Image_Toolbox.class.php
Fra : Martin

Dato : 22-02-10 21:38

Har igennem længere tid brugt Image_Toolbox.class.php fra
http://www.phpclasses.org/browse/file/5137.html uden problemer.

Så opgraderere webhotellet til php 5.3.1 og pludelig melder
Image_Toolbox.class.php:

Fatal error: Image: Imagetype (jpg) not supported for reading. in
\include\Image_Toolbox.class.php on line 444

Kender nogle en løsning - kan det passe at php 5.3.1 er så meget anderledes
end php 5.3.0 hvor det kører fint

Den bruger jo GD lib, men denne er enabled og i version 2.0.34

Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Martin

Dato : 22-02-10 23:49

On 22-02-2010 21:38, Martin wrote:
> [...]
>
> Fatal error: Image: Imagetype (jpg) not supported for reading. in
> \include\Image_Toolbox.class.php on line 444

var_dump( $filedata['type'] );
exit;
på linje 443

og fortæl resultatet
Hvis resultatet ikke er

image/gif
image/jpeg
image/png

så vil du få den fejl retur

> Kender nogle en løsning - kan det passe at php 5.3.1 er så meget anderledes
> end php 5.3.0 hvor det kører fint

Det har nok mere med billedet at gøre end noget andet.
Nogle billeder returner mime image/jpg og ikke image/jpeg

Hvis det bare er således så smid

4 => array (
         'ext' => 'jpg',
         'mime' => 'image/jpg',
         'supported' => 0
      )

ind i efter linje 106

Fra : Martin

Dato : 23-02-10 23:34

Martin" skrev >
> var_dump( $filedata['type'] );
> exit;
> på linje 443
>
> og fortæl resultatet
> Hvis resultatet ikke er
>
> image/gif
> image/jpeg
> image/png
>
> så vil du få den fejl retur

Den melder int(2) som jeg tolker er netop jpg jvnf linie 97:
2 => array (
'ext' => 'jpg',
'mime' => 'image/jpeg',
'supported' => 0
),

nedenstående har desværre ingen postitiv virkning.

Det er somom at gd2 ikke vil have med jpg formatet at gøre, png fejler fx
ikke noget...

Martin

Fra : Martin

Dato : 24-02-10 00:39

Prøv lige at læse her: det beskriver godt problemet, men løsningen... Hm hm

http://bugs.php.net/bug.php?id=50125

Martin