Asynkrone processer og kommunikation
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-02-10 14:51

Hej.

Jeg har brug for et modul til at hjælpe mig med kommunikationen mellem
processer i denne situation:

* 1 skrive-process
* n arbejder-processer (1-16, eller noget i den dur)

Tanken er at arbejderne hver især snupper et job fra en kø (den del er
håndteret¹), laver nogle beregninger og så returnerer resultatet til
skriveren, som sørger for at gemme de indkomne data med jævne mellemrum.

Hvad er det anbefalede modul til den type kommunikation for tiden? POE?
AnyEvent? Noget tredie?

Jo simplere og mere "moderne Perl" jo bedre

Mange tak,

Adam

¹ TheSchwartz klarer det.

--
"There we go. I've once again proven that Haskell is Adam Sjøgren
morally and technically superior to C++." asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-02-10 11:39

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Jeg har brug for et modul til at hjælpe mig med kommunikationen mellem
> processer i denne situation:
>
> * 1 skrive-process
> * n arbejder-processer (1-16, eller noget i den dur)

Jeg har en klar intention om at næste gang jeg har sådan en opgave, så
vil jeg se på Gearman. Men dermed også sagt at jeg rent faktisk ikke
har prøvet det...

//Makholm