Folketælling - alle bedes svare EEN gang
Fra : Leo Jensen

Dato : 06-01-10 10:58

Hej gruppe

Alle som læser dette, bedes poste et og kun ét "HER!" til denne tråd -
Ingen snik-snak, vi vil ikke have svar og dermed flere indlæg fra
samme bruger til at forurene optællingen...

Resultatet skulle selvfølgelig gerne være, at antallet af svar
afspejler
dem som følger med i gruppen; også de evt. normalt inaktive og
skabslæsere.

MVH Leo

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-01-10 19:02

Leo Jensen wrote:

> [...]
> afspejler
> dem som følger med i gruppen; også de evt. normalt inaktive og

Gudfaderbevares. Hvad skal du dog bruge det til?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 06-01-10 19:56

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 06-01-10 21:59

--
Edwin

Som altid er på jagt efter opgaver/freelance job inden for Autocad,
Inventor, Mastercam, Alphacam, CNC programmering ect.

Fra : .Kody

Dato : 07-01-10 08:25

Leo Jensen kom med denne ide:
> [...]
> afspejler
> dem som følger med i gruppen; også de evt. normalt inaktive og

okay

..Kody

Fra : GK

Dato : 07-01-10 22:54

ok
Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f04c489c-45e0-440e-8d59-448e7d27b47f@b2g2000yqi.googlegroup

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 00:03

Leo Jensen skrev:
> [...]
> afspejler
> dem som følger med i gruppen; også de evt. normalt inaktive og

HER

(Gad vide om jeg er den eneste der har læst og forstået at det var det
vi skulle skrive. )

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-10 17:52

Ib Jakobsen wrote:

> (Gad vide om jeg er den eneste der har læst og forstået at det var det
> vi skulle skrive. )

Næh, men hvorfor skulle man gøre som "beordret" når man ikke får en
ordentlig forklaring?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 21:42

Erik Olsen skrev:

> Næh, men hvorfor skulle man gøre som "beordret" når man ikke får en
> ordentlig forklaring?

Der nu ellers meget brugt i de grupper hvor man laver optællinger. Der
bliver man f.eks bedt om at give et PLING. Og så skriver man bare PLING.
Så er der en der lige laver et lille script der løber tråden igennem og
tæller PLING. Håber det hjalp.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-10 22:15

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> PLING. Så er der en der lige laver et lille script der løber tråden
> igennem og tæller PLING. Håber det hjalp.

Næh, det gjorde det ikke. For hvad skal det til for?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 22:31

Erik Olsen skrev:

> Næh, det gjorde det ikke. For hvad skal det til for?

Nok fordi Leo som os andre gerne vil vide hvor mange der egenlig er her.
Så vi kan få lidt gang i gruppen. Men ud ud over det, har du så noget
relevant du vil spørge på stedet?. Noget der har med CAD at gøre?.

Indtil nu er det ikke rigtigt noget vi andre kan have gælde af.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-10 22:41

Ib Jakobsen wrote:

> Nok fordi Leo som os andre gerne vil vide hvor mange der egenlig er
> her. Så vi kan få lidt gang i gruppen.

Det kan jeg godt svare på: Ikke ret mange.

> Men ud ud over det, har du så
> noget relevant du vil spørge på stedet?. Noget der har med CAD at
> gøre?.

Det er stort set aldrig indlæg i gruppen som er relevant for de opgaver
som jeg løser vha. AutoCAD, så jeg har lært at klare mig selv. Jeg
følger dog med hele tiden i fald der skulle dukke noget op.

> Indtil nu er det ikke rigtigt noget vi andre kan have gælde af.

Vi andre? Dig selv, mender du vel!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 22:51

Erik Olsen skrev:

> Det kan jeg godt svare på: Ikke ret mange.

Næ, det ved jeg godt. Men det kunne jo være der kom nogle luskelæsere frem.

> Det er stort set aldrig indlæg i gruppen som er relevant for de opgaver
> som jeg løser vha. AutoCAD, så jeg har lært at klare mig selv. Jeg
> følger dog med hele tiden i fald der skulle dukke noget op.

Altså lidt i den retning at du da gerne vil suge lidt til dig. Men ikke
starte noget så vi kan få en debat. Og komme til at øse ud af din viden?.

> Vi andre? Dig selv, mender du vel!

Ikke forstået. Der da andre til stede. Måske du kunne forklare?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-01-10 23:00

Ib Jakobsen wrote:

> Altså lidt i den retning at du da gerne vil suge lidt til dig. Men
> ikke starte noget så vi kan få en debat. Og komme til at øse ud af
> din viden?.

Du indbyder ikke til det.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-01-10 23:11

Erik Olsen skrev:

> Du indbyder ikke til det.

Hvad om du stillede et spørgsmål?. Så kunne det være at jeg eller de
andre kunne svare. Det du her forsøger at lægge op til hører hjemme ovre
under mudderkastning. Ellers EOD.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 11:03

Ib Jakobsen wrote:

> Hvad om du stillede et spørgsmål

Når jeg får brug for det, skal jeg gerne stille spørgsmål i gruppen, det
lover jeg dig. Lige såvel svarer jeg gerne på spørgsmål som stilles i
gruppen hvis jeg kan bidrage med noget. Mit indtryk af trafikken i
gruppen er imidlertid at indlæggene handler om noget helt, helt andet
end jeg beskæftiger mig med, og så bliver det lidt svært, ikke?

