Film hvor ældre kvinder forfører unge mænd~
Fra : Michael

Dato : 01-01-10 20:00

Hejsa gruppe og godt nytår :)

Jeg søger de film der omhandler en ældre kvinde der forfører en yngre mand.

Kender selv disse :

The graduate
Scandal
Unfaithful

Er der nogen jeg har overset (nok helt sikkert..), gælder også tv-film.

Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der koncentrerer
sig om emnet.

Mvh
Silver.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-10 20:55

"Michael" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen jeg har overset

Du har vist overset REND MIG I TRADITIONERNE af Leif Panduro

Hilsen Åge

Fra : Kim2000

Dato : 01-01-10 21:10

meddelelsen news:4b3e531b$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Michael" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Du har vist overset REND MIG I TRADITIONERNE af Leif Panduro

Og MILF XXX 34

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-10 02:43

meddelelsen news:4b3e531b$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Michael" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Du har vist overset REND MIG I TRADITIONERNE af Leif Panduro

Shit. Jeg blandede et par film sammen. Glem det.
Jeg mener DEN KRONISKE USKYLD

Hilsen Åge

Fra : Bisse

Dato : 01-01-10 21:16

> [...]
>
> Er der nogen jeg har overset (nok helt sikkert..), gælder også tv-film.
>
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der

White Palace
Prime
Lærerinden

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-01-10 22:24

http://www.imdb.com/title/tt0103251/
>Prime
http://www.imdb.com/title/tt0387514/

I disse to film er begge parter lige gode om det, hvis man spørger mig
(Lærerinden har jeg ikke set).

Begge film er i øvrigt amerikanske. Jeg tror at en fransk film med
samme tema ville udvikle sig anderledes.

Inden I begynder at kalde mig Bogart, vil jeg lige sige, at jeg godt
kan lide både White Palace og Prime

Uma Thurman og Susan Sarandon ser jo ganske hyggelige ud
Og Meryl Streep er også forrygende.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Ingen skileje! - Intet liftgebyr! - Ingen bindinger!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-01-10 02:26

On 01/01/2010 20:00, Michael wrote:
> Hejsa gruppe og godt nytår :)
>
> Jeg søger de film der omhandler en ældre kvinde der forfører en yngre mand.
[...]
> Er der nogen jeg har overset (nok helt sikkert..), gælder også tv-film.
>
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der koncentrerer
> sig om emnet.

TV-Tropes
< http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HomePage >
Har helt sikkert en kategori eller to, om netop det emne.

Jeg kan ikke lige huske hvad den (eller de) hedder, men du kan jo lægge
hårdt ud med at søge på noget vi kender, nemlig "lolita", og så se på
hvilke kategorier dén ligger i; en af dem har sikkert at gøre med
aldersforskel, og så er det bare at kigge hele den kategori igennem,
vælge de emner du synes lyder spændende, kigge på dem, og så nærstudere
den sektion under emnet der hedder "Film".

Alternativt kan du tage udgangspunkt i "The Graduate" som sandsynligvis
allerede har sin egen side, da den vist er ret kendt (ikke fordi jeg
selv har set den). Hvis du kan finde den, så kig på hvilke emneord den
har fået.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-01-10 18:33

Michael wrote:

> [...]
>
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der koncentrerer

Sunset Boulevard og Den kroniske uskyld.

Fra : Peter Holm

Dato : 02-01-10 15:07

Michael wrote:
> [...]
> tv-film.
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der

The Reader (2008)
http://us.imdb.com/title/tt0976051/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-10 15:28

Michael skrev:

> Jeg søger de film der omhandler en ældre kvinde der
> forfører en yngre mand.

Jeg mindes at have set en fransk film, vistnok engang
i 1970'erne, hvor en erfaren kvinde nærmest "hjælper
en dreng på vej". Jeg kan ikke komme i tanker om titlen.
Det var i øvrigt ikke hovedhistorien i filmen.

--
'rluf :·)
»bedre nytår«

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-01-10 15:34

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Jeg mindes at have set en fransk film, vistnok engang
> i 1970'erne, hvor en erfaren kvinde nærmest "hjælper
> en dreng på vej". Jeg kan ikke komme i tanker om titlen.
> Det var i øvrigt ikke hovedhistorien i filmen.

Fransk? Ja, så har det jo nok ikke været - for eksempel - Hotel New
Hampshire: http://www.imdb.com/title/tt0087428/

--
Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Borer man helt ind til benet, er det
måske dér hunden ligger begravet

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-10 16:04

Jørgen Grandt skrev:

> Fransk? Ja, så har det jo nok ikke været - for eksempel -
> Hotel New Hampshire: http://www.imdb.com/title/tt0087428/

Den så jeg ved fremkomsten i 1984. Det kan sagtens være
den jeg har tænkt på. Skulle jeg komme i tanker om en
fransk film, med et lignende forhold, vender jeg tilbage.

--
'rlyf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-10 16:52

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Den så jeg ved fremkomsten i 1984. Det kan sagtens være
> den jeg har tænkt på. Skulle jeg komme i tanker om en
> fransk film, med et lignende forhold, vender jeg tilbage.

Nu ved jeg hvad det var for en fransk film.
Louis Malle: Uroligt hjerte (Le souffle au coeur) fra 1971.

Her er et YouTube-klip (det varer 9:51):
http://www.youtube.com/watch?v=cuYV-KfSQFk

Og et med pateren:
http://www.wat.tv/video/louis-malle-souffle-coeur-imu2_ha6o_.html

--
'rlyf :·)

Fra : Martin T.

Dato : 05-01-10 12:00

"Michael" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen jeg har overset (nok helt sikkert..), gælder også tv-film.
>
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der

Jeg holdt meget af "notes on a scandal"
http://us.imdb.com/title/tt0465551/

Mvh
Martin T.

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-01-10 21:47

Michael wrote:
> Hejsa gruppe og godt nytår :)
>
> Jeg søger de film der omhandler en ældre kvinde der forfører en yngre
> mand.
[klip]

Malizia
Dansk titel: Alle elsker Angela
http://www.imdb.com/title/tt0070358/

For lige at hænge mig selv ud, så husker jeg den som ret fræk.

Kim

Fra : Peter Holm

Dato : 11-01-10 20:41

Michael wrote:
> [...]
> tv-film.
> Håber en af jer har ekspertviden eller kender en hjemmeside der

havde helt glemt denne fantastiske film
http://us.imdb.com/title/tt0213847/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-01-10 22:46

Peter Holm skrev:

> havde helt glemt denne fantastiske film
> http://us.imdb.com/title/tt0213847/

Sød. Men jeg foretrækker nu "Og din mor":
http://us.imdb.com/title/tt0245574/

Sorry, hvis den allerede har været nævnt.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk