hund tisser i stuen :o(
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 13:35

Vores hund, en cairn terrier, har en ide med, at han skal tisse op ad en
skammel eller en kiste i vores stue.
Vi har ikke set ham gøre det, men kan se det på gulvtæppet.

Han bliver luftet mindst 3 gange om dagen, og han har desuden ofte tilbud om
at være ude i haven. Nogle gange i denne tid vælger han at blive inde,
sandsynligvis pga kulden.
Vi har prøvet at lukke døren til stuen, men han har alligevel set chancen i
et (eller flere) ubevogtede øjeblikke.

Hvordan kan vi ændre på dette? Det er jo lidt svært, når vi ikke selv er til
stede.
Ideer og forslag modtages med stor tak.

Tom Christensen
2630 Taastrup

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-10 19:15

"Tom Christensen" <reenchri-at-tiscalipunktumdk> wrote in message
> [...]
> i et (eller flere) ubevogtede øjeblikke.
>
> Hvordan kan vi ændre på dette? Det er jo lidt svært, når vi ikke selv er

Du skriver ikke hvor gammel hunden er... hvornår det startede.

Ved den at det er forbudt og gør det alligevel eller tror den at det er helt
ok?

Fordi ved den at det er forbudt vil jeg mene man godt kan blive gal i
skralden efterfølgende, har selv brugt det nogle gange med vores lab, og han
er ikke i tvivl hvad der er galt.
Jeg plejer at kalde på ham til stedet hvor det er sket, og normalt vil han
ikke komme, og når han kommer så er det meget tryggende. Når vi så har set
på det og han er klar over jeg er godt gal får han at vide han bare kan
skride ud i gangen og blive der, det piner ham virkelig at vide vi er
uvenner og jeg ikke gider se ham.. jeg lukker ikke døren eller noget. Efter
lidt tid når han har stået på afstand og det ked af det ud bliver vi gode
venner igen.

Så igen fysisk vold eller afstraffelse og han ved hvad der er galt.

det er strak meget værre hvid han tror det er helt ok, så skal man nok fange
ham i det for at kan gøre så meget.

når du gør rent skal du sørge for at det bliver ordenligt rent så han ikke
kan lugte det.. evt. i en periode flytte de ting han gør det op af.. eller
afspære dete område for at komme ud af rytmen...

Jeg ved ikke om du kan bruge disse fif, hunde er jo forskellige.

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-10 23:29

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
> afspære dete område for at komme ud af rytmen...
>
> Jeg ved ikke om du kan bruge disse fif, hunde er jo forskellige.

Hej Kasper

Tak for dine forslag.
Han er på vej til elleve år, så han er en ældre herre.
Vi har kun haft ham godt et års tid, overtog ham efter en kollega, som
skulle til Island.

Dette stue tisseri sker tilsyneladende sporadisk, vi har aldrig set det ske.
Men gulvtæppet får pletter.
Vi har aldrig ellers haft brug for at vise ham, at indetisseri ikke er ok.
Men han er iøvrigt rimelig velopdragen.
Det værste, han ellers kan finde på, er at ligge i sofaen, når vi ikke er
hjemme. Også selv om han godt ved, at han ikke må.

Vi må nok prøve med skæld ud, selv om det ikke bliver på en "dugfrisk"
hændelse.

Tom Christensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-10 11:45

In news:4b79cac1$0$281$14726298@news.sunsite.dk,
Tom Christensen <reenchri-at-tiscalipunktumdk> typed:

> [...]
> ikke er hjemme. Også selv om han godt ved, at han ikke må.
>
> Vi må nok prøve med skæld ud, selv om det ikke bliver på en "dugfrisk"

Jeg tror ikke at skældud hjælper, men man skal derimod sørge for at hundens
vandskål ikke er fyldt til randen hele dagen. Hvor der kommer noget ind,
skal der jo også noget ud. Man skal også fornemme når hunden skal ud og
besørge, d.v.s. når den begynder at snuse til gulvet/tæppet. Når den har
besørget udendørs skal den have meget ros. Det hjælper i mange tilfælde.

Det kunne også være at hunden er blevet inkontinent fordi den er gammel, og
derfor ikke kan holde på vandet. Det er så noget man skal snakke med
dyrlægen om. Man kan købe tranebær både som tabletter og i flydende form.
Det er fantastisk (også til mennesker) hvis der er tale om f.eks.
blærebetændelse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 20:02

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> snakke med dyrlægen om. Man kan købe tranebær både som tabletter og i
> flydende form. Det er fantastisk (også til mennesker) hvis der er

Nemlig rigtigt Tove, tranebær er godt mod inkontinent.

/Jens (som giver sin sterelicerede tæve det)