Fodterapeut til stede ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-10 23:15

Mindre kan også gøre det

Det er den ene af mine hundes poter, der efterhånden har fået nok af sne og
is.

Jeg har derfor købt noget potevoks i et dyre-super-marked. Da jeg kom hjem
og skulle til at fedte futter ind, skulle jeg jo lige læse indlægs-sedlen
først, men en sådan var der ikke.

Så er der nogen af jeg der har købt noget slige hos en dyrlæge, og samtidig
fået en forklaring på brugen af det.

Jeg tænker her på hvor tit skal det smøres på poterne, og hvor lang tid det
virker o.s.v.

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 23:26

Bjarne K., skrev:
> Mindre kan også gøre det
>
> Det er den ene af mine hundes poter, der efterhånden har fået nok af
> sne og is.
>
> Jeg har derfor købt noget potevoks i et dyre-super-marked.

Alm vaseline er lige så godt, eller skidt, mod det skide salt er der nok ikke
meget at gører.
Er selv holdt op med at smører mine hundes poter for år tilbage, virker ikke alligevel.

Tror også meget det er psykisk hos hunden, min hanhund feks er meget sart med det,
(måske pgr tyndt schæferblod), hvor min tæve ikke er sart med det.
lægger mærke til det mest er til at starte med i sæsonen at det generer,
så vænner de sig til smerten, man skal nok ikke værer for pylret på sine hundes vejne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 23:33

Pwh skrev:

> Tror også meget det er psykisk hos hunden, min hanhund feks er meget sart med det,
> (måske pgr tyndt schæferblod)
Nej den holder ikke.
Min er ude ca 8 timer hver dag i frosten.
Er den ikke i hundegård tøffer den rundt på ejendommen og leder efter
forbrydere eller katte den kan slå ihjæl.

Men har da bemærket at den har fået totalt uldne poter ca 5-7 cm mellem
trædepoterne.Flot lang hvid pels
Det varmer sikkert altsammen.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 00:04

jopa, skrev:

> Nej den holder ikke.
> Min er ude ca 8 timer hver dag i frosten.

Jamen nu kan kameler tåle en del, og hyæner endnu mere

Nå, tilbage til modige hunde, min Angel.
Synes ikke det går hurtigt nok med at hendes hævelse ved øjet
bliver bedre, så frem med skalpellen.
Skærpede den self fint og sterelicerde den, kaldte på hunden,
hun fandt sig fint i at få et snit, heldigvis kun blod og ingen pus.

Havde det været en schæfer var den død af skræk da den havde
set kniven, min modige tæve satte sig bare fint tilrette og stole på mig.

/Jens (som ikke bryder sig om at skærer lige ved øjet)

Fra : jopa

Dato : 17-02-10 00:06

Pwh skrev:

> Havde det været en schæfer var den død af skræk da den havde
> set kniven, min modige tæve satte sig bare fint tilrette og stole på mig.

Nix den havde bidt mig øjeblikkeligt.Hvorfor tror du jeg har mundkurv
til den

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 00:12

jopa, skrev:

> Nix den havde bidt mig øjeblikkeligt.Hvorfor tror du jeg har mundkurv
> til den

Sjovt du nævner det.
Jeg leger jo lidt "mindre pædagogisk" med mine hunde hvor de godt må
bide i mig (dog ikke hul).
På det sidste har det dog udviklet sig til at hvis Tyson bider mig tænder Angel
rimeligt seriøst af, så den leg tør han ikke mere.
Sjov at se hvis jeg kan provokerer ham til at hapse lidt, så kommer hun som
trold ud af en æske, vil nødig værer den der angriber mig for alvor en dag

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-10 23:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message
> [...]
> ikke
> meget at gører.
> Er selv holdt op med at smører mine hundes poter for år tilbage, virker

Vi er nu heldigvis ikke udsat for salt der hvor vi går tur.

> [...]
> lægger mærke til det mest er til at starte med i sæsonen at det generer,
> så vænner de sig til smerten, man skal nok ikke værer for pylret på sine

Det er først nu at den har fået gener. Hans trædepuder er totalt tørre, og
det lyder som velcro, når har går på gulvtæppet.

I forgårs begyndte han at humpe på begge forben, og det ser ud til at der er
små sår på puderne.

Jeg har olieret ham et par gange i dag, og det ser faktisk allerede ud til
at have hjulpet. Skal dog ikke sige, om det er voksen der har hjulpet, eller
om det er fordi han har haft stuearrest med få gårdture (haven)

Vi har lige været ude og gå en tur, og der løb han da det meste af vejen.

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 17-02-10 00:04

Bjarne K. skrev:

> [...]
> til at have hjulpet. Skal dog ikke sige, om det er voksen der har
> hjulpet, eller om det er fordi han har haft stuearrest med få gårdture

Hvis det bliver for slemt så giv ham et par gl sokker på.
Min havde skåret poten og var meget tilfreds med at få mine sokker på

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 00:16

jopa, skrev:

> Min havde skåret poten og var meget tilfreds med at få mine sokker på

Hen blev vel bedøvet

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 00:15

Bjarne K., skrev:

> Det er først nu at den har fået gener. Hans trædepuder er totalt
> tørre, og det lyder som velcro, når har går på gulvtæppet.

Pattesalve fra Harald Skrald er svaret tror jeg.

Hjælper det ikke er en gang bøllebank også en mulighed

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-02-10 12:48

In news:4b7b18f8$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K. <not@nej.ni> typed:
> [...]
> hjem og skulle til at fedte futter ind, skulle jeg jo lige læse
> indlægs-sedlen først, men en sådan var der ikke.

Den bedste løsning er nok, at vaske hundenes poter i lunkent vand når de har
været ude, og derefter smøre trædepuderne med Helosan (eller anden
kopattesalve), så er potevoksen overflødig. Vaseline er ikke godt, da det er
for fedtet og indkapsler fugten. Det skal være en salve der heler og giver
poterne fugtighed som f.eks. Helosan.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-02-10 14:16

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> er for fedtet og indkapsler fugten. Det skal være en salve der heler og
> giver poterne fugtighed som f.eks. Helosan.

Nu har jeg jo som sagt prøvet med potevoksen, og det ser faktisk ud at
virke. Der er ikke meget voks over det.
Det kunne måske minde om det voks man (nogle) bruge til bilen. Altså en
creme.

Jeg har givet ham det 4 gange nu, og jeg synes hans trædepuder er mindre ru,
og han ser nu ud til at kunne klare gå turene i fin stil.

Tak til alle for gode råd.

p.s. Kunne da stadig godt bruge en manual til potevoksen.

Bjarne K.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-10 10:27

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er for fedtet og indkapsler fugten. Det skal være en salve der heler og
> giver poterne fugtighed som f.eks. Helosan.

Enig, det er næsten et universalmiddel...

M.V.H....Benny..