Profiber Hastigheds problem
Fra : Fam Højrup

Dato : 06-02-10 00:13

Jeg har en 15/15 mbit linje hos Profiber.
Men her et problem med min medleverede trødløse router Linksys WRP400.
Hver eneste dag må jeg slukke for routeren og genstarte den igen efter 30
sec.
Den kører kun ca 7/7 mbit når jeg tester fordi jeg synes hastigheden er
lavere end normal.
Med kabel er hastigheden ca 20/20. Og der er den også efter genstart af
routeren trødløst.
Så kører den fint et døgns tid, og problemet voser sig igen.
Problemer er det samme på alle husstandens´s pc,er
Routeren er byttet for 3´die gang nu.
Profiber erkender de kender til problemet.
Men andre må have samme problem som mig, og har måske en løsning i routerens
opsætning ?
Eller en teknisk forklaring på hvorfor det sker

Mvh M H

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-02-10 10:51

Fam Højrup wrote:
> [...]
> Så kører den fint et døgns tid, og problemet voser sig igen.
> Problemer er det samme på alle husstandens´s pc,er

Er det kun via trådløst der er problemer?

dvs. PC'ere tilsluttet direkte med kabel til routeren er hastighed ok?

Eller er probolemet også tilstede når PC er tilsluttet med kabel til router
og kun med kabel fra PC direkte til fiber-box er hastighed ok ?

Fra : Sørensen

Dato : 06-02-10 14:00

"Frank Damgaard" skrev
[...]

Har du slet ikke læst hvad manden skriver ??, det er jo lige det
han skriver

vh.
Sørensen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-02-10 14:55

Sørensen wrote:

> [...]
> og kun med kabel fra PC direkte til fiber-box er hastighed ok ?
>

> Har du slet ikke læst hvad manden skriver ??, det er jo lige det han

jeg var ikke 100% sikker, for så præcis er beskrivelsen heller ikke.

Men er det tilfældet, så er det måske det sædvanlige med at trådløs
ofte ikke giver så meget som man tror.
"802.11G" er jo max 54 Mbit, og hastigheden er under det halve når begge ender sender,
derudover falder hastigheden yderligere ved flere tilsluttet.
Optimalt burde 19-20 Mbit/s kunne opnås ved ideelle forhold,
dvs kun en client og god signalkvalitet uden forstyrrelser.

Er routeren sat til mixed B+G kan det yderligere nedsætte hastighed, så valg
af kun "G" mode kan måske hjælpe.

Derudover skal man se på kanaler, måske der er naboer der bruges de samme kanaler
eller tæt på.
Er der yderligere en trådløs højtaler eller trådløs video-link tændt, så bruger
den samme frekvensområde i 2.4GHz som trådløs WiFi, og vil forstyrre.

Og det kan jo være at der er fejl i den linksys WRP400, så den
ikke yder så meget i trådløs som den burde .
Syntes dog ikke jeg kan finde noget generelt om dette, men det kan jo være
firmware afhængig.

Fra : Tim Knudsen

Dato : 07-02-10 21:11

Jeg prøver G mode
Nyt navn fordi jeg har bøvlet med problemet og gendannet til en ændre
version.

Fra : Frank Hansen

Dato : 08-02-10 22:37

Hej

jeg har selv profiber
jeg have også et hastighedsproblem for noget tid siden, der fandt teknikeren
et defekt netkort i den hvide fiberbox og en fejl på fiber til analog tv.
jeg har også en af de "nye" router med indbygget trådløs net i, den virker
fint her ved mig.

har du kigget i routeren log om der er andre som bruger din forbindelse har
du tjekket din pc'er for virus oglign software ? det kunne jo tænkes de
brugte al din båndbredde
husk hvis du har den box til fibertv bruger den også noget af din
forbindelse, jeg har hørt ca 3 til 6 mbit ! når den er tændt

hilsen frank hansen