrev:

> Oki

Heres the bevis:
http://wp-themes.jp-web.dk/2dogs.png

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 12:41

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> her er udelukket og Fransk Bulldog er en sjov lille størrelse, så kom bare
> med den den skal nok blive kælet ihjæl af konen

Elvis er perfekt, hvis i søger en sofaputter. Han er mere end hyggelig. Kan
jeg få dig til at maile mig privat? Har en fornemmelse af at denne tråd er
ved at gå i vasken. phobia snabeldimsen live punktum dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-03-10 13:10

Nana formulerede spørgsmålet:
> [...]
> jeg få dig til at maile mig privat? Har en fornemmelse af at denne tråd er

Nu var det ellers li ved at blive spændende...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 14:27

Nana skrev:

> [...]
>Har konfereret med Chefen og hun insisterer desværre for mig på at det skal være en minigravhund så det var jeg ellers sikker på

Desværre Nana

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 16:51

> Desværre Nana
> Mvh. John Paulsen

No sweat... Der er allerede mange der har henvendt sig.

Fra : Pwh

Dato : 03-03-10 12:47

jopa, skrev:

> Jeg ville da gerne overtage den.

Vidste det

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-10 09:40

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gode råd eller tips? Havde sgu selv taget ham, hvis vi ikke var grundigt
> fyldt op på det firbenede område. Sørgelig situation.

Hej Nana

Jeg tror jeg ville foreslå... At nu hvor hun i en tid, er ude af stand til
at huse
hunden... Får en pasningsordning arrangeret....
Således, har hun mulighed for at få hendes hund tilbage, når hun igen
flytter
fra moderens adresse... Og måske endda får muligheder for at besøge den.

Jeg har jo F.eks selv en i pleje for tiden, mon ikke der er et par mdr
tilbage
inden hans ejer igen vender hjem fra Mexico... Efterladt her hjemme, fordi
hunden næppe ville kunne klare den Mexicanske hede....

Det lyder måske umiddelbart svært, men næppe umuligt....

M.V.H....Benny..

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 12:44

> [...]
> Således, har hun mulighed for at få hendes hund tilbage, når hun igen
> flytter fra moderens adresse... Og måske endda får muligheder for at

Det havde jeg også foreslået, hvis det ikke var fordi at pigen kun er 17.
Hun boede kun hos kæresten, fordi han boede lige over vejen, så hun
derfor fik lov til at være der. Hun begynder uddannelse til sommer, og er
ikke i stand til at flytte for sig selv og tage sig optimalt af Elvis alene,
hvis hun både skal arbejde og studere samtidig for at få råd til
lejligheden. Hun har vist ingen planer om at flytte, før hun er færdig med
sin uddannelse, og det er lidt meget at byde folk at have hunden i pleje i
mange år. Så hellere finde et godt sted til ham, hvor han kan være
permanent.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-10 15:01

> [...]
> sin uddannelse, og det er lidt meget at byde folk at have hunden i pleje i
> mange år. Så hellere finde et godt sted til ham, hvor han kan være

Hej Nana

Der er de ting man har lyst til, og de ting man bliver nødt til.

Nu kender jeg ikke moderens situation, men det kan meget
vel tænkes, at datteren bliver nødt til at flytte, hvis der er
F.eks sociale ydelser ( Så som Boligsikring, Varmehjælp )
med i billedet, for så vil hendes evt S.U. Nemt kunne blive
en grim streg i regningen....

Så hun bør måske tænke noget sådan, godt igennem...
Inden hun skiller sig definitivt af med hunden...
Forudsat selvfølgeligt, at hun helst ville beholde den.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 03-03-10 15:26

Benny Mortensen skrev:

> Så hun bør måske tænke noget sådan, godt igennem...
> Inden hun skiller sig definitivt af med hunden...
> Forudsat selvfølgeligt, at hun helst ville beholde den.

Dejlig frækt udseende lille hund.
Pis at konen har anden hundesmag end jeg, men det er jo typiskt de
bestemmer hele lortet

Kunne sagtens have nydt sådan en lille bandit.
Håber de finder et prima hjem til den.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Nana

Dato : 03-03-10 16:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks sociale ydelser ( Så som Boligsikring, Varmehjælp )
> med i billedet, for så vil hendes evt S.U. Nemt kunne blive

Sådan er det heldigvis ikke. Hun kommer til at betale differencen vha.
et mindre studiejob, når det kommer til det. Tror faktisk ikke engang at de
får boligsikring eller anden hjælp nu, så det er ikke så sandsynligt.

> Så hun bør måske tænke noget sådan, godt igennem...
> Inden hun skiller sig definitivt af med hunden...
> Forudsat selvfølgeligt, at hun helst ville beholde den.
> M.V.H....Benny..

De har allerede tænkt meget... Det er ikke realistisk at hun flytter de
næste 3 år. Det er absolut ikke fordi de ikke elsker hunden, men pigen har
indset at det ikke var det smarteste at købe hund med så mange ukendte ting
i fremtiden. Bedre at han får et permanent stabilt hjem.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-10 17:53

> [...]
> indset at det ikke var det smarteste at købe hund med så mange ukendte
> ting i fremtiden. Bedre at han får et permanent stabilt hjem.

Nej, det var også mest ment som en tænkt situation...
Moderen tænkt som pensionist, med de goder der følger med dette.
Så kan selv en relativt beskeden indtægt, fra et hjemmeboende barn
blive en rigtigt grim streg i regningen...

Så jeg håber de finder et godt hjem til den bette kælegris

M.V.H....Benny..