Gravhunde
Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 22:11

Kvæler dem sgu snart.

Nå, man skal jo stå sig rimeligt godt med naboskabet, så jeg holder mig.
Men genboen har to skavede gravhunde som er agrasivve over for alle andre hunde,
de tænder totalt af når de møder fremmede hunde, mennesker er de ok med.

Mine lidt større hunde har en eller anden minimumsgrænse ??? med andre hunde
for hvornår de giver igen, så de gravhunde undgår de bare, men kan værer svært.
Var hundene lidt større og udviste den adfærd havde de fået en omgang.

Har for nabofredens skyld ikke skældt manden ud endnu, kun rystet tydeligt på hovedet,
det ser faktik ud til at han hygger sig med at de kan "skræmme" de to store væk.
Når konen lufter dem får de en seriøs balle for det.

Kender mine egne hunde godt nok til at vide at de ikke vil skade de pismyrer
så længe de kan undvige og ikke dirkete bliver angrebet (tismyrene er i snor)
Men har besluttet mig for at hvis det går galt en dag, blander jeg mig ikke før
der er gået 10-20 sekunder, og så er der ikke mere tismyrerhund tilbage.
Han skal så ikke græde snot ved min skulder, shit happens vil jeg sige.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-02-10 05:18

On 16 Feb., 22:11, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> der er gået 10-20 sekunder, og så er der ikke mere tismyrerhund tilbage.
> Han skal så ikke græde snot ved min skulder, shit happens vil jeg sige.

Vær opmærksom på at vi har fået en ny hundelov. Hunde der bider andre
hunde kan aflives uden videre dikkedarer, man ser åbenbart også bort
fra selvfrorsvarssituationer.
Helt i ånden med hjemmerøverier, Politiet gør ikke rigtigt noget ved
hjemmerøverierne, men tager affære hvis nogen forsvarer sig over for
hjemmerøvere.

Det jeg skrev i en anden trød med gravhunden der desværre overlevede,
var at jeg ikke fik ram på den. Mine hunde får ikke lov, for de skal
ikke aflives.
Hvis jeg derimod selv uskadeliggør en agribende gravhund, eller andet,
vil jeg sikkert blive meldt for dyremishandling, men vil dog næppe
blive krævet aflivet.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 16:32

Kim Christensen, skrev:

> Vær opmærksom på at vi har fået en ny hundelov. Hunde der bider andre
> hunde kan aflives uden videre dikkedarer, man ser åbenbart også bort
> fra selvfrorsvarssituationer.

Mig bekendt er der da ikke indført en ny hundelov endnu.
Men self vil mine da i en given situation står med en dårlig sag pgr
størrelsesforholdet, så det er heller ikke noget jeg ligefrem håber eller
tror sker.

> Helt i ånden med hjemmerøverier, Politiet gør ikke rigtigt noget ved
> hjemmerøverierne, men tager affære hvis nogen forsvarer sig over for
> hjemmerøvere.

Lovligt nødværge gælder stadig, skal self stå i forhold til angrebet.
Men prøver nogen at slå dig ihjel og du dræber dem er du straffri,
der var for nylig en udsendelse netop om det på fjernsynet.

> [...]
> Hvis jeg derimod selv uskadeliggør en agribende gravhund, eller andet,
> vil jeg sikkert blive meldt for dyremishandling, men vil dog næppe

Så må jeg i givent tilfælde bare ved t uheld komme til at trampe lidt
på dem i kampens hede

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-02-10 11:07

On 17 Feb., 16:32, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Men self vil mine da i en given situation står med en dårlig sag pgr
> størrelsesforholdet, så det er heller ikke noget jeg ligefrem håber eller

Så er den i hvert fald på trapperne. Better safe than sorry!

> Lovligt nødværge gælder stadig, skal self stå i forhold til angrebet.
> Men prøver nogen at slå dig ihjel og du dræber dem er du straffri,
> der var for nylig en udsendelse netop om det på fjernsynet.

