DNS/Proxy
Fra : Sørensen

Dato : 19-01-10 13:31

Kan man ændre nogle indstillinger hvis man føler at nettet
reagere for langsomt ? anden DNS eller anvende Proxy ??.
Det er ligesom at det tager et stykke tid når man klikker på
noget, men når den så finder adressen så vælter det ind.
Udbyder TDC

--
vh.
Sørensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-01-10 19:44

Sørensen <nogen@microsoft.com> wrote:

> [...]
> Det er ligesom at det tager et stykke tid når man klikker på
> noget, men når den så finder adressen så vælter det ind.

Du kan jo prøve med Google. 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som DNS.

Fra : Sørensen

Dato : 19-01-10 21:42

""Niels Jørgen > skrev

> Du kan jo prøve med Google. 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som DNS.

Tak, det ser umiddelbart ud til at køre noget bedre end når den
står på auto.

vh.Sørensen

Fra : Dorph

Dato : 19-01-10 22:29

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> ""Niels Jørgen > skrev

> Tak, det ser umiddelbart ud til at køre noget bedre end når den står på
> auto.

Eller opendns 208.67.222.222 og 208.67.220.220 (så kan du også komme på
pirate bay igen)

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 25-01-10 11:35

Dorph wrote, On 2010-01-19 22:28:

> Eller opendns 208.67.222.222 og 208.67.220.220 (så kan du også komme på
> pirate bay igen)

Der er også censurfridns.dk, hvis man ikke er så glad for OpenDNS
(OpenDNS giver ikke korrekte svar når man slår ikke eksisterende navne
op, men sørger for at man lander på deres søgeside. Det hænder også at
de blokerer for sider, som de mener er skadelige for tiden, f.eks.
oplevede jeg at surl.dk var spærret hos dem i en periode.).

Censurfridns.dk har flg. DNS-resolvere:

89.233.43.71
89.104.194.142

--
Venlig hilsen
Georg Sluyterman

Fra : Christian Laursen

Dato : 25-01-10 18:54

Georg Sluyterman wrote:

> [...]
> op, men sørger for at man lander på deres søgeside. Det hænder også at
> de blokerer for sider, som de mener er skadelige for tiden, f.eks.

Hvem står bag censurfridns.dk?

--
Christian Laursen

Fra : Jens

Dato : 28-01-10 00:22

"Christian Laursen" <xi@borderworlds.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem står bag censurfridns.dk?

Ingen ? Hverken hjemmesiden eller DK-Hostmaster giver svar....

Hvor betryggende er det lige ?

..Q: Logger ns1.censurfridns.dk og ns2.censurfridns.dk nogen private
oplysninger ?
..A: Absolut intet bliver logget.....

Nej, men en masse andet skidt bliver lavet

Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-01-10 21:34

Jens wrote:

> Ingen ? Hverken hjemmesiden eller DK-Hostmaster giver svar....

En person som er modstander af internetcensur, og som er villig til at
bruge sine private midler, og sin tid, på at hjælpe andre til at undgå
censuren.

Jeg kender hans navn idet han har annonceret denne service på en
mailingliste for IT-Politisk Forening, men eftersom han har valgt
anonymitet hos DK-Hostmaster, vil jeg ikke skrive hans navn her.

Som du kan se er der ingen bannerreklamer, og hvis du prøver at lave et
navneopslag på en ikke-eksisterende side, får du det korrekte NXDOMAIN
svar, ikke en IP adresse på en reklameside som hos OpenDNS.

> [...]
> oplysninger ?
> .A: Absolut intet bliver logget.....
>
> Nej, men en masse andet skidt bliver lavet

Hvad tænker du på? Er logning betryggende?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-01-10 21:22

Jens wrote:

> Jeg tager hatten af for folk som ham der gratis laver sådan en tjeneste.
> Men han bliver altså nødt til at give sig til kende. Skrive sit navn og
> oplyse hvorfor han har lavet tjenesten. Gøre det troværdigt, for det er
> det absolut ikke pt.

Så lad være med at bruge disse resolvere. Der er mange andre. Dem som din
ISP tilbyder er godt nok censureret af statsmagten. OpenDNS opsamler
information om din brug af deres tjeneste, og giver forkerte svar i en
række tilfælde, især ved ikke-eksisterende domæner, og afhængig af din
opsætning kan OpenDNS hijacke søge-funktionen i din browser. Google har
også nogle DNS resolvere, som de påstår ikke er censureret, men Google er
verdensmester i overvågning og indsamling af information om folk.

> Jeg synes det er >meget< fordækt at han skjuler sig, både på siden, men
> også hos DK-Hostmaster.

Det hedder beskyttelse af privatlivets fred.

Husk: vi har alle noget at skjule.

--
Jesper Lund

Fra : censurfridns.dk

Dato : 22-02-10 19:05

Hej alle,

Jeg faldt lige over denne tråd. Jeg driver www.censurfridns.dk
og mit navn er Thomas Steen Rasmussen. Jeg har opdateret siden
med mit navn, det havde ikke strejfet mig at nogen ville bekymre
sig om hvad jeg hedder. Og hvis jeg kender jer ret, er I
allerede i gang på google for at finde ud af hvad jeg er for en.

Grunden til jeg har lavet servicen burde være soleklar - jeg er
imod censur på internettet.

Det er altid fornuftigt at være kritisk med hvad man stoler på
på internettet, det er jeg også selv, så jeg forstår godt jeres
skepsis. Jeg håber denne besked kan hjælpe jer til at stole på
servicen, som der bestemt ikke er noget fordækt i.

Mvh og med ønske om et fortsat frit internet,

Thomas Steen Rasmussen
www.censurfridns.dk

ps. Nej, det er ikke min facebook side, det er en navnebror. Jeg
bruger ikke facebook. Det er til gengæld min Linkedin side.

pps. Jeg har efter en større netværks omlægning til aften været
pine-død-tvunget til at ændre ipv6 adressen på ns1.censurfridns.dk
- se www.censurfridns.dk for den nye adresse, eller slå AAAA
recorden for serveren op. Beklager ulejligheden.