Hund bortløbet ved Højby
Fra : Mjav

Dato : 25-01-10 09:49

Hjælp med at finde Polly!!!

Tibetansk Terrier, 1 år er løbet fra Per Nielsen, søndag, kl. 13 i Højby syd
for Odense.

Polly er kommet hertil fra Tyskland for 14 dage siden - hun er forvirret og
bange for fremmede.

Polly har en grøn flex-line på.
Chip nr: 276098102609966 deu

Polly er hvid m. sort

Per Nielsen kan kontaktes på

50 30 01 25
61 33 94 45
pernod@mail.dk

Fra : Mjav

Dato : 25-01-10 11:32
Fra : Kim2000

Dato : 25-01-10 17:57

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i meddelelsen
> Billeder af hunden:
>
> http://peecee.dk/upload/view/220245 http://peecee.dk/upload/view/220246

Nu er det jeg tillader mig at sige at hvis nu Polly havde været en kamphund
(i ordets rigtige forstand) så havde man ikke kun gået og skulle være
bekymret for hvor hunden er blevet af, men også skulle gå og tænke på om
hunden gjorde nogen skade. En hund som Polly kan højst være pinlig at hente
i den anden ende af byen.
mvh
Kim, der har hentet sin hund på udflugt utallige gange

Fra : Ralph

Dato : 25-01-10 18:02

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Polly er kommet hertil fra Tyskland for 14 dage siden - hun er forvirret
> og bange for fremmede.
>
> Polly har en grøn flex-line på.
> Chip nr: 276098102609966 deu

Når Per har fundet sin hund er dette sikkert en løsning:

http://www.findfido.dk/?gclid=CNKegeyBwJ8CFcE33god4QKY0Q

--
Ralph

Fra : Kim2000

Dato : 25-01-10 18:08

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Når Per har fundet sin hund er dette sikkert en løsning:
>
> http://www.findfido.dk/?gclid=CNKegeyBwJ8CFcE33god4QKY0Q

Er det ikke nemmere at give hunden en mobil så den kan ringe hjem og
fortælle hvornår den kommer?

Fra : Ralph

Dato : 25-01-10 18:13

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke nemmere at give hunden en mobil så den kan ringe hjem og
> fortælle hvornår den kommer?

Det er det næsten, du kan høre hvad den "siger"

--
Ralph

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-01-10 11:08

On 25 Jan., 18:12, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:

> Det er det n sten, du kan h re hvad den "siger"

Sikke en masse seriøse svar. Lige det Per har brug for.
Her er en angsthund der er stukket af med en snor slæbende efter sig.
Den kan sidde fast i et krat eller lignende.
Jeg har selv prøvet det, ikke at sidde fast i et krat, men at en nylig
anskaffet angsthund stak af i panik to gange, den ene på grund af
ekstremvejr, den anden gang - dagen efter - på grund af en angribende
hund.
Alligevel lykkes det at få en hund ud af det, og der findes næppe
nogen hund der har mindre brug for en GPS tracker.

Hilsen Kiim

Fra : Mjav

Dato : 25-01-10 19:30

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Alligevel lykkes det at få en hund ud af det, og der findes næppe
nogen hund der har mindre brug for en GPS tracker.

Hej Kim
Lige præsis hvad hunden gjorde...altså sad fast.
Hun er nu fundet og i god behold!!

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-01-10 19:56

In news:4b5de334$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Mjav <lochnees@worldonline.dk> typed:
> [...]
>
> Hilsen Kiim
>
> Hej Kim
> Lige præsis hvad hunden gjorde...altså sad fast.

Åh, hvor er det dog dejligt at høre. Når man tænker på både den bidende
kulde, og angsten hos det lille væsen, så varmer det at høre at hun er
fundet igen - tak og lov for det.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 26-01-10 19:15

Tove Krieger, skrev:

> Åh, hvor er det dog dejligt at høre. Når man tænker på både den
> bidende kulde, og angsten hos det lille væsen, så varmer det at høre
> at hun er fundet igen - tak og lov for det.

Jeg har heller ikke lukket et øje i nat

/Jens

Fra : Carsten Jensen

Dato : 26-01-10 10:26

> Hej Kim
> Lige præsis hvad hunden gjorde...altså sad fast.
> Hun er nu fundet og i god behold!!

Så hold fast i snoreren, så hele kvarteret ikke skal plages med din angste
hund. Hvis man ved det er en angst hund og man lider af en trang til at
redde disse, så må man sørge for at den bliver hvor den skal.

Fra : Pwh

Dato : 26-01-10 21:33

Kim Christensen, skrev:
> [...]
> anskaffet angsthund stak af i panik to gange, den ene på grund af
> ekstremvejr, den anden gang - dagen efter - på grund af en angribende

Vil da lige blande mig lidt.
skal ikke forholde mig til den aktuelle sag, kender ikke enkelthederne.
Men sammenlignet med mine egne hunde, som ikke generelt er angstfyldte
og pricipielt aldrig er bundet til mig, vil jeg sige at min Tyson er ret så panisk
angst for fyrværkeri, så i den periode er han ikke trådløs.
Men i samme omgang vil jeg sige at det ikke er fordi han ville stikke af,
der kan jeg trods alt overtrufe alt her i verden tror jeg
Men han får i den periode snor på for at han slapper af, og at jeg slipper
for at skulle "værer over ham"
Det jeg vil frem til er at man ikke bør (eller må) slippe en hund løs som
man ikke har kontrol over, mere indviklet er det såmænd ikke

Altså, summasumarum. lær hunden lydighed eller hold den i snor.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-10 09:20

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man ikke har kontrol over, mere indviklet er det såmænd ikke
>
> Altså, summasumarum. lær hunden lydighed eller hold den i snor.

Lad os nøjes med at konstatere.... At man i den situation, hvor det er skræk
og rædsel der spiller ind, overhovedet ikke har styr på sin hund. Man har
sikkert ikke engang, " Styr på sig selv "

Og når man så har konstateret, at man ikke engang har styr på sig selv,
bliver det så alligevel ikke " Lidt lettere at tilgive sin hund, hvis og når
den en sjælden gang i mellem, mister fatningen "..... ???

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 27-01-10 09:59

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> er skræk og rædsel der spiller ind, overhovedet ikke har styr på sin
> hund. Man har sikkert ikke engang, " Styr på sig selv "

Det var ikke det jeg konstaterede mht Tyson, har aldrig mistet
kontrollen over ham, men han har måske bare ikke været angst nok endnu.

> [...]
> selv, bliver det så alligevel ikke " Lidt lettere at tilgive sin
> hund, hvis og når den en sjælden gang i mellem, mister fatningen

At en hund er angst kan man jo ikke bebrejde den,

/Jens

Fra : Mjav

Dato : 26-01-10 11:58

Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Så hold fast i snoreren, så hele kvarteret ikke skal plages med din angste
> hund. Hvis man ved det er en angst hund og man lider af en trang til at
> redde disse, så må man sørge for at den bliver hvor den skal.

Først og fremmest vil jeg lige sige at det IKKE er min hund.
Hold da kæft en træls stemning I drengerøve efterhånden har fået lavet i
denne NG
Nyd dagen... brokhoveder

Fra : Ole Lüchau

Dato : 26-01-10 16:57

> Først og fremmest vil jeg lige sige at det IKKE er min hund.
> Hold da kæft en træls stemning I drengerøve efterhånden har fået lavet i
> denne NG
> Nyd dagen... brokhoveder

HØRT!!!

Ole

Fra : Pwh

Dato : 26-01-10 19:17

Mjav, skrev:
> Hold da kæft en træls stemning I drengerøve efterhånden har fået
> lavet i denne NG

*LOL*

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-01-10 07:16

On 26 Jan., 10:26, "Carsten Jensen" <Nonnebo.s...@mail.dk> wrote:

> S hold fast i snoreren, s hele kvarteret ikke skal plages med din angste
> hund. Hvis man ved det er en angst hund og man lider af en trang til at
> redde disse, s m man s rge for at den bliver hvor den skal.

Der stå rintet om hvorfor hunden stak af. Der er glat, og ejeren kan
være faldet. Eller en anden hund kan have angrebet.
Kend baggrunden for en episode før du kritiserer.