Spiser jeres hunde også sne ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-01-10 16:20

Hej gruppe,

Min Cairn er i forvejen meget sparsommelig, hvad angår indtaget fra
vandskålen - for det meste klarer han sig desværre med vandpytter og
blomstekummer i haven...
For tiden får han dog næsten hele sit væskebehov dækket ved at spise sne.
Forleden da der var momentant tøvejr her i sønderjylland. frøs det hele til
is, så i går gik han rundt og gnaskede højlydt på isklumper..
Det er jo et uvæsen, sådan at drikke overfladevand - men jeg har efterhånden
opgivet at vænne ham af med det...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Michel

Dato : 29-01-10 17:00

> [...]
> Det er jo et uvæsen, sådan at drikke overfladevand - men jeg har
> efterhånden opgivet at vænne ham af med det...

Hvis vi mennesker labbede af vandpytter m.m. ville vi nok hurtigt indkassere
en god diaré. Men mig bekendt tager hunde ikke som udgangspunkt skade af
dette, da det jo er deres natur - og engang også menneskets. Så jeg tror
ikke, du bør være bekymret.

Mvh
Michel

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-01-10 19:15

Michel skrev den 29-01-2010:

> [...]
> en god diaré. Men mig bekendt tager hunde ikke som udgangspunkt skade af
> dette, da det jo er deres natur - og engang også menneskets. Så jeg tror

Mine 2 napper en hel del sne, og elsker isterninger om sommeren.
Ingen problemer, og jeg har aldrig set tyndskid fra dem.
Kai

Fra : Herman Persson

Dato : 31-01-10 17:04

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> Mine 2 napper en hel del sne, og elsker isterninger om sommeren.
> Ingen problemer, og jeg har aldrig set tyndskid fra dem.
> Kai

Hunde og deres forgængere har klaret sig uden vandværksvand i vistnok 15
millioner år. Så hvis de er vant til at drikke af vandpytter og spise sne,
er det ikke noget problem.
Er de vant til fransk kildevand på flaske, stiller sagen sig selvfølgelig
noget anderledes.
Hvis man ser bort fra, at vi finder det ulækkert, er det en god idé at lade
hunde drikke af toilettet. De bliver så at sige lidt stærkere i deres
immunforsvar af det.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : Nana

Dato : 31-01-10 20:41

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis man ser bort fra, at vi finder det ulækkert, er det en god idé at
> lade hunde drikke af toilettet. De bliver så at sige lidt stærkere i deres

Sne er faktisk ikke problemet i sig selv. Det er beskidt sne der kan give
diarre og maveknas. Vores dyrlæge havde en bølge af snespisende hunde med
maveproblemer under sidste snefald, men faktisk først efter at sneen ikke
var ny og fin mere. Hun sagde at hun så det hvert år.

Fra : Herman Persson

Dato : 01-02-10 16:49

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maveproblemer under sidste snefald, men faktisk først efter at sneen ikke
> var ny og fin mere. Hun sagde at hun så det hvert år.

Så kan man måske konkludere, at vi skal lade hundene slubre vandpytter i sig
hele året.
Og lade dem drikke af offentlige toiletter

Fra : Pwh

Dato : 01-02-10 18:16

Herman Persson, skrev:

> Og lade dem drikke af offentlige toiletter

Ganske som vi selv gør

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-02-10 18:42

In news:4b66f7eb$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Herman Persson <Mr.Man@mail.dk> typed:

> Så kan man måske konkludere, at vi skal lade hundene slubre
> vandpytter i sig hele året.
> Og lade dem drikke af offentlige toiletter

Jeg ville da være mere nervøs for alt det vejsalt, som både kommunen spreder
på vejene og det vi andre kommer på vores indkørsler, og som er i
vandpytterne når sneen smelter.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Herman Persson

Dato : 03-02-10 00:35

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg ville da være mere nervøs for alt det vejsalt, som både kommunen
> spreder på vejene og det vi andre kommer på vores indkørsler, og som er i

Det er man så holdt op med nu
6.000 ton er på vej og forventes at ankomme på mandag.

I øvrigt plejer hunde selv at kunne regulere deres saltindtag.
Et enkelt slurp havvand har altid været nok for mine.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-02-10 09:01

> [...]
> maveproblemer under sidste snefald, men faktisk først efter at sneen ikke
> var ny og fin mere. Hun sagde at hun så det hvert år.

Hvilket altså er noget vrøvl....

Den eneste fare der er ved sne, er at hunden ved alt for stor lyst til sne,
bliver underafkølet, og da det sker indefra, kan det være svært at
genoprette
tidsnok, hvis skaden skulle ske... Det er i hvert fald dyrlægernes
forklaring.
Kan de tåle at drikke vandpytterne, klarer de nok også lidt beskidt sne .

M.V.H....Benny..