Problemet er at bagefter er man i reglen uenige om hvad der reelt er
sket.

> Så må jeg i givent tilfælde bare ved t uheld komme til at trampe lidt
> på dem i kampens hede

Det bedste var måske at have et helt fiskenet af tyndt nylon liggende
klar i lommen. Sammenfoldet fynder det ikke meget. Det kaster man over
angriberen, og holder sig selv og sine hunde på afstand, for det kan
hurtigt blive indvilklet.
Naturligvis kan jeg jo ikke hjælpe kræet ud af netforvirringen, for
det ville kræve en kniv. Det kræver et anerkendelsesværdigt formål at
have sådan en på sig, og jeg synes ikke det er anerkendelsesværdigt
formål at befri en gravhund fra et fiskenet, især da ikke hvis den er
ved at kvæles.
Denne ide må andre godt bruge uden at betale royalty til mig, men jeg
har en paypal konto til frivillige donationer..

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 17-02-10 19:59

Kim Christensen, skrev:

> Så er den i hvert fald på trapperne. Better safe than sorry!

Tvivler stærkt på at den lov ligefrem vil betyde at en hund pr automatik
bliver aflivet fordi den bider en anden hund,
så kommer der da gang i dødssprøjterne hos dyrelægen.
Vil tro at det bliver sådan at hvis en hund angriber og bider en anden
at den så kan blive aflivet, sgu ikke fordi den kommer op og slås.

> Problemet er at bagefter er man i reglen uenige om hvad der reelt er
> sket.

Det er self rigtigt, men der står ingen steder i loven at du skal vende den
anden kind til hvis du bliver angrebet.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 02:24

Efter mange tanker skrev Pwh:
> [...]
> så længe de kan undvige og ikke dirkete bliver angrebet (tismyrene er i snor)

Et sidespørgsmål:

Er dine 2 hunde de første du har eller har du haft nogen før dem?

Hvilken teknik har du brugt for at lære dem at gå uden snor?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 09:17

Hans Paulin (6310), skrev:

> Et sidespørgsmål:
>
> Er dine 2 hunde de første du har eller har du haft nogen før dem?

Mine første egne, men har været hundepasser siden jeg var knægt.

> Hvilken teknik har du brugt for at lære dem at gå uden snor?

Først lærte jeg dem at gå pænt i snor, lydighed, specielt indkald
trænede jeg meget, jeg accepterer aldrig at de ignorerer et indkald.
Da jeg rimeligvis følte de ting var på plads blev de trænet gradvist op
til at gå uden snor.
Svært at lave en manual til da hunde jo er forskellige og jeg derfor
ikke trænede dem 100% på samme måde.
Med Angel gik det også hurtigere, hun afterabede Tyson

Men kogt ned skal hunde værer 99.9% lydige og kunne
gå pænt i snor før de slipper helt for den, nok nemmest med en hvalp.
Jeg vil tro de var ca 1? år gamle før de slap helt for snoren,
så det tog tid og tålmodighed, man skal bare værer stædig

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 12:12

Pwh udtrykte præcist:

> Mine første egne, men har været hundepasser siden jeg var knægt.

OK

> Først lærte jeg dem at gå pænt i snor, lydighed, specielt indkald
> trænede jeg meget, jeg accepterer aldrig at de ignorerer et indkald.

Hvad har du så gjort i forhold til dem når de ignorerede?

> [...]
>
> Men kogt ned skal hunde værer 99.9% lydige og kunne
> gå pænt i snor før de slipper helt for den, nok nemmest med en hvalp.

Jup

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 12:59

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh udtrykte præcist:

> Hvad har du så gjort i forhold til dem når de ignorerede?

