Folketælling, nu med snak
Fra : Leo Jensen

Dato : 08-01-10 12:02

Jeg var nysgerrig efter at vide hvor mange (eller rettere få) der
frekventerer dette forum. I må undskylde hvis mit oplæg virkede som et
diktat fra efterretningstjenesten eller noget i den stil...

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 22:04

Leo Jensen skrev:
> Jeg var nysgerrig efter at vide hvor mange (eller rettere få) der
> frekventerer dette forum. I må undskylde hvis mit oplæg virkede som et
> diktat fra efterretningstjenesten eller noget i den stil...

Nej, det var fint. Vi skal have noget gang i den gruppe. Jeg bemærker
der er en der spørger hvad vi skal bruge den optælling til. Og i øvrigt
ikke plejer at deltage. Jeg har et par gange stillet et par spørgsmål,
og der har et par andre også gjort. Måske er der ikke behov for gruppen.
Men ser man på steder som InventDK og Cadforum, så går det også lidt trægt.

Kunne vi udveksle lidt erfaringer og ad den vej blive klogere, så ville
det da være fint. Fint initiativ med din personlige præsentation. Lad os
se om ikke det kan få folk lidt ud af hullerne.

Så bare det at vi skriver lidt herinde kan måske hvirvle så meget støv
op at andre bliver tiltrukket.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-01-10 14:55

On 8 Jan., 22:04, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> se om ikke det kan få folk lidt ud af hullerne.
>
> Så bare det at vi skriver lidt herinde kan måske hvirvle så meget støv

Usenet består efterhånden af en temmelig lille flok sure gamle mænd,
som egentlig helst bare vil brokke sig og/eller fluekneppe, så der
bliver nok snart helt stille herinde igen...

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 23:03

Leo Jensen skrev:

> Usenet består efterhånden af en temmelig lille flok sure gamle mænd,
> som egentlig helst bare vil brokke sig og/eller fluekneppe, så der
> bliver nok snart helt stille herinde igen...

Ja, det må siges. Der er altid nogen der siger det modsatte bare for at
sige noget. Snart skal man vel til at kævle om hvilken dato det er, og
om en dansk postkasse nu kan betragtes som rød.

Men ud over det så tegner jeg i Inventor 2010 og startede med inventor
10. Dog tegner jeg ikke så meget mere, men er da altid med på en dialog.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : N/A

Dato : 08-01-10 23:03

Fra : F.Syndergaard

Dato : 09-01-10 01:14

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er da en udmærket ide.
Jeg bruger KICAD til elektronikting.
--
MVH.
Finni

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 11:22

Leo Jensen wrote:

> Jeg var nysgerrig efter at vide hvor mange (eller rettere få) der
> frekventerer dette forum. I må undskylde hvis mit oplæg virkede som et
> diktat fra efterretningstjenesten eller noget i den stil...

Leo, det er langt mere værdifuldt hvis folk fortæller lidt om hvad de
bruger CAD til og hvilke programmer/systemer. Bare at lave en simpel
tælling kan ikke bruges til noget, men det har jeg vist før givet udtryk
for.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-01-10 03:45

On 9 Jan., 11:21, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
> bruger CAD til og hvilke programmer/systemer. Bare at lave en simpel
> tælling kan ikke bruges til noget, men det har jeg vist før givet udtryk

Det er vi da enige om. Jeg har startet en tråd hvor jeg fortæller
hvilke CAD-programmer jeg har haft fingrene i gennem tiderne, og jeg
kan da godt gå ind og beskrive hvad jeg har brugt det til, men det
kommer der nok ikke flere svar af.
Ind til videre har ingen svaret i den tråd, betyder det mon at der
ikke er andre i gruppen der har erfaring med CAD ??

Leo

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 09-01-10 14:33

>Ind til videre har ingen svaret i den tråd, betyder det mon at der
>ikke er andre i gruppen der har erfaring med CAD ??

Autocad 1986-1991

Der fra kun CAM.
Microcam 1986-1999
Mastercam 1999-2001
Edgecam 2003->

Mvh
Leon

Fra : kjaer

Dato : 16-01-10 13:38

Leo Jensen wrote:
> [...]
> frekventerer dette forum. I må undskylde hvis mit oplæg virkede som et
> diktat fra efterretningstjenesten eller noget i den stil...

vi følger lidt med

Fra : P.C.

Dato : 23-01-10 15:51

Eh, -- Jamen snak er da altid interesant især hvis vi er enige om ikke
at snakke om "mig" hver især ;))

Jeg er endt der hvor jeg har hældt alle mine erfaringer i maleriet og
er godt tilfreds med at vide at der ikke er nogle problemer der ikke
kan løses, Fordi er jeg i tvivl kan jeg blot starte en æld gammel 3Ds
eller en lige så faldefærdig AutoCAD og bruge det jeg sætter sammen
til at male efter, ligesom hvis jeg malede efter et hvilketsomhelst
foto. Efter den periode jeg nu er igang med, tror jeg jeg vil
kombinere den --- jeg fokucerer på at portrætere lokale og steder i en
ny stil --- men måske kombinere min nuværende stil med de
konstruktioner altså de bygninger og andre ting, som jeg engang
"tegnede" 3D for at vise hvad en ny byggemetode kan.
Så jeg kigger da forbi, men går jegigang igen med CAD, vil jeg nok
kigge nærmere på fraktaler igen, det er jo tilpas simpelt.

P.C.
www.ArtWanted.com/PC

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 01-02-10 04:11

Hej Leo

Udemaerket forslag til at faa lidt gang i snakken igen.

Jeg kigger forbi gruppen af og til - og jeg representerer en
leverandoer (Autodesk - placeret i England).
Jeg har taget turen fra bruger af AutoCAD fra 86 - via fohandler
(Computer Forum, Midos), distributoer (Datalog) til jeg startede hos
Autodesk i Sverige i 97.
Mit omraade var generel AutoCAD (men da havde vi ogsaa kun 2 produkter
ACAD + AutoSketch), via Mekanisk CAD (MDT, Genius, ACADM) til vi
introducerede Autodesk Inventor i 2000. For 4 aar siden skiftede jeg
saa igen fokus til Data Management omkring vore Vault og Productstream
produkter.

Jeg proever at foelge med i de forskellige grupper i Skandinavien
(dk.edb.cad, CADforum.dk, CADforum.no og mcadforum.dk) - primaert for
at kunne hjaelpe kunder med eventuelle problemer eller spoergsmaal.
Aktiviteten er meget svingende i alla fora - og jeg har ikke rigtigt
nogen gode raad til hvordan trafikken kan saettes op - ud over at folk
maa sende et signal hvis de har nogle spoergsmaal der traenger til et
svar. Jeg ser fra andre diskussioner at mange folk baserer deres
beslutninger paa information der maaske var relevant for 5 aar siden -
men ikke laengere. I CAD verdenen taler vi om hundeaar (1=7) - saa man
kommer meget hurtigt bagud hvis man ikke soerger for at holde sin
viden up-to-date.

Mit eneste oenske er at naar man har modtaget er svar i gruppen paa et
spoergsmaal - skriver en lille note tilbage om svaret relevant/korrekt/
hjalp med loesning - saaledes at andre der senere kigger paa
diskussion kan se om der var en loesning. Men ellers saa er det bare
med at komme igang med tasteturet!

Med venlig hilsen

Uffe Bak
Cusrtomer Success Engineer, Data Management
Autodesk Northern Europe