Afstand imellem skillefilter og modem.
Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-10 23:38

Hvad er smartest, at have en lang afstand imellem skillefilter og modem,
eller lang afstand imellem modem og router?
Sagen er den, at jeg skal hjælpe nogen venner med at ryde op, i deres
Internetforbindelse, netværk osv. som det er nu, står skillefilter, modem og
router, tæt ved hinanden, men for at det skal gøres mest hensigtmæssigt, så
skal routeren rykkes ind til familiens to computeren og netværk printer. Det
betyder, at enten skal der trækkes en lang telefon ledning imellem
skillefilter og modem, da de kommer til at være i hver sit rum, eller også
skal der trækkes en godt og vel 10 meter lang netværks ledning imellem modem
og router som kommer til at stå i hver sit rum, hvad er bedst?
ADSL forbindelsen er leveret af TDC.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-10 23:42

Søren Blom skriver:

> Hvad er smartest, at have en lang afstand imellem skillefilter og modem,
> eller lang afstand imellem modem og router?

Fuldstændigt lige meget.

Vær opmærksom på at sætter man skillefilter og modem "langt" fra
hinanden skal man have et parsnoet telefonkabel. De billige flade duer
ikke.

Har man ikke et ordentligt telefonkabel, smider man moden ind sammen med
filteret og trækker et netværkskabel til sin router - det er alligevel
bare almindeligt ethernet.

Klaus

Fra : Søren Blom

Dato : 22-01-10 09:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Fuldstændigt lige meget.
>
> Vær opmærksom på at sætter man skillefilter og modem "langt" fra
> hinanden skal man have et parsnoet telefonkabel. De billige flade duer
> ikke.

Fint med et klart svar, tak for det, jeg tro det bliver løsningen med at
trække et langt netværkskabel, da jeg ikke lige kan finde ud af, om det er
muligt at få en parsnoet telefonkabel idag, i Viborg området.