forslag til grafikkort?
Fra : B.K.

Dato : 13-01-10 21:04

Jeg har et 6600gt med 128 ram hvor blæseren er kaput og jeg vil ha et nyt
kort med hdmi.Hvad kan foreslåes som er lidt bedre end det jeg har?
Alle forslah modtages med tak.

Fra : Jan Smed

Dato : 14-01-10 03:31

B.K. wrote:
> Jeg har et 6600gt med 128 ram hvor blæseren er kaput og jeg vil ha et nyt
> kort med hdmi.Hvad kan foreslåes som er lidt bedre end det jeg har?
> Alle forslah modtages med tak.

Spiller du grafiske spil? Så gå ind på edbpriser.dk og søg efter, hvor
meget du har lyst til at få lettet din tegnebog.

Jeg spiller selv et par spil, WoW, som ikke er sååå grafisk krævende, og
Assassin's Creed, som gerne vil have mindst et grafikkort som mit (Asus
GeForce 8800GT) for at køre ordentligt.

Fra : Brian Lund

Dato : 14-01-10 08:57

> Jeg har et 6600gt med 128 ram hvor blæseren er kaput og jeg vil ha et
> nyt kort med hdmi.Hvad kan foreslåes som er lidt bedre end det jeg
> har? Alle forslah modtages med tak.

Har ikke set nogen grafikkort med HDMI (har nu heller ikke ledt), men DVI
kan med en ganske simpel og billig adaptor laves om til HDMI!
DVI er vist defacto standard idag, så hvis du ikke har andre krav end HDMI
så kan du bruge alle kort idag!

Brian

Fra : KR

Dato : 14-01-10 09:21

> [...]
> kan med en ganske simpel og billig adaptor laves om til HDMI!
> DVI er vist defacto standard idag, så hvis du ikke har andre krav end HDMI

Der findes masser af grafikkort med HDMI-stik
Her er 59:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix14%3a%5e1+%c2%a41.0000000000%24%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fGrafikkort%7c15%24&s=price&cpath=1-2-15

KR.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-01-10 22:10

"KR" <kr_almen@tolerant.dk> skrev i meddelelsen

> Der findes masser af grafikkort med HDMI-stik
> [...]

Ja med DVI/HDMI adapter. :-/
Læs i specificationen og se at alle de kort du linker til klarer HDMI (med
adapter)

Mvh
Bri@n

Fra : Brian Lund

Dato : 15-01-10 07:16

> Ja med DVI/HDMI adapter. :-/
> Læs i specificationen og se at alle de kort du linker til klarer HDMI
> (med adapter)

(Nu måtte jeg jo så lede lidt alligevel, man bliver vel nysgærrig)

Hmm.. Er det lille stik her:
http://www.testfreaks.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/inno1.jpg

Ikke HDMI? Men der er nu ingen grund til at lave ":-/" smiley over at skulle
bruge DVI->HDMI adaptor, der er intet kvalitetstab fordi signalet er
digitalt og det er sådan set bare stikkene der er forskellige på DVI og
HDMI, signalet er præcist det samme og bliver altså ikke lavet om!

Brian

Fra : KR

Dato : 15-01-10 10:55

> Ja med DVI/HDMI adapter. :-/
> Læs i specificationen og se at alle de kort du linker til klarer HDMI (med
> [...]

Øhemmm......nu har jeg godtnok ikke tjekket alle 59................men
starter du med det første grafikkort, et Gigabyte, vil du kunne se, at det
midterste stik på kortet er et HDMI-stik.
Inno3D Geforce kortet......der sidder HDMI-stikket samme sted.
MSI kortet har også et HDMI-stik.

Så mon ikke de nævnte kort klarer HDMI.....................uden adapter?

KR.