Yousee ASMTPl og andre domains..
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-10 13:13

Hej Gruppe

Jeg har i mange år benyttet mig af en worldonline/tiscali email til min
mailkorrespondance. Nu får jeg dog pludselig fejlmeddelser når jeg
afsender fra deres ASMTP server der hedder:

----------------
5.1.8 sending domain not allowed, see
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23467
Undersøg om din e-mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og
prøv igen.

----------------

I vanligt TDC effektivitet, så virker linket heller ikke, og der er ikke
rigtigt nogen information på yousee.dk omkring en ændring. Nogen der ved
noget?

Mvh
Steinbjørn Sørensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-10 13:17

"S. Sørensen" skrev:

>I vanligt TDC effektivitet, så virker linket heller ikke,

Det må være en lokal fejl, for linket virker fint hos undertegnede.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 26-02-10 13:45

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in news:4b87bbb9$0$56795
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det må være en lokal fejl, for linket virker fint hos undertegnede.

Jeg har lige prøvet at sende via asmtp med et "ikke-TDC" domain, og det
virker fint. Prøv at kigge efter lokale fejl.

Mvh. NKJensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:30

Niels Kristian Jensen skrev:
> [...]
>
> Jeg har lige prøvet at sende via asmtp med et "ikke-TDC" domain, og det
> virker fint. Prøv at kigge efter lokale fejl.

Jeg tror de har lukket for specifikke domæner, og dit "ikke-TDC" domain
er simpelthen ikke i filteret... endnu ihvertfald.

/Steinbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:29

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det må være en lokal fejl, for linket virker fint hos undertegnede.

Spøjst. Jeg prøvede 3-4 gange den første gang fejlen opstod og der fik
jeg en fejlmeddelse, men den virker også her nu.

/Steinbjørn

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-02-10 13:36

"S. Sørensen" skrev den 26-02-2010 13:12:
> I vanligt TDC effektivitet, så virker linket heller ikke,

Ljnken virker hos mig og jeg ser denne meddelelse:

Domæne hos en anden leverandør

Fejl:
Du forsøger at sende mail via TDCs mailserver, men afsender domænet
tilhører ikke TDC.

Løsning:
Opsæt dit postprogram til at benytte den mailserver som din leverandør
tilbyder. Læs mere her. Alternativt kan du benytte webmail hos den
pågældende leverandør.

Årsagen til denne blokering skyldes at mails afsendt fra et domæne som
ikke tilhører TDC, meget let kan opfattes som værende spam hos modtager
(bla. pga SPF/DKIM), fordi mailen er afsendt fra en tjeneste, som intet
har at gøre med afsender domænet.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-02-10 18:11

> Jeg har i mange år benyttet mig af en worldonline/tiscali email til min
> mailkorrespondance. Nu får jeg dog pludselig fejlmeddelser når jeg
> afsender fra deres ASMTP server der hedder:

Telenor (der i dag drifter gamle WOL/Tiscali-mailadresser) har - sikkert på
baggrund af blandt andet dette - tilladt adgang til at sende mail via.
mail.telenor.dk på port 587 - dvs. at selvom TDC blokerer port 25 til
fremmede servere er løsningen stadig brugbar.

Du skal blot logge på mailserveren med brugernavn/password du også bruger
til indgående post når du kommer fra en fremmed udbyder

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-02-10 19:17

Michael Kjærsgård skrev:

> [...]
>
> Du skal blot logge på mailserveren med brugernavn/password du også bruger
> til indgående post når du kommer fra en fremmed udbyder

Cirka samme løsning bruger jeg med TDC.
Jeg er kunde hos TDC, men har også emailadresser på mine domæner, hvor
jeg skal bruge min internetudbyders (TDCs) smpt.

I Windows Live Mail har jeg under fanebladet "Servere" sat flueben ved
"Min server kræver godkendelse".
Herfra har jeg så klikket på knappen "Indstillinger" og i det
popupvindue der kommer, indtastet mit 12-cifrede kundenummer og mit kodeord.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens G

Dato : 26-02-10 20:00

On Fri, 26 Feb 2010 19:16:46 +0100, Philip Nunnegaard
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
>Herfra har jeg så klikket på knappen "Indstillinger" og i det
>popupvindue der kommer, indtastet mit 12-cifrede kundenummer og mit kodeord.

Kan man ikke bare benytte smtp.mail.dk?

Jeg bruger også mine egne domæner som afsender, og oplever aldrig
problemer med smtp.mail.dk

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-02-10 20:14

Jens G skrev:

> Kan man ikke bare benytte smtp.mail.dk?
>
> Jeg bruger også mine egne domæner som afsender, og oplever aldrig
> problemer med smtp.mail.dk

Det gjorde jeg heller ikke indtil for nylig. Men pludselig en dag
opdagede jeg at en mail jeg havde forsøgt at sende, blev hængende i min
udbakke.

Intet hjalp, før jeg prøvede mig med den løsning jeg beskrev i mit
forrige indlæg.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens G

Dato : 26-02-10 21:21

On Fri, 26 Feb 2010 20:13:48 +0100, Philip Nunnegaard
> [...]