Kom an på situationen, men det har faktisk aldrig været det store problem.
Da de var hvalpe gik jeg simpelthen fra dem, kan kun mindes en enkelt gang
at jeg måtte tilbage og hente Angel da hun synes flagermusene var sjovere.
Dengang fik hun lov til at gå resten af turen hjem (3-4km) uden snor,
men under kommando om at blive lige ved mit knæ, hun har ikke lavet
det nummer med mig siden
Ved de fleste andre ville have givet hende snor på, jeg gør meget
modsat andre da jeg ser mange fejle.
Et dask i røven kan der også falde af hvis situationen har været til det.

Min overbevisning er at hvis hunden fra hvalpeben af generelt finder ud af
at den aldrig har succes med at ignorer en kommando, så får den slet ikke
den tanke når den først er blevet voksen, et spørgsmål om at værer konsekvent
i opdragelsen af sin hund er min teori.

En af de tungtvejende grunde til at jeg ikke vil have genbrugshunde,
orker ikke at skulle rette op på andres fejltagelser.
Men al respekt for dem der gider

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 16:01

Pwh skrev den 19-02-2010:

> [...]
> at jeg måtte tilbage og hente Angel da hun synes flagermusene var sjovere.

Okay.

> [...]

> modsat andre da jeg ser mange fejle.
> Et dask i røven kan der også falde af hvis situationen har været til det.

Ok.

> [...]
> den tanke når den først er blevet voksen, et spørgsmål om at værer konsekvent

Lyder logisk

> En af de tungtvejende grunde til at jeg ikke vil have genbrugshunde,
> orker ikke at skulle rette op på andres fejltagelser.

Ikke noget at sige til.

En genbrugshund er noget af en "lykkepose"

> Men al respekt for dem der gider

Man kan så osse få meget taknemmelighed tilbage

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 17:18

Hans Paulin (6310), skrev:

> Ikke noget at sige til.
>
> En genbrugshund er noget af en "lykkepose"

Der er desværre mange eksempler på at den lykkepose
er for stor en mundfuld for mange mennesker, så hunden
ender op med at blive omplaceret flere gange og mere og mere
skør i bolden.

> Man kan så osse få meget taknemmelighed tilbage

Det er jo igen hvad formålet for en med at få en hund er.
For nogen er det at have en at gå på jagt eller til træning med,
for andre kan det værer beskyttelse af hus og egen person,
der kan værer mange forskellige motiver.

For mig er det primært for at have godt selvskab, og at have
nogen til at gå lange ture med, sekundært for at passe på huset og mig.
En uopdragen hund ville jeg simpelthen ikke kunne fungerer med,
det ville blive stressende både for den og mig, i sidste ende mest den
En agrassiv hund ville jeg heller ikke kunne leve med, det er trods alt
endnu værrer end en uopdragen hund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-02-10 17:50

Pwh skrev:

> En agrassiv hund ville jeg heller ikke kunne leve med, det er trods alt
> endnu værrer end en uopdragen hund

Kunne ikke leve uden

--
Mvh. John Paulsen 2mdr til pensionen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 18:12

jopa, skrev:

> Kunne ikke leve uden

Der er forskel på skarp og agrassiv i min verden,
ikke mit indtryk at Milo er agrassiv

Boede jeg som dig ville jeg også sætte pris på at mine hunde
var lidt skarpere end de er, ikke hensigtsmæssigt her hvor jeg bor.

/Jens (som helst ikke vil udsættes for hjemmerøveri)

Fra : jopa

Dato : 19-02-10 19:32

Pwh skrev:

> /Jens (som helst ikke vil udsættes for hjemmerøveri)

Det er der ikke store chancer for at kommer til du er jo kun et barn.Det
plejer at være personer fra lokalområdet der er informeret om at folk
ligger inde med værdier, og det er jo ikke dig vel
Du har ikke engang en Kawa

Desuden har du jo trods alt noget der kan sige vov

--
Mvh. John Paulsen som ikke er bange for hjemmerøveri

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 19:57

jopa, skrev:

> [...]
> barn.Det plejer at være personer fra lokalområdet der er informeret
> om at folk ligger inde med værdier, og det er jo ikke dig vel

Jeg har en Puch maxi

> Desuden har du jo trods alt noget der kan sige vov

Og mjav ikke at forglemme

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 20:50

Pwh formulerede fredag:

> Der er desværre mange eksempler på at den lykkepose
> er for stor en mundfuld for mange mennesker, så hunden
> ender op med at blive omplaceret flere gange og mere og mere
> skør i bolden.

Jup.

Der er en grund til at - er det 25'000 hunde der bliver aflivet om året
herhjemme...

> [...]
> der kan værer mange forskellige motiver.
>
> For mig er det primært for at have godt selvskab,

Kunne godt være vores formål osse...

> og at have
> nogen til at gå lange ture med, sekundært for at passe på huset og mig.

Det jo det...

> [...]
> det ville blive stressende både for den og mig, i sidste ende mest den
> En agrassiv hund ville jeg heller ikke kunne leve med, det er trods alt

Godt man ikke har børn...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 08:44

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh formulerede fredag:

> Jup.
>
> Der er en grund til at - er det 25'000 hunde der bliver aflivet om
> året herhjemme...

Ja det er trist.
Men i mange tilfælde tror jeg faktisk at hunden er bedre tjent med at blive aflivet
frem for at ende på internat.
Nogen har jo den opfattelse at det er åh så frygteligt at en hund skal dø,
hvorfor det, den får en indsprøjtning og sover smeretefrit ind.
Jeg har da mht mine egne hunde en stående aftale med fammilien om at hvis jeg
pludselig kommer af dage (ved man jo aldrig) så skal de få dem aflivet med det samme.
Mine hunde er så knyttet til mig at jeg vil mene det vil værer ondere overfor dem
at skulle på internat og måske ud til nogle fjolser frem for at sove ind.

Mens jeg er i live kunne jeg ikke drømme om at skille mig af med dem,
jeg vil gerne have flere hunde, ikke færre

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 10:24

Pwh har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Mens jeg er i live kunne jeg ikke drømme om at skille mig af med dem,
> jeg vil gerne have flere hunde, ikke færre

Okay!

Kunne selv godt klare endnu en hund, men min bedre halvdel har ikke
lyst til at skulle styre 2 hunde på sine ture...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 10:40

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh har bragt dette til verden:

> Okay!

Jeg går med en lille drøm om at starte op på noget Rottweileravl
på et tidspunkt. Så den næste hund bliver med det for øje.

> Kunne selv godt klare endnu en hund, men min bedre halvdel har ikke
> lyst til at skulle styre 2 hunde på sine ture...

Bare de er velopdragne er det intet problem.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 10:45

Den 20-02-2010, skrev Pwh:

> Jeg går med en lille drøm om at starte op på noget Rottweileravl
> på et tidspunkt. Så den næste hund bliver med det for øje.

Ok

> Bare de er velopdragne er det intet problem.

Dét har de så aldrig været i min familie

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 11:04

Hans Paulin (6310), skrev:

> Dét har de så aldrig været i min familie

Har du aldrig haft en hund fra hvalp af :-?

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 15:09

Pwh har bragt dette til verden:

> Har du aldrig haft en hund fra hvalp af :-?

Det er dét jeg ikke har haft

Mine forældre købte dog en Golden-hvalp da jeg var bob bob et sted ml.
11-14 år, men i den alder er hvalpetræningen ikke det der står øverst
på prioteringslisten

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 15:58

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh har bragt dette til verden:

> Det er dét jeg ikke har haft

Jamen så har jeg jo en potentiel kunde hvis jeg begynder og avle Rotter

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 09:19

On Feb 20, 3:57 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Jamen så har jeg jo en potentiel kunde hvis jeg begynder og avle Rotter

Ka man ikke udelukke