På jobbet bruger jeg AutoCAD Mechanical til at udarbejde proces- og
instrumenteringsdiagrammer samt reguleringsdiagrammer til procesanlæg
(nærmere betegnet affaldsfyrede kraftvarmeværker), illustrationer til
funktionsbeskrivelser samt enkelte maskimekaniske tegninger når det har
sammenhæng med mit øvrige arbejdsområde. Privat tegner jeg lidt
maskimekaniske tegninger og illustrationer til webartikler. Sidstnævnte
kan ses via linket i signaturen.

Og lad så være at optræde som en sur gammel mand ...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-01-10 11:21

Erik Olsen skrev:

> [...]
> sammenhæng med mit øvrige arbejdsområde. Privat tegner jeg lidt
> maskimekaniske tegninger og illustrationer til webartikler. Sidstnævnte

Ok det lyder da spændende. Selv tegner jeg specialmaskiner til
medicinalindustrien. Og laver lidt rettelser til gamle acad i acadLT

> Og lad så være at optræde som en sur gammel mand ...

Jo, tak. I lige måde.

Ps. Hvis 46 år er gammel.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 11:30

Ib Jakobsen wrote:

> Ps. Hvis 46 år er gammel.

Det er ingen hindring. Jeg har oplevet mennesker langt yngre end 46 som
virkede gamle og stivbenede.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 11:38

Ib Jakobsen wrote:

> Ok det lyder da spændende.

Hrmpf, det er en overdrivelse. Ofte er det røvkedeligt.

På store projekter får jeg i reglen en af vores tegnere til at lave det
praktiske tegneri, men det irriterer mig når de sjusker med arbejdet.
Det er ikke altid så let at forklare at f. eks. brugen af snap to grid
og tekstplacering og -justering har betydning for et harmonisk indtryk
af en tegning, samt at tegningen er lettere at rette senere hen.

Derfor er vi også begyndt at anvende dynamiske blokke til diagrammerne,
men der ligger et kæmpearbejde i udviklingen. Det er overvejende en af
mine kolleger som laver de færdige blokke, mens jeg har lavet oplægget
til symboler til reguleringsdiagrammer. Dem er vi ikke helt færdige med,
der mangler den sidste afpudsning.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-01-10 12:35

Erik Olsen skrev:

> Hrmpf, det er en overdrivelse. Ofte er det røvkedeligt.

I længden er det jo nok. Men så kan man da heldigvis ofte lave noget andet.

> [...]
> og tekstplacering og -justering har betydning for et harmonisk indtryk
> af en tegning, samt at tegningen er lettere at rette senere hen.

Det ligner sgu også min hverdag. Har fået tilknyttet en teknisk designer
til at lave tegninger. Dog står jeg selv for udviklingen. Han har kun
lært at tegne huse. Så nyuddannet, ung med egne meninger og ikke helt
uddannet til opgaven, kan være en udfordring. Det er de grundlæggende
tegneregler der ofte bliver bøjet. Så som krydsende måludførende linier
eller stregtykkelser. Dejligt når man lige kan sige at det står i bogen
og sådan er det. Basta.

> [...]
> mine kolleger som laver de færdige blokke, mens jeg har lavet oplægget
> til symboler til reguleringsdiagrammer. Dem er vi ikke helt færdige med,

Autocad har jeg ikke lige fået fulgt helt op på de senere versioner. Men
har da version 2010, og har planer om at tegne en ny garage i 3D.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-01-10 03:47

On 9 Jan., 11:21, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> Ok det lyder da spændende. Selv tegner jeg specialmaskiner til
> medicinalindustrien. Og laver lidt rettelser til gamle acad i acadLT

> Jo, tak. I lige måde.
>
> Ps. Hvis 46 år er gammel.

Det er ingen alder

MVH Leo - årg '63

Fra : Lars

Dato : 14-01-10 14:02

In article <f04c489c-45e0-440e-8d59-448e7d27b47f@b2g2000yqi.googlegroups.com>, leo.5500
@gmail.com says...

Her

--
Best regards

Lars

Fra : Lars S

Dato : 16-01-10 00:35

In article <f04c489c-45e0-440e-8d59-448e7d27b47f@b2g2000yqi.googlegroups.com>, leo.5500
@gmail.com says...

Her

Lars Sandberg
www.CADCon.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-01-10 21:38

Leo Jensen:
> Alle som læser dette, bedes poste et og kun ét "HER!" til denne tråd -
> Ingen snik-snak, vi vil ikke have svar og dermed flere indlæg fra
> samme bruger til at forurene optællingen...

"HER!"

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 17-02-10 15:37

> Alle som læser dette, bedes poste et og kun ét "HER!" til denne tråd -
> Ingen snik-snak, vi vil ikke have svar og dermed flere indlæg fra
> samme bruger til at forurene optællingen...

HEP!

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 23-02-10 09:20

HER

Fra : John V.

Dato : 21-05-10 12:48

Den 06-01-2010 18:57, Leo Jensen skrev:
> [...]
> afspejler
> dem som følger med i gruppen; også de evt. normalt inaktive og

lol

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk