Er kortet brændt af - eller hvad er
Fra : Jebir

Dato : 02-01-10 20:51

Hejsa!

Har et problem med en maskine...

Der sidder et GeForce 8800 GT kort i, som er begyndt at opføre sig
underligt. Det ser ind imellem ud som nedenstående når computeren
starter op, er i Windows eller - og det er primært her det starter - der
spilles spil på maskinen (primært WoW).

http://www.jebir.dk/rik1.jpg
http://www.jebir.dk/rik3.jpg

Når den gør det, gør den det også i Bios - men det er ikke hele tiden.

Det hjælper som oftest at slukke for maskinen, og herefter starte den
igen. Det er lige meget om den står i 1 minut eller 10 minutter.

Jeg har prøvet at flytte skærmkablet til den anden DVI-port på kortet
(der er 2) - det gav dog ingen ændring.

Nogen forslag til hvad der kan gøres? Skal kortet skiftes, eller er der
nogen muligheder?

- Jebir

Fra : Jebir

Dato : 02-01-10 20:53

Lige en tilføjelse; maskinen er en Dell XPS 420 - hvordan ser det ud med
at skifte grafikkortet i den - den ser ud til at være ret kompakt
indvendigt...?

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 03:27

> [...]
>
> Når den gør det, gør den det også i Bios - men det er ikke hele tiden.

> Nogen forslag til hvad der kan gøres? Skal kortet skiftes, eller er der

Min diagnose:
1) Du har prøvet at slukke, samt at flytte kort til anden sokkel
2) Problemet viser sig osse i BIOS, når systemet er helt koldt
så dine billeder viser 'hardware fejl' på skærmkortet

Prøv gerne at reetablere god termisk forbindelse mellem GPU og køleflade med
ny kølepasta, men det er sjældent løsningen når aktuelle problem har vist
sig.

Rep: Nyt skærmkort

Mvh Villy (2830)

Fra : Jebir

Dato : 03-01-10 11:37

> [...]
> ny kølepasta, men det er sjældent løsningen når aktuelle problem har vist

- Jeg tror desværre også det bliver enden af det med et nyt kort...
Har nu prøvet at skifte kabel og skærm ud for at udelukke at det var
problemet, har haft kortet ude og "rense" det for div støv o. lign. uden
resultat... Så der ryger et nyt kort i, ser det ud til.