>udbakke.
>
>Intet hjalp, før jeg prøvede mig med den løsning jeg beskrev i mit

OK.
Jeg har ikke oplevet at mails ikke bliver sendt, men sommetider er de
lang tid om at komme afsted.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:30

Michael Kjærsgård skrev:

> [...]
>
> Du skal blot logge på mailserveren med brugernavn/password du også bruger
> til indgående post når du kommer fra en fremmed udbyder

Done og skidtet virker..

Herligt.

/Steinbjørn

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-02-10 20:56

"S. Sørensen" formulerede fredag:
> [...]
>
> I vanligt TDC effektivitet, så virker linket heller ikke, og der er ikke
> rigtigt nogen information på yousee.dk omkring en ændring. Nogen der ved

Jeg havde samme problem med en @get2net.dk og det er samme ejer og det
gav en rimelig forklaring løsning her (det er unormal fin TDC service).
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:26

Jørgen Nielsen skrev:
> [...]
>
> Jeg havde samme problem med en @get2net.dk og det er samme ejer og det
> gav en rimelig forklaring løsning her (det er unormal fin TDC service).

Hej Alle

Ja efter at have snakket med en supporter som insisterede på der ikke
var ændret noget forsøgte jeg med ovenstående løsning og den virkede
heldigvis. Desværre var jeg så udsat for, at ovenstående supporter også
bad mig bruge deres autopsætningsprogram til mailkonti og selvom jeg har
en indbygget antipati for den slags programmer, så forsøgte jeg mig med
det. Da jeg næsten var helt igennem opsætningen af mailkonti så crashede
programmet og det fortsatte med at crashe sidenhen. Det havde så også
den festlige effekt, at den lige slettede alle mine mailoplysninger,
kontaktpersoner, mails og nyhedsgrupper. <sarkasme> Herligt lille
program for jeg havde da lige lyst til at bruge lidt tid på at
genetablere alt den data. </sarkasme>.

Men tak for hjælpen. Det er altid rart at man kan finde hjælp i
nyhedsgrupperne. Man kunne dog ønske sig mere information til kunderne i
sådan en situation, så de i det mindste ikke hårdnakket nægter, at der
er foretaget ændringer i deres ASMTP politik og derudover udviser en
generel uvidenhed omkring mailopsætning. Jeg ved godt 1st level support
ikke altid er de hurtigste hamstre i møllen, og jeg kan have været
uheldig meeeeen...

/Steinbjørn

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-10 11:01

> Jeg havde samme problem med en @get2net.dk og det er samme ejer og det
> gav en rimelig forklaring løsning her (det er unormal fin TDC service).
> http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851

Synes nu det er en lidt arrogant holdning at TDC's kunder ikke også må være
kunder hos andre udbydere ...

Nu er jeg ikke længere TDC kunde privat - men havde de bestemt en
forventning om at sålænge jeg sidder på en TDC linie har jeg lov til at
sende email ud i verden via deres servere - Også uden at have en mail konto
hos TDC. (Første skiftet fra TDC til telmore og siden opsagt det helt. Men
som telmore kunde bruger man jo TDC's servere og har ikke nogen mail
addresse. Telmore skriver det diretek at man må bruge smtp.mail.dk - Det må
man så bare ikke længere hvis det f.eks er en get2net email addresse man vil
have stående som afsender ....)

Men da jeg på min bærbare kommer på flere netværk har jeg valgt at bruge
nogle mailservere der er ligeglad med hvilket netværk jeg sidder på. Så skal
der godtnok bruges godkendelse og alternative porte, men der virker .....

Fra : Lars Raaby

Dato : 27-02-10 15:11

Den 26-02-2010 13:12, "S. Sørensen" skrev:
> [...]
>
> I vanligt TDC effektivitet, så virker linket heller ikke, og der er ikke
> rigtigt nogen information på yousee.dk omkring en ændring. Nogen der ved

YouSee bruger ikke asmtp men blot smtp.
Jeg sender gennem YouSee hvor jeg bruger mail.tele.dk som smpt
server.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:28

Lars Raaby skrev:

> YouSee bruger ikke asmtp men blot smtp.
> Jeg sender gennem YouSee hvor jeg bruger mail.tele.dk som smpt server.

Men hvis du spørger Yousee så mener de nu de bruger asmtp.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/E-mail/Saadan_goer_du/Det_skal_du_taste_naar_du_opsaetter_din_e-mail_og_nyhedsgrupper.aspx

/Steinbjørn

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-02-10 11:34

Den 28-02-2010 10:28, "S. Sørensen" skrev:

> Men hvis du spørger Yousee så mener de nu de bruger asmtp.
>
> http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/E-mail/Saadan_goer_du/Det_skal_du_taste_naar_du_opsaetter_din_e-mail_og_nyhedsgrupper.aspx

Nu har jeg prøvet som der står skrevet på siden. Og det virker.
Men det virker også med mail.tele.dk som smtp på port 25.

Hvad er det for en masse kode der står ud for

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby