lys/lygte
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-10 22:57

hej med jer

som ny i gruppen ville jeg hører om nogen har fundet løsningen på at få lidt
lys på sin hund.

jeg har et par sankt bernharder i min omgangs kreds, og der er forsøgt
meget. enten
-brænder de ud efter få dage
-går i stykker som flg af hunden ryster på hovedet
-går i stykker hvis hunden skulle få lov til at bade lidt

har prøvet mange diode cykel lygter uden held, og halsbånd med lys i, har
forhandler frarådet så??
da jeg af og til er hunde passer, her på landet hvor gange lys er noget vi
ser andre steder, ville det være rart de var lidt synlige når vi går tur.

har søgt længe så håber nogen har fundet løsningen..

mvh
lars
www.lomse,dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-10 05:59

"lomse.dk" <lomse2lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser andre steder, ville det være rart de var lidt synlige når vi går tur.
>
> har søgt længe så håber nogen har fundet løsningen..

Mit forslag vil være reflexbånd, med velcro lock, evt syet på en lille
strømpe, hvor foden er klippet af..... Det med bare at sætte dem om hals /
ben, er ofte ubrugelige, da de oftest gemmes af hår på sådan et par Sct
Bassehunde.... Så man skal helst have lidt bredde på.... Så vil de altid
forblive synlige.....
På alle de billige lamper, man kan få til hundene, skal du altid skifte
ringene, du sætter i halsbånd, da dem de kommer med, ikke holder til mange
lufteture.
Så brug nogle fra nøgleringe, de er som regel noget bedre.

M.V.H....Benny..

Fra : HSLK

Dato : 05-01-10 13:16

Følgende er skrevet af lomse.dk:
> [...]
> ser andre steder, ville det være rart de var lidt synlige når vi går tur.
>
> har søgt længe så håber nogen har fundet løsningen..

Hejsa

Altså nu har jeg kun en lille hund og han har en hunde refleks
"frakke/vest" på når vi går tur i mørke, jeg ved ikke om de findes til
så store hunde ellers kan man vel nemt sy en selv.

Jeg selv har en refleksvest på.

Knus Henriette.

Fra : Kim2000

Dato : 05-01-10 17:34

"lomse.dk" <lomse2lomse.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ser andre steder, ville det være rart de var lidt synlige når vi går tur.
>
> har søgt længe så håber nogen har fundet løsningen..

Jeg fandt et diode halsbånd i Aldi til små 80 kroner, det har indtil videre
holdt hele vinteren. Hver 3 sekund blinker det rødt og jeg kan se det på
40-50 meter uden problemer.