hvornår skal hunden have mad?
Fra : MariaH

Dato : 01-01-10 20:06

Vi har her til aftens siddet og snakket om hvornår det egentlig er bedst at
give hunden mad. Pt. får han om aftenen, men det er vel egentlig bedst om
morgenen/formiddagen, så han kan forbrænde det?

--
Maria

Fra : jopa

Dato : 01-01-10 22:35

MariaH skrev:
> Vi har her til aftens siddet og snakket om hvornår det egentlig er bedst at
> give hunden mad. Pt. får han om aftenen, men det er vel egentlig bedst om
> morgenen/formiddagen, så han kan forbrænde det?

Min får om morgenen de dage den får noget

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-01-10 10:17

MariaH, skrev:
> Vi har her til aftens siddet og snakket om hvornår det egentlig er
> bedst at give hunden mad. Pt. får han om aftenen, men det er vel
> egentlig bedst om morgenen/formiddagen, så han kan forbrænde det?

Der er sikkert mange teorier mht det.
Den teori som jeg synes lyder fornuftigst er at hunden bliver fodret på varierede tidspunkter,
det er jo sådan den ville æde i naturen.
Mine egne hunde bliver dog som hovedregel fodret om aftenen når jag selv skal spise,
synes det har den fordel at de så er roligere om aftenen når man gerne vil have fred
da de så ligger og slår mave
Kunne også forestille mig at det kunne værer et problem hvis hunden bliver fodret om morgenen
og så bliver skidetrængende i løbet af natten og ikke kan komme af med det.
Der ser det for mig ud som om at det foder jeg har givet om aftenen kommer ud igen på morgenturen.
Specielt med de sore racer skal man også værer obs på ikke at motionerer for hårdt på fuldt vom,
det kan give mavedrejning som er livstruende.

/Jens

Fra : Horslunde

Dato : 02-01-10 11:56

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-10 13:30

"Horslunde" <carsten.p.andersen@gmail.com> wrote in message

> "MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Vores får også morgen og aften

Kasper

Fra : makkerlone

Dato : 03-01-10 12:55

Mine hunde får en lille smule om morgenen inden gåturen.
Resten får de til aftensmad, når vi har trænet færdig.

Hilsen Lone Sommer

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-01-10 01:07

On 01/01/2010 20:05, MariaH wrote:
> Vi har her til aftens siddet og snakket om hvornår det egentlig er bedst at
> give hunden mad. Pt. får han om aftenen, men det er vel egentlig bedst om
> morgenen/formiddagen, så han kan forbrænde det?

Ude i naturen spiser rovdyr typisk kun et enkelt måltid om dagen, eller
ofte sjældnere. Tigre spiser vistnok højst et par gange om ugen.

Hvis jeg var hundeejer ville jeg nok tage det rimeligt afslappet hvad
den sag angår, om det er morgen eller aften, og et halvt eller et eller
to måltider i døgnet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 04-01-10 16:40

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Ude i naturen spiser rovdyr typisk kun et enkelt måltid om dagen, eller
> ofte sjældnere. Tigre spiser vistnok højst et par gange om ugen.

Når hunden står med hovedet ned i hundeposen og gumler så ved man det er tid

Fra : /Peter

Dato : 19-01-10 09:36

> [...]
> at give hunden mad. Pt. får han om aftenen, men det er vel egentlig bedst
> om morgenen/formiddagen, så han kan forbrænde det?

Min hund har altid mad i foderskålen - rigt varieret endda -
hvad og hvornår han spiser finder han helt selv ud af,
-måske er han lidt klogere end andre hunde