Hvilken rute til Italien ? Berlin eller H~
Fra : carjuth

Dato : 23-02-10 20:17

Hej

Vi skal til Italien til sommer - Gardasøen...

Skal vi køre ned forbi Berlin / Leipzig ?
Eller skal vi køre ned forbi Hannover ?

Jeg har hørt der er mere trafik på strækningen forbi Hannover ...

Men er der ellers fordele / ulemper ved de to strækninger?

--
Hilsen
Carsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-02-10 00:30

"carjuth" <cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har hørt der er mere trafik på strækningen forbi Hannover ...
>
> Men er der ellers fordele / ulemper ved de to strækninger?

Hvis du kommer fra Sjællandssiden ville jeg helt sikkert vælge
Gedser-Rostock-Berlin.
150 km kortere hver vej og mindre trafik. Generelt er vejen via Berlin også
i bedre stand, da de straks efter genforeningen gik i gang med store
renoveringer af motorvejene via Berlin.
Ulempen er at Scandlines også har opdaget fidusen, så de har skruet prisen
op, så den er noget dyrere end via Rødby.
Tidligere var det faktisk modsat.

Kurt

Fra : Mugarbe

Dato : 11-03-10 14:33

"carjuth" <cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har hørt der er mere trafik på strækningen forbi Hannover ...
>
> Men er der ellers fordele / ulemper ved de to strækninger?

Fra Jylland:
Jeg har aldrig prøvet turen fra Neumünster øst om Hamburg ned til Berlin og
videre syd på (da noget af det er ikke-motorvej), men jeg har tit kørt ned
til Hannover og så øst på over Magdeburg over til A9 og så sydpå ned til
Neurnberg. Dette er helt klart at foretrække frem for ned gennem A7 via
Kasselbakkerne og de lange weekendkøer nede ved Würtsburg hvor A7 krydser
A3. Målt fra Hannover til Neurnberg er det stort set lige langt men der er
mindre trafik, bedre veje og ikke så stejle bakker igennem det gl.
østtyskland.

Mvh
Jens

Fra : Thore

Dato : 12-03-10 16:36

On Thu, 11 Mar 2010 14:32:45 +0100, "Mugarbe" <mugarbeFJERN@smask.dk>
wrote:

> [...]
>A3. Målt fra Hannover til Neurnberg er det stort set lige langt men der er
>mindre trafik, bedre veje og ikke så stejle bakker igennem det gl.

Et alternativ er ad A7 til lige før Kassel - derefter ad B27 over
Fulda. Tilbage på A7 - helt i bund og ind i Østrig over Fernpass. Mod
Innsbruck og sydpå...

Man kører små 100 km på B27 og landskabet er pænere end motorvejen.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 15-03-10 17:47

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen

>>> Carsten
>>> carjuth

> Et alternativ er ad A7 til lige før Kassel - derefter ad B27 over
> Fulda.

Ruten kaldes kirsebærruten, og kommer man i sæsonen er der boder ved alle
rastepladser med de fineste kirsebær til næsten ingen penge.

> Tilbage på A7 - helt i bund og ind i Østrig over Fernpass. Mod
> Innsbruck og sydpå...

Ja, eller istedet for Insbruck og Brenner, over Reschenpass ned til Bolzano,
det er en rigtig flot landevej som snildt kan gøres med campingvogn, på
hverdage kan der køre en del lastvogne, men de holder som regel en god
tempo.

Og forresten er A7 forlænget så den går et godt stykke ind i Østrig.

--
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-10 19:59

Den 15-03-2010 17:47, Henning Keseler skrev:

> [...]
> som regel en god tempo.
>
> Og forresten er A7 forlænget så den går et godt stykke ind i Østrig.

Og hvis du napper Reschenpass, så afsæt en overnatning i Pfunds, herfra
kan du køre op til Samnaun, som er et toldfrit område i Sweitz, med
opkørsel fra Pfunds. billig brændstof, parfume, og Tobak, spiritus etc.
Helt ny etableret campingplads lige overfor Samnaun opkørslen.

God tur

Johnny

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-03-10 20:31

snabel-a" <"johnny(snabel-a)p3230.dk wrote:

> [...]
> Sweitz, med opkørsel fra Pfunds. billig brændstof, parfume, og Tobak,
> spiritus etc. Helt ny etableret campingplads lige overfor Samnaun

Eller stop allerede i Prutz (Det hedder der altså) lige ved indkørslen til
Kaunertal og brug en dag på besøg der...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-03-10 20:44

Carsten Stage wrote:

> Eller stop allerede i Prutz (Det hedder der altså) lige ved
> indkørslen til Kaunertal og brug en dag på besøg der...

Du får lige et par links:

http://www.kaunertal.com/

http://www.aktiv-camping.at/new/start.php?site=home&lan=en&hd=3&col=gelb&nav=home&max=1

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Windows 7

Dato : 26-04-10 11:03

On 15 Mar., 21:43, "Carsten Stage" <camp...@fabel.dk> wrote:

> Du får lige et par links:
>
> http://www.kaunertal.com/
>
> http://www.aktiv-camping.at/new/start.php?site=home&lan=en&hd=3&col=g...
>
> --
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

På vej hjem fra Italien sidste år valgte vi at køre op ad A9, og dreje
fra mod Braunschweig bag om Harzen. Det var en fin tur med gode veje
og mindre trafik end på A7, så det kan anbefales. I stedet for at
dreje fra mod Braunschweig, kunne vi have forsat af A9 helt op til
Potsdam ved Berlin.

Hilsen og god tur

Karl Johan