Telmore Adsl bred. manglende IP
Fra : Per H

Dato : 22-02-10 21:22

Jeg har Telmore og i snart 2 år har jeg haft problemer med at nettet
gik ned, og kom kun igen hvis jeg slukkede, og tændte mit modem igen.

Jeg har skiftet router, og modem flere gange, så det er ikke der
fejlen ligger.

Når jeg ikke har forbindelse og kontakter Telmore, kan de godt se at
jeg ikke får tildelt nogen IP adresse, men det er vel ik noget jeg
lige kan gøre noget ved.

Problemet er der også på mit net-stereo-anlæg, selvom pc er slukket.

der kan gå flere dage hvor der ikke er problemer, og så kan der være
det kommer to gange på en dag, så det er ret træls.

Telmore kan ikke give nogen forklaring, men har forslået at jeg kunne
sætte min hastig ned, Jeg kører pt 20/1

Jeg syndtes heller ikke at det kan være korekt at jeg skal forsøge at
gå ed i hastighed, hvis der ligger en fejl i et printkort ude i deres
kasser, eller hvad ved jeg snart.

Hvad forslår i.

Hos TDC var der ingen problemer, men de er jo lidt dyrre.

per

Fra : Ole C

Dato : 22-02-10 22:05

Per H skrev blandt andet:

> [...]
>
> Når jeg ikke har forbindelse og kontakter Telmore, kan de godt se at
> jeg ikke får tildelt nogen IP adresse, men det er vel ik noget jeg

Næh....

> [...]
>
> Jeg syndtes heller ikke at det kan være korekt at jeg skal forsøge at
> gå ed i hastighed, hvis der ligger en fejl i et printkort ude i deres

Det kan jo også være, at din afstand til centralen er lige på kanten af hvad
kablet kan bære - og er det så ikke bedre at få en stabil men lidt
langsommere forbindelse end at skulle have evigt vrøvl, som det du
beskriver? Spørgsmålet er om du ved almindeligt brug overhovedet vil mærke,
at du går ned til Telmores 15 Mbit/1Mbit forbindelse. Samtidig sparer du 20
kr. pr. md.

--
vh
Ole C

Fra : Per H

Dato : 22-02-10 22:12

On Mon, 22 Feb 2010 22:05:16 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>at du går ned til Telmores 15 Mbit/1Mbit forbindelse. Samtidig sparer du 20

det er så det, Men jeg ligger meget tæt på centralen, som TDC sagde
for nogle år siden.

Men kan man miste ipforbindelsen hvis afstanden er for svag.?

per

Fra : Ole C

Dato : 22-02-10 23:26

Per H skrev blandt andet:

> det er så det, Men jeg ligger meget tæt på centralen, som TDC sagde
> for nogle år siden.

Hm....

> Men kan man miste ipforbindelsen hvis afstanden er for svag.?

Hvis forbindelsen er ustabil, ja. Spørgsmålet er så hvor problemet ligger.
Det er jo TDC der leverer teknikken til datterselskabet Telmore, så det er
mærkeligt, at det fungerede med TDC hos dig. Var det samme hastighed?

--
vh
Ole C

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-02-10 00:16

Ole C skrev den 22-02-2010 23:25:
> Det er jo TDC der leverer teknikken til datterselskabet Telmore, så det
> er mærkeligt, at det fungerede med TDC hos dig.

I den tid, der er gået, kan støjniveauet være steget, fordi andre linier
bliver brugt til noget andet. Man kunne måske spørge Telmore, om man
ikke kunne få en bedre linie.

Fra : Per H

Dato : 23-02-10 03:47

On Tue, 23 Feb 2010 00:16:16 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>I den tid, der er gået, kan støjniveauet være steget, fordi andre linier
>bliver brugt til noget andet. Man kunne måske spørge Telmore, om man
>ikke kunne få en bedre linie.

Nu overvåger de min forbindelse, og jeg vd hvornår jeg mister min ip,
så må vi se hvad de finder ud af. Jeg selv har ik det vilde forstand
på bredbånd.

per

Fra : Per H

Dato : 12-03-10 19:36

On Tue, 23 Feb 2010 03:46:41 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Nu overvåger de min forbindelse, og jeg vd hvornår jeg mister min ip,

Så tror jeg det virker som det skal.

TDC skiftede noget ud nede ved centralen ved vejen, og sagde at jeg
havde fået det nyese inden for området, og så må vi håbe det hjælper.

Det har nu kørt en uge, uden problemer, så der er stor sansynlighed
for at det var TDC´s central der skulle opdateres....

lækkert at det kører igen..

per

Fra : Per H

Dato : 23-02-10 03:34

On Mon, 22 Feb 2010 23:25:54 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>Det er jo TDC der leverer teknikken til datterselskabet Telmore, så det er
>mærkeligt, at det fungerede med TDC hos dig. Var det samme hastighed?

Det lige det jeg tænker på om det var, men jeg var ik klar over at
telmore kørte 15/1 så det kunne jeg evt prøve i en periode, hvis de ik
havde andre muligheder.

per

Fra : Lars

Dato : 23-02-10 00:09

On Mon, 22 Feb 2010 21:21:44 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Hos TDC var der ingen problemer, men de er jo lidt dyrre.

Der burde ikke være forskel. Telmore kører på TDC's linier.

--
Lars