Nyt GRafikkort - hvad skal bruges til Adob~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 27-02-10 16:41

Jeg har et NEVIDIA GeForce 8800 GT som giver dette problem i Win7

Problemsignatur
Problemhændelsesnavn: LiveKernelEvent
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landestandard-id: 1030

min skærn lukker ned og det står et aller andet med driverne i højre
nederste hjørne, som fejl

I dag har jeg lagt et gammelt image ind somjeg ved har virket uden dette
problem, men det fortsætter.... så det må være en hardware/grafikkort
problem....

Hvis jeg skal ha' anskaffet et andet kort, men som ikke bruger den
samme driver, og som kan anvendes til bla. Redigering af Video i Adobe
Premiere, og en del Photoshop arbejde - hvad skal jeg så anskaffe ?

Det SKAL køre stabilt i Win7 !

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-02-10 19:34

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> driver, og som kan anvendes til bla. Redigering af Video i Adobe Premiere,
> og en del Photoshop arbejde - hvad skal jeg så anskaffe ?

Har du checket, at det ikke er blæseren på grafikkortet, der er stået af,
eller køleribberne, der er fulde af støv ?

Har du prøvet at køre speedfan programmet for at se, om det er noget andet
der bliver for varmt.

Det kan også (vist afhængigt af hardware) vise hvor mange v din
strømforsyning levere på 3.3, 5 og 12 v.

Hvor mang watt er din strømforsyning på ? Og har du lige smidt noget nyt
hardware i maskinen ?

Bjarne K.

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 27-02-10 22:10

Bjarne K. skrev:

> [...]
> strømforsyning levere på 3.3, 5 og 12 v.
>
> Hvor mang watt er din strømforsyning på ? Og har du lige smidt noget nyt

Hej Bjarne

Det er spændende alt det du nævner,

kan du uddybe hvordan jeg kører Speedfan og hvad det er, og hvordan jeg
finder ud af det med volt

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-02-10 23:51

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> Det er spændende alt det du nævner,
>
> kan du uddybe hvordan jeg kører Speedfan og hvad det er, og hvordan jeg
> finder ud af det med volt.

Der er en del forskellige programmer der kan vise status på hardware. Jeg
plejer at bruge Speedfan eller Everest.

De har hver deres styrker og svagheder. Everest f.eks, kan ikke se halvdelen
af mit hardware, men så kan Speedfan se resten, eller måske programmet
SensorsView

Speedfan og Sensorsview er lige ud af landevejen, men Everest er mere
omfattende. Det du skal kigge på, er under PC > Sensors

Eventuelt kan du få en ide til hvad de kan, ved at søge på programnavnet på
http://images.google.com/ Så dukker der nogle skærmbilleder op.

Programmerne kan alle hentes på hjemmesiden majorgeeks.com

Sensorsview http://majorgeeks.com/SensorsView_d4859.html
Speedfan http://majorgeeks.com/SpeedFan_d337.html
Everest http://majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Man skal forøvrigt ikke tro blindt på hvad de fortæller.

Ang. Dit problem, så tror jeg, at det er en af tre ting. 1 Kortet er kaput,
2 Det bliver for varmt, eller 3 Din strømforsyning er for lille eller ved at
være slidt. Men det er absolut kun et gæt.

Har du ikke en kammerat, der ligger inde med en anden strømforsyning, som du
kan låne til test.

Bjarne K.

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 28-02-10 05:22

Bjarne K. skrev:

> [...]
> eller ved at være slidt. Men det er absolut kun et gæt.
>
> Har du ikke en kammerat, der ligger inde med en anden strømforsyning,

Hej

Jeg har installeret de programmer du nævner, og må sige at der er meget
at kikke på

I SpeedFan under fanen Readings er der "ild" ud for Temp 1, men hvad det
er at temp 1 viser kan jeg ikke rigtig se !

Jeg har en blæser som ved belastning kører meget høj op i omdrejninger,
og det viser sig, når jeg skiller kabinettet ad, at det er den blæser
som skal køle hele kabinettet.

Min strømforsyning er på max: 365 Watt - og bliver ikke varm - 365 Watt
er det en forholdsvis stor eller lille strømforsyning.

Der hvor der kommer mest varme fra, når kabinettet er åbent er mit
grafikkort, her kan jeg mærke strålevarmen, når jeg holder hånden hen
over - blæseren kør som den skal.

skal lige nævne, at det er først efter jeg har fået dette problem at jeg
fandt ud af at der faktisk skulle 2 X strøm til mit grafikkort, ind til
for nylig har jeg kun kørt med 1 strømstik i brug, ændre det noget ved
diagnose-søgningen ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-02-10 13:39

> Bjarne K. skrev:
> Hej
> Min strømforsyning er på max: 365 Watt - og bliver ikke varm - 365 Watt er
> det en forholdsvis stor eller lille strømforsyning.

Den burde lige kunne trække læsset. Tror at man anbefaler en 400w
strømforsyning til 8800 kort.

> Der hvor der kommer mest varme fra, når kabinettet er åbent er mit
> grafikkort, her kan jeg mærke strålevarmen, når jeg holder hånden hen
> over - blæseren kør som den skal.

Prøv om du kan fremprovokere fejlen, ved at køre programmet "furmark".
Det burde forøvrigt også kunne vise temperaturen på dit grafikkort
Programmet kan findes via google.

Jeg har et gammelt 8600GT kort, og hvis jeg kører furmark i f.eks 1024*768,
stability test, og ikke full screen, så stiger min temperatur på
grafikkortet til ca 80grader.

> [...]
> fandt ud af at der faktisk skulle 2 X strøm til mit grafikkort, ind til
> for nylig har jeg kun kørt med 1 strømstik i brug, ændre det noget ved

Skal jeg ikke kunne sige.

Bjarne K.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-02-10 10:49

Bjarne K. har bragt dette til verden:
> De har hver deres styrker og svagheder. Everest f.eks, kan ikke se halvdelen
> af mit hardware, men så kan Speedfan se resten, eller måske programmet
> SensorsView

Måske fordi Everest 2.20 er en rimelig gammel version:

http://www.lavalys.com/

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-02-10 11:26

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Bjarne K. har bragt dette til verden:
>
> Måske fordi Everest 2.20 er en rimelig gammel version:
>
> http://www.lavalys.com/

Jep, jeg har lige prøvet at downloade Ultimate Trail versionen fra deres
side, og så dukker der en del flere oplysninger op.

Bjarne K.