Disable onboard grafikkort
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-01-10 07:18

Jeg vil montere et nyt stand-alone grafikkort og så skal det der er
indbygget på bundkortet jo sættes ud af drift i BIOS, men hvordan gør jeg
det? Hvad skal jeg kigge efter?

PC: 4-5 år gammel HP Pavilion 061 model DT389A-ABY A409.dk

MOTHERBOARD:
Manufacturer: Microstar International Co.
Model: MS-6577
Version: 0b/0211RE101XENO410
Chipset vendor: Intel
Chipset model: i845GE
Chipset revision: B1
Southbridge vendor: Intel
Southbridge model: 82801DB(ICH4)
Southbridge revision: 02

GRAFIK:
En automatisk detection her:
http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm
har jeg en 845G og jeg har den nyeste driver (6.14.0010.4342)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : jk

Dato : 26-01-10 08:46

On Tue, 26 Jan 2010 07:17:59 +0100, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> [...]
>http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm
>har jeg en 845G og jeg har den nyeste driver (6.14.0010.4342)

Det behøver du vist ikke tænke ret meget på. Der er normalt noget i
bios med, hvilket der skal aktiveres først (onboard eller AGP), men i
praksis er det ligegyldigt. Nå, så det er derfor, du vil opdatere bios
! Som hovedregel siger man om bios, da det er en risiko, at skifte
bios: if it ain't broken, don't fix it.

mvh

John