Nyt job, og ferie til gode?
Fra : Morten

Dato : 25-02-10 18:51

Hej med jer

Hvordan er det hvis:

Jeg har holdt 2 ugers ferie i indeværende ferieår, og skifter job, til et
sted hvor jeg også får løn under ferie (Fast månedsløn)

Er den nye arbejdsgivet forpligtet til at lade mig afholde min resterende
ferie, eller kan jeg få ikke-afholdt ferie udbetalt fra den gamle
arbejdsgiver, eller går den bare tabt?

/Morten

Fra : John V.

Dato : 26-02-10 17:31

Du får feriepenge fra den tidligere arbejdsgiver, svarende til den
procentdel tid du har arbejdet i firmaet.

Fra : Morten

Dato : 27-02-10 01:41

"John V." <taform@c.dk> skrev i en meddelelse
> Du får feriepenge fra den tidligere arbejdsgiver, svarende til den
> procentdel tid du har arbejdet i firmaet.

Hmm ja, men har det noget at gøre med hvor meget ferie jeg har til gode? -
eller ville jeg have fået dem uanset hvad ....

Fra : Hamann

Dato : 09-04-10 16:16

> "John V." <taform@c.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm ja, men har det noget at gøre med hvor meget ferie jeg har til gode? -
> eller ville jeg have fået dem uanset hvad ....

Du tager dine optjente feriedage med over til dit nye job ! Men du skal
holde ferie for at få dine penge udbetalt, som din nye arbejdsgiver skal
skrive under på at du afholder(feriekort)

The MANN