Telia og Beocom6000
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-10 10:55

Hej

min far skal have noget net, og han har samtidigt en beocom6000 B&O
telefon der skal på bredbånds telefoni...Nogen der ved om denne beocom
virker ordenligt med Telia´s trådløs router? inkl vis nummer osv

På forhånd tak Bjarke

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 21-01-10 20:06

> [...]
>telefon der skal på bredbånds telefoni...Nogen der ved om denne beocom
>virker ordenligt med Telia´s trådløs router? inkl vis nummer osv

(sarkasme)
Dårlig ide! Du ved selv at hvis i gentager et reklame slogan eller snakker om
handlingen i en film,eller fortæller om handlingen i en bog! og det bliver
transporteret på nettet, så bliver du måske en pædofil.

--
Pnic/Allah-25-04-1973-Taurus/WalnutTreeBorn-Sandgaardsvej/Kjellerup/Jutland/Denmark
http://groups.google.dk/group/alt.politics/msg/d391046c6fd88d84?hl=da&dmode=source

Fra : Henning

Dato : 21-01-10 20:31

On Thu, 21 Jan 2010 09:55:18 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
>telefon der skal på bredbånds telefoni...Nogen der ved om denne beocom
>virker ordenligt med Telia´s trådløs router? inkl vis nummer osv

Jeg har brugt vores på både Perspektivbredbånds Linksys adapter samt
på Onfones Zyxel. Så mon ikke også den virker på Telias? (Derfør på
div. ISDN routere...)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-10 02:53

On 21 Jan., 20:30, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Jeg har brugt vores på både Perspektivbredbånds Linksys adapter samt
> på Onfones Zyxel. Så mon ikke også den virker på Telias? (Derfør på
> div. ISDN routere...)

ok tak

Men nu har jeg lige ringet til Telia teknisk support for at spørge.
Der fik jeg et ret klart svar.... BEOCOM 6000 virker IKKE på telia´s
telefoni.... Det var i hvertfald udmeldningen.. surt nok nu havde vi
ellers bestilt... For jeg spurtge var at Fullrate´s telefoni heller
ikke virker med beocom 6000, i hvertfald ikke altid.

Fra : Jean

Dato : 24-01-10 11:55

"Bjarke Hansen" skrev:

> For jeg spurtge var at Fullrate´s telefoni heller
> ikke virker med beocom 6000, i hvertfald ikke altid.

Tilgengæld virker det udemærket på TDCs bredbåndstelefoni:
http://privat.tdc.dk/telefoni/ip/

299,- for 10/1 og telefonabonnement for 299,-. Det fungerer glimrende, og
TDC kører QoS, hvilket betyder at telefoni altid bliver rangeret over surf,
og dermed er der 0 udfald på samtalerne.
Jeg har haft produktet i flere år, og kun haft problemer en gang, og det tog
24 timer, så havde jeg fået ny port på centralen og alt spillede igen.

Mvh Jean.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-01-10 12:42

On 2010-01-24, Jean <ask@me> wrote:

> Det fungerer glimrende, og TDC kører QoS, hvilket betyder at telefoni
> altid bliver rangeret over surf, og dermed er der 0 udfald på
> samtalerne.

Det gør alle ADSL-udbyderne.

--
Andreas

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-02-10 23:18

Den 24-01-2010 11:54, Jean skrev:

> Tilgengæld virker det udemærket på TDCs bredbåndstelefoni:

Også nummervisning? Det plejer at være problemet med Beocom'erne..

Dog er de nyere modeller ikke så problematiske som de ældre.

- Chano Andersen

Fra : Jean

Dato : 26-02-10 09:24

"Chano Andersen" skrev:
> Også nummervisning? Det plejer at være problemet med Beocom'erne..

Ja, Vis nr. virker lige så perfekt som resten med Beocom6000 og
bredbåndstelefoni hos TDC.

Mvh Jean.

Fra : Skjoldmose

Dato : 25-01-10 02:57

On Jan 24, 10:52 am, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ellers bestilt... For jeg spurtge var at Fullrate´s telefoni heller
> ikke virker med beocom 6000, i hvertfald ikke altid.

Hej Bjarke,

Jeg kan ikke huske om vi testede med en Beocom 6000, men omvendt mener
jeg ikke at der er nogen telefoner som Thomson TG712 ikke fungerer
sammen med - inkl. vis nummer.
Den Beocom 2500 Plus jeg har her på kontoret virker fint med Thomson
TG712 routeren.
Hvor er du henne i landet? Hvis Holmbladsagade på Amager ikke er en
stor omvej for dig kan du jo komme forbi med Telefonen, så kan du jo
prøve at sætte den på en router.

Mvh. René