Indlæg sendt via news.stofanet.dk dukker i~
Fra : Peter J

Dato : 24-01-10 11:06

Jeg har for nyligt skiftet computer og skulle derfor have opsat mine
news-indstillinger på ny. Jeg har brugt "news.stofanet.dk" gennem
Thunderbird og har ikke tidligere haft problemer. Nu har jeg så opsat mine
indstillinger nøjagtigt som jeg plejer, og ved indlæg i dk.test var der
heller ingen problemer.

Jeg skrev så et indlæg i dk.edb.mac på vegne af min søster, og ville lige
sene hende et link til tråden i Google Groups. Men tråden kunne jeg ikke
finde i Google Groups, selv om den er dukket op i Thunderbird.

Jeg prøvede så at søge i Google Grups på andre indlæg jeg har skrevet, men
heller ikke disse var at finde.

I dk.kultur.sprog har jeg også oprettet et indlæg med mine nye
indstillinger, og her fik jeg et svar fra "Bertel Lund Hansen", så det må jo
betyde, at nogen i al fald kan se mine indlæg. Jeg kan så se, at Bertel også
bruger "news.stofanet.dk" og det kan måske være grunden til, at han godt kan
se mine indlæg?

En søgning på indlæg fra Bertel Lund Hansen i Google Groups viser så, at han
ikke skulle have skrevet indlæg de sidste 3 dage; der dukker i al fald kun
indlæg der er mere en 3 dage gamle op. Dette kan ikke rigtig passe, for jeg
har læst flere indlæg fra ham de sidste par dage.

Det jeg så ligesom kan komme frem til er, at indlæg sendt via
"news.stofanet.dk" de sidste 3 dage muligvis kun kan ses af
"news.stofanet.dk"-brugere og altså ikke via andre servere eller via Google
Groups.

Nogen der kan bekræfte ovenstående og måske give en forklaring?

Jeg har sendt følgende indlæg de sidste 3 dage:

21-01-2010 12:52 - dk.kultur.sprog: "Brormand, men ikke søsterdame..."
21-01-2010 14:16 - dk.politik: "Re: Muhammedanerkrigen i Nigeria"
22-01-2010 02:02 - dk.edb.mac: "Macbooks batteri helt dødt efter 1½ år"
24-01-2010 04:46 - dk.forbruger: "Re: Regler ved ombytning af en deffekt
printer ?"

Ingen af disse kan jeg finde i Google Groups eller hvis jeg bruger
"news.sunsite.dk".

Derudover har jeg sendt nogle indlæg i dk.test, bl.a. ét via sunsite, som er
det eneste der kan ses i Google Groups.

Dette indlæg er sendt via sunsite, som altså ser ud til at virke korrekt.

Peter J

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-01-10 12:25

Peter J skrev:

> Nogen der kan bekræfte ovenstående og måske give en forklaring?

Jeg kan ikke give nogen forklaring, men bare bekræfte at jeg ikke ser
nogle indlæg fra Bertel i sproggruppen fra de seneste par dage (tjekkede
ikke de andre grupper).

Jeg havde godt nok undret mig over at han ikke var så meget med i
sproggruppen for tiden.

> Jeg har sendt følgende indlæg de sidste 3 dage:
>
> 21-01-2010 12:52 - dk.kultur.sprog: "Brormand, men ikke søsterdame..."

Det ser jeg heller ikke på min skærm (bruger Thunderbird 2 og TDC's
newsserver).

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 12:44

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg havde godt nok undret mig over at han ikke var så meget med i
> sproggruppen for tiden.

Det troede jeg godt nok at jeg var, men jeg kan se via
news.dotsrc.org at det var en illusion. Nu har jeg så skiftet
server.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 12:22

Peter J skrev:

> [...]
> bruger "news.stofanet.dk" og det kan måske være grunden til, at han godt kan

Der er i hvert fald noget mystik med dine indlæg. Tråden
"Brormand, men ikke søsterdame..." har kun ét eneste svar, og det
er meget atypisk for sproggruppen.

Jeg kan også hente fra Dotsrc.org (Sunsite), og der kan jeg ikke
se tråden. Når jeg tæller mine egne indlæg i Stofanetdatabasen,
er der 39 - i Dotsrcdatabasen er der 32. Det er de nyeste indlæg
der mangler.

> Nogen der kan bekræfte ovenstående og måske give en forklaring?

Jeg kan bekræfte, men ikke forklare. Det kunne se ud til at
news.stofanet.dk ikke udveksler ordentligt med omverdenen.

> Jeg har sendt følgende indlæg de sidste 3 dage:

> 21-01-2010 12:52 - dk.kultur.sprog: "Brormand, men ikke søsterdame..."

Ja.

> 21-01-2010 14:16 - dk.politik: "Re: Muhammedanerkrigen i Nigeria"
> 22-01-2010 02:02 - dk.edb.mac: "Macbooks batteri helt dødt efter 1½ år"

De to grupper følger jeg ikke.

> 24-01-2010 04:46 - dk.forbruger: "Re: Regler ved ombytning af en deffekt
> printer ?"

Jeg kan se mit og dit svar via Stofanet, men ikke via Dotsrc.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-10 12:23

Peter J skrev:

> [...]
> "news.stofanet.dk" de sidste 3 dage muligvis kun kan ses af
> "news.stofanet.dk"-brugere og altså ikke via andre servere eller via Google

Det indlæg jeg svarer på, kan ses via Dotsrc. Nu vil det vise sig
om mit svar også dukker op.

--
Bertel

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 24-01-10 20:54

Peter J <peterjusenet@yahoo.com> wrote:

> Nogen der kan bekræfte ovenstående og måske give en forklaring?

Ja, der har været nogle problemer, men jeg håber på at de er løst nu.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Nice Tagline! Hey, look, there goes Elvis!" <Swipe> "HAHAHAHAHAHA"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-10 00:00

Allan Willems Joergensen skrev:

> Ja, der har været nogle problemer, men jeg håber på at de er løst nu.

Mine indlæg er i hvert fald begyndt at strømme ind.

--
Bertel