nyt agp grafikkort
Fra : Line

Dato : 02-01-10 08:48

Hej alle

Min søn vil have et nyt grafikkort i vores "gamle" IBM computer med 3 ghz
Pentium 4. Der sidder et med 32 mb nu. Hvad er det bedste der kan købes
under 500? Skal være AGP! Skal strømforsyningen have en vis størrelse for at
kunne klare et større grafikkort?

Mange hilsner
Line

Fra : jk

Dato : 02-01-10 14:50

On Sat, 2 Jan 2010 08:48:02 +0100, "Line" <linemikk@gmail.com> wrote:

> [...]
>under 500? Skal være AGP! Skal strømforsyningen have en vis størrelse for at

Det er ikke så nemt at rådgive omkring.
Der findes mange erfarne spillere her i gruppen (ikke mig), så det er
også relevant at få at vide, hvilke spil vil sønnen spille.
Så kan man skønne, om det er muligt med et agp kort.
Det der med strømforsyningen er ikke så relevant, når vi taler om agp
grafikkort. Disse er næsten ude af markedet i dag, og dem der er ikke
super kraftige spillerkort, der kræver specielle strømkabler.

Hvis man kender www.edbpriser.dk er det nemt at søge på, hvor meget,
der få indenfor agp kort.
Hardware, grafikkort, alle filtre, sæt agp og søg.

Mit bud er dette nvidia 7600GT m. 256 Mb ram:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=403682

Det er et agp 8x.
For at være sikker på, om det kan køre i den IBM, skal man vide type
og modelnummer. Det står under bunden af kabinettet.
Der er nemlig også agp 4x. Det har ikke samme spænding som 8x. Der er
fare for at brænde bundkortet af, hvis det er forkert.

mvh

John

Fra : Line

Dato : 02-01-10 16:17

tak for svar
det er ikke de mest krævende spil siger han
har prøvet edbpriser nu
er 7600 gt bedre end ati 3650hd og 4650hd?

Fra : jk

Dato : 02-01-10 18:26

On Sat, 2 Jan 2010 16:16:56 +0100, "Line" <linemikk@gmail.com> wrote:

>tak for svar
>det er ikke de mest krævende spil siger han
>har prøvet edbpriser nu
>er 7600 gt bedre end ati 3650hd og 4650hd?

Nej. Jeg har googled mig frem til, at de 3 performer i den rækkefølge,
du har skrevet dem.
En kendt test er '3Dmarks 2006'. Hvor 7600 GT ligger på ca. 2833, 3650
ligger omkring 3297, og 4650 er meget højere.

Men nogle sværger til Nvidia (7600GT) og andre til ATI.

mvh

John

P.S. Jeg HAR advaret om det med 4x kontra 8x AGP.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-01-10 11:56

"Line" <linemikk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Pentium 4. Der sidder et med 32 mb nu. Hvad er det bedste der kan købes
> under 500? Skal være AGP! Skal strømforsyningen have en vis størrelse for

Jeg har haft et 4670 på prøve, og det kunne faktisk køre f.eks Bioshock i
1440*900 med fuld knald på effekterne (næsten), så jeg vil tro at et 4650
(som i er inde på), klarer sig nogenlunde i

Vær dog opmærksom på at mange HD46xx ikke har blæserstyring, så hvis man er
_meget_ overfølsom overfor støj, bør man vælge en med passiv køling, eller
specifikt gå efter en model med blæserstyring.
Det sidste burde en forhandler kunne rådgive om, eller hvis man køber via
nettet, kan man checke eventuelle billeder af modellerne. Hvis der går fire
ledninger ind i blæseren, har modellen blæserstyring.

Jeg kørte 4670'eren på en pc med Inten quad core, et par harddiske og hvad
der ellers er på en PC. Og dette kunne min daværende 300w strømforsyning
godt trække.

Bjarne K.