Fornuftig tåbelighed :-))
Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 20:23

Min nye kollega kom idag og fortalte at ham og konen
lige havde fået købt en hundehvalp, fornuftigt nok.
Der hvor filmen knækkede var da han fortalte at det var
en schæfer de havde købt, snakker ikke med ham mere

Nå, skal nok få ham spoleret, han er totalt grøn, æder alt hvad jeg siger råt
Så snorfri luftning og barf og det første jeg skal presse ned over hovedet
på ham. Og når han så har set lyset vil han self udskifte fejlkøbet med
en rigtig hund (Rottweiler)

/Jens

Fra : JB

Dato : 05-01-10 20:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på ham. Og når han så har set lyset vil han self udskifte fejlkøbet med

Misundelse er en grim ting.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 21:08

JB, skrev:

> Misundelse er en grim ting.

Nemlig

/Jens (som ser frem til mange gode hundesnakke med kollegaen)

Fra : Hm

Dato : 05-01-10 21:11

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Misundelse er en grim ting.
>
> Hilsen
> Jytte

Det var nøjagtig de ord jeg tænkte på, medens jeg læste Jens´s indlæg

Hanne/ som godt forstår han er misundelig

Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 21:21

Hm, skrev:

> Det var nøjagtig de ord jeg tænkte på, medens jeg læste Jens´s indlæg

Siden hvornår er schæferejere begyndt at kunne tænke

> Hanne/ som godt forstår han er misundelig

Gu er jeg det, bliver da skruk hvergang jeg hører om en hvalp

Nå i to schæferfanatikere, kom hellere med nogle guldkorn jeg
bør give videre til en en nybagt (suk) schæferejer.
Eller skal jeg bare hjernevaske ham på mine premisser

/Jens

Fra : JB

Dato : 05-01-10 22:10

> [...]
> bør give videre til en en nybagt (suk) schæferejer.
> Eller skal jeg bare hjernevaske ham på mine premisser

Nu er jeg ikke schæferfanatiker, da jeg jo også har collie og dværgpinscher.

Men din nye kolega må jo have gjort sig nogen tanker om, hvad han vil med
hunden. Der er også meget forskel på brugs- og højavlslinierne.

De to schæferhunde, vi har, er af brugslinier, og de er meget energiske. Det
er godt, vi er pensionister og har tid til at træne, for de kan blive ved
med at lave noget.

Det er altid en god ide at gå til træning med en schæferhund, især når han
er helt grøn. Det kan du fortælle din kollega. Det med BARF-fodringen er
også en god ide.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 23:05

JB, skrev:

> Nu er jeg ikke schæferfanatiker, da jeg jo også har collie og
> dværgpinscher.

Bliver det sgu da ikke bedre af

> Men din nye kolega må jo have gjort sig nogen tanker om, hvad han vil
> med hunden. Der er også meget forskel på brugs- og højavlslinierne.

Fik ikke spurgt ham om hvilken type det var, travl dag idag.
Ved kun den var med tavle fra DKK, fornuftigt nok.

> Det er altid en god ide at gå til træning med en schæferhund, især
> når han er helt grøn. Det kan du fortælle din kollega. Det med
> BARF-fodringen er også en god ide.

Råfodring vil jeg vente med at anbefale til hans hund er udvokset,
jeg har ikke forstand på at råfodrer hvalpe, kan ikke vejlede med det.
Han ved godt jeg råfodrer mine, har rystet ham med historier om det
Mht træning bliver det nok halvhjertet jeg anbefaler det da jeg
aldrig selv har gået til træning med mine hunde.
Så mht det vil jeg nok forholde mig ret neutral.

Ps.
Pudsigt at hører alle hans spørgsmål

ham: Hvornår er den voksen ???
mig: Øh, fysisk ca 10mdr, psykisk ca 2 år
ham: gisp, så hurtigt
mig: den vokser da 1kg ugen (og helst ikke mere)
ham: dybt rystet, så meget.
Mig: jeps, tag rigeligt med billeder mens tid er

Altså spørgsmål på niveau hvor vi alle kan værer med

/Jens

Fra : JB

Dato : 06-01-10 07:17

> Råfodring vil jeg vente med at anbefale til hans hund er udvokset,
> jeg har ikke forstand på at råfodrer hvalpe, kan ikke vejlede med det.

Fornuftigt, man skal vide, hvad man gør.

> Mht træning bliver det nok halvhjertet jeg anbefaler det da jeg
> aldrig selv har gået til træning med mine hunde.
> Så mht det vil jeg nok forholde mig ret neutral.

Hvis det er en schæferhund af brugslinie, er det et must, at den skal
arbejde. Den kan ikke nøjes med lufteture. Den er ikke til at have, hvis den
ikke får brugt sine evner.

> [...]
> ham: dybt rystet, så meget.
> Mig: jeps, tag rigeligt med billeder mens tid er
>
> Altså spørgsmål på niveau hvor vi alle kan værer med

Det er godt, du kan hjælpe ham.

Hilsen
Jytte

Fra : JBH

Dato : 05-01-10 21:20

> [...]
> på ham. Og når han så har set lyset vil han self udskifte fejlkøbet med

Pas nu på hvad du lærer ham :-/

http://www.bt.dk/danmark/ny-lov-tvinger-din-hund-i-snor

"Det er snart helt slut med at gå med hund uden snor.Nye hundelove er tæt på
at træde i kraft. Den ene handler om, at alle hunde altid skal være i snor
udendørs undtagen på særlige områder, kommunerne har udpeget til
hundeluftning. Samt at enhver hund, der bider et andet dyr umiddelbart kan
aflives.
Lovforslaget er færdigt, men partierne "tygger" lige på det. Men det ventes
at blive fremlagt i januar."

mvh

JBH

Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 21:23

JBH, skrev:

> [...]
> dyr umiddelbart kan aflives.
> Lovforslaget er færdigt, men partierne "tygger" lige på det. Men det

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

/Jens (som har rigeligt med penge til bøderne)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-01-10 22:12

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, skal nok få ham spoleret, han er totalt grøn, æder alt hvad jeg siger
> råt

Troede det var hundene der skulle råfodres

--
Uffe Bærentsen

Fra : Pwh

Dato : 05-01-10 23:17

Uffe Bærentsen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Troede det var hundene der skulle råfodres

*LOL*

Thomas er også kun en knægt (29 år)
så jeg vil sige at han også selv æder en del
af mine "guldkorn"

/Jens (som prøver at værer flink)

Fra : Pwh

Dato : 12-01-10 21:35

Pwh, skrev:
> Min nye kollega kom idag og fortalte at ham og konen
> lige havde fået købt en hundehvalp, fornuftigt nok.
> Der hvor filmen knækkede var da han fortalte at det var
> en schæfer de havde købt, snakker ikke med ham mere

Nu knækkede filmen en gang mere idag da jeg talte med kollegaen
om hans nye schæferhvalp omkring opdragelse.
Guddøde mig om han ikke har tænkt sig at nægte den stakkels hund
at værer i møblerne, mangen til dyreplageri har jeg ikke hørt om længe
Self lidt forståeligt når det er en fedtet schæfer vi taler om, men alligevel

/Jens (hvis hunde må ligge hvor det passer dem)