Tdc Box Sagem 3504 resetter
Fra : Lars A

Dato : 28-02-10 20:40

Hej.
Så er der atter et problem med en TdcBox. Når der har kørt trafik på den
jævnligt gennem en hel dag begynder den at resætte.
Og den bliver ved, lige så snart den er oppe og køre lukker den ned
hvorefter den starter op igen. Det eneste der er at gøre , som jeg har
konstateret, er at sætte den tilbage til fabriksindstilling, og så
konfigurere den op igen. Jeg er dog træt af at gøre det hver aften. Findes
der en løsning på problemet, eller skal jeg have en anden router, og hvids
det er tilfældet, hvad skal jeg så købe. Det skal lige siges at vi også har
VoIp.
Mvh Lars

Fra : Ole C

Dato : 28-02-10 21:23

Lars A skrev blandt andet:

> [...]
> Findes der en løsning på problemet, eller skal jeg have en anden
> router, og hvids det er tilfældet, hvad skal jeg så købe. Det skal

Først og fremmest skal du vel have TDC til at levere en anden box, for den
lyder da svært defekt.
Er der i øvrigt ikke mulighed for at gemme konfigurationen i en fil?
Det ville jo gøre det noget nemmere at konfigurere den efter reset til
fabriksindstillingen...

--
vh
Ole C

Fra : Lars A

Dato : 01-03-10 14:51

> [...]
> Er der i øvrigt ikke mulighed for at gemme konfigurationen i en fil?
> Det ville jo gøre det noget nemmere at konfigurere den efter reset til

Hej Ole.
Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
Jeg må nok hellere købe mig en anden router
Mvh Lars

Fra : Ole C

Dato : 01-03-10 16:42

Lars A skrev blandt andet:

> Hej Ole.
> Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
> Jeg må nok hellere købe mig en anden router

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder acceptabelt.
Du betaler for en vare, som naturligvis skal virke - og gør den ikke det, må
TDC bistå med fejlretning - herunder evt. levere en anden boks. Det er da
helt urimeligt, at du selv skal købe en router for at få TDC's udstyr til at
virke! - og så kan du vel ikke engang være sikker på at det vil løse
problemet...

--
vh
Ole C

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 02-03-10 17:24

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ole.
> Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
> Jeg må nok hellere købe mig en anden router
> Mvh Lars

Det lyder sært - hvilket svar fik du?

Søren

Fra : Lars A

Dato : 01-04-10 18:42

">> Hej Ole.

> Det lyder sært - hvilket svar fik du?
>
> Søren
Et lidt sent svar, men TDC ville lave en log over en uge for at se hvad der
gik galt. De ville så ringe til mig, jeg hørte intet, og kontaktede dem
igen, men ingen kendte til sagen.
Lars

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 19-04-10 19:02

> Et lidt sent svar, men TDC ville lave en log over en uge for at se hvad
> der gik galt. De ville så ringe til mig, jeg hørte intet, og kontaktede
> dem igen, men ingen kendte til sagen.
> Lars

Og et ligeså sent svar fra mig: du er velkommen til at sende en privat mail,
så skal jeg kigge på det.

Søren

Fra : Lars S. Jensen

Dato : 02-03-10 15:33

Hejsa Lars A

En Ting er sikker , og det er at TDC Mister kunder på deres nye pisse system
,
som ikke virker efter hensigten ... altså hvis man har en router på.....
Hvis de kun har en router (HomeBox) til HomeDuo.....
For den HomeBox vil bestemme ALT og min Router får ikke lov til at bestemme
noget som helst...

Savner sku mit gamle Linje med SpeedStream 4100 , som virkede PERFEKT uden
problemmer osv....

eller må jeg sku ta CyberCity alias Telenor (Tror jeg nok) ......
For TDC (Totalt Dumt Communication) holder jeg ikke ret meget til
længere....
Bare træls at man ska venter 6 månder (Bindings aftalen)
FED FIDUS AT LYVE FOR KUNDERNE BARE FOR AT SKORER DEM... NOT!!!!!

Jeg ved ikke lige hva der går galt for TDC ,
men MAN kommer ALTSÅ LÆNGST ved at være ÆRLIG !!!!
Men det har TDC ikke opdaget endnu - har de i det hele taget noget moral
derinde ??????

Mvh. Lars

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-03-10 16:19

Lars S. Jensen wrote:

> Savner sku mit gamle Linje med SpeedStream 4100 , som virkede PERFEKT
> uden problemmer osv....

Skift til Telmore (TDC gensalg), de bruger så vidt jeg ved stadig SS
4100. Her er den installationsguide som de linker til
<http://static.telmore.dk/broadband/help/modemguide.pdf>

Samtidig kan Telmore finde ud af at tilbyde 20/2, det produkt findes af
en eller anden grund ikke hos TDC (jeg har dog set det som TDC
medarbejderbredbånd, go figure).

Kan man ikke længere få det rene ADSL2+ produkt hos TDC, altså uden VoIP
og IPTV? Eftersom Telmore er (har været?) rent gensalg af TDC ADSL, kan
jeg ikke tro andet end at de bruger de samme DSLAM'er som TDC, så hvis SS
4100 ikke længere virker, kunne det være på grund af HomeDuo, måske...?

Livet er for kort til NAT routere fra internetudbydere. Jeg vil have et
modem der giver mig en offentlig IP adresse, så skal jeg nok selv ordne
resten.

--
Jesper Lund