Adsl-gateway istedet for Netopia router
Fra : rasmusbojsen

Dato : 31-01-10 16:41

Hejsa

Jeg har fået en TDC-erhvervsopkobling med fast ip. Desværre har jeg også
fået en Netopia router, som man jo ikke kan ændre noget i :(

Jeg har forsøgt at sætte et Speedstream 5100 modem til i stedet, men det
får ikke forbindelse :(

Nu overvejer jeg at købe eks:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=490135 som ADSL
gateway og så clone mac-adressen i den, så burde alt vel fungere - eller
tager jeg helt fejl ?

Fra : Sørensen

Dato : 31-01-10 17:12

"rasmusbojsen" > skrev >
> [...]
> noget i :(
>
> Jeg har forsøgt at sætte et Speedstream 5100 modem til i

Hvad mener du med at den ikke får forbindelse ?. kommer der ikke
lys i DSL-lampen ?.

Er det statisk-fast IP eller dynamisk fast IP adresse.

Det burde kunne køre, men du skal vel alligevel have noget
imellem modem og pc som firewall mm.

vh.
Sørensen

Fra : rasmusbojsen

Dato : 31-01-10 17:58

Sørensen skrev:

> "rasmusbojsen" > skrev >

> Hvad mener du med at den ikke får forbindelse ?. kommer der ikke lys i
> DSL-lampen ?.

Der kommer ikke noget lys i DSL-lampen - men jeg ved ikke om jeg skal
vente længere end 1 time..

> Er det statisk-fast IP eller dynamisk fast IP adresse.

Godt spørgsmål - har fået et stykke papir hvor der står min ip-adresse
er 188.181.xx.xxx

> Det burde kunne køre, men du skal vel alligevel have noget imellem modem
> og pc som firewall mm.

Jeps - vil hellere bruge min D-Link DIR-655

Fra : Bent Schierff

Dato : 31-01-10 20:37

rasmusbojsen skrev:

> Der kommer ikke noget lys i DSL-lampen - men jeg ved ikke om jeg skal
> vente længere end 1 time..

Jeg mener at DHCP leasetiden er 3 timer, uanset det er fast ip (er dog
ikke 100% sikker).
Men prøv at fjerne din Netopia inden du går i seng, og sæt så dit
speedstream til i morgen tidlig (+3 timer senere). Så skulle jeg mene at
du kan få hul. Jeg har ihvertfald gjort det samme uden problemer.
Er der fortsat ikke hul, så må du lige have fat i supporten.

Bent

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-02-10 19:11

"Bent Schierff" <schierff_NO_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bent

*host* - supporten til usupporteret udstyr? Næppe.

Søren

Fra : Sørensen

Dato : 01-02-10 16:04

"rasmusbojsen" > skrev :(

> Jeg har forsøgt at sætte et Speedstream 5100 modem til i
> stedet, men det får ikke forbindelse :(

tjek at der står pots bag på modemet,... hvis din linie er sat
til over 8/0.5 mb. som minimum.hastighed så kommer linien heller
ikke op på et gammel modem.

vh.
Sørensen

Fra : rasmusbojsen

Dato : 01-02-10 16:43

Sørensen skrev:

> tjek at der står pots bag på modemet,... hvis din linie er sat til over
> 8/0.5 mb. som minimum.hastighed så kommer linien heller ikke op på et
> [...]
Tak

Det gør der ikke, så det er nok derfor. Jeg ved min linie er sat til
10/1 MB. Men et nyere ADSL2+ modem burde virke så ?

Hilsen
Rasmus

Fra : Sørensen

Dato : 01-02-10 19:41

"rasmusbojsen" > skrev

> Men et nyere ADSL2+ modem burde virke så ?

Ja

Vh.
Sørensen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-02-10 00:24

rasmusbojsen wrote:
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=490135 som ADSL
> gateway og så clone mac-adressen i den, så burde alt vel fungere -

Du ringer til TDC eller henvender dig i nærmeste TDC butik som bytter til et
ADSL modem.

Skal du have en duo- eller løsning, vil du dog mangle TV og POTS.

--
- Frank