Umodent VDSL2 fra Fullrate
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-01-10 03:14

Hej

Jeg har før "anmeldt" min VDSL2 af fullrate. teknologien gav mulighed
for fin hastighed hos mig 25/2Mbit ved fin støj-margen....

Men de sidste 1½-2måneder har alligevel været et helvede...
For den router NETGEAR VVG2000 har fullrate simpelhen ikke fået styr
på inden de leverede produktet og markedsfører det masivt.

Det sker dagligt, eller flere gange dagligt at jeg må genstarte og
resette router, fordi det ene eller andet ikke virker..

Enten kan jeg ikke bruge telefonen
Trådløs eller kablet forbindelses mistes afhængig af hinanden.. fx kan
jeg sidde på trådløs, uden at kunne komme på med kabel fordi
webinterfaset er gået ned og den ikke gider uddele IP adresser....
Det er derfor ret frustrende at blive afledt af de gøremål og ting man
har gang i på nettet.
Nogle ville sikkert vælge "global ip" for at sætte sin egen router på,
men det koster ekstra lige ned i foret på fullrate. Det for jo ikke
telefonforbindelsen til at virke, og jeg nægter at betale ekstra for
at deren ubrugelige router ikke virker efter hensigten.
Jeg er derfor på vej ud af aftalen da jeg i den grad mener de har mis
vedligeholdt aftalegrundlaget på baggrund af en ufunktionel router.

Derfor til dem der tænker at få vdsl2 og høje hastigheder skulle man
måske lige tænke sig fullrate nu skulle være en god ide´ når de nu
igen vælger en router der ikke virker, og ikke bare levere et modem
som TDC og tilhørende telefonadabter...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-01-10 17:53

On 2010-01-31, Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
> telefonforbindelsen til at virke, og jeg nægter at betale ekstra for
> at deren ubrugelige router ikke virker efter hensigten.

Uden at jeg har noget at indvende mod resten af dit indlæg (jeg har ikke
prøvet produktet), så kan det meget vel være at telefonforbindelsen
begynder at virke når routeren ikke skal slås med NAT.

--
Andreas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-10 11:36

On 31 Jan, 17:53, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> Uden at jeg har noget at indvende mod resten af dit indlæg (jeg har ikke
> prøvet produktet), så kan det meget vel være at telefonforbindelsen
> begynder at virke når routeren ikke skal slås med NAT.

Jeg tror ikke det er nok, den "slipper" for det.. Telefonen er som
sagt ret ustabil, og har stortset overhovedet ikke virket. Ligenu
sidder jeg på mobil bredbånd, fordi jeg igen ikke kan komme på nettet..
Fullrate er totalt lamme med at få det til at virke.... Har
installeret firmware flere gange, resat mange gange og utallige
genstart. Nu gider jeg ikke ikke mere.
Har derfor sendt en opsigelse, men den har de heller ikke gidet at
svare på endnu... Sådan er det hver gang, der går en uges tid for at
de svarer på mail.. Jeg har i hele perioden haft kontakt med andre
brugere og skrevet om problemerne på deres forum.. Netop fordi mail
support er så langsom, Men dette forum er kun for fullrate kunder, og
skriver man noget dårligt fullrate, bliver indlæg slettet. Utrolig
grov censur... Jeg er nu blevet spærret for adgang til forummet, fordi
jeg er blevet advaret 2gange... over helt små kriktik punkter, for at
pointere forskellige ting ikke virker.
Jeg vil derfor fraråde fremover at bestille fullrate, for den totalt
ligegyldighed, og forsøg på at bruge folkts tid og overskud til at
hele tiden at have problemer og arbejde med "ny firmware"