Dino med 'tømmermænd'.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-10 13:53

Hej

Så er nytårsskyderiet for det meste overstået, godt det samme.
Dino fik piller i går og klarede aftenen nogenlunde.
Dog viste hun nogle gange tegn på utryghed, som dog straks gik over da hun
kunne konstatere at vi var hos hende.
I dag har vi så en hund der dingler lidt rundt endnu (kl. ca. 14)

Jeg håber på at Dino i aften eller senest i morgen, har fået rystet de
sidste virkninger af sig og er tilbage til sit vante jeg.
At Dino er sulten i dag er der heller ikke noget at sige til, da hun stort
set ikke spiste i går.
Summa-summarum: En 'rimelig' (også for os mennesker i familien

--
Uffe Bærentsen
Dino

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 01-01-10 15:28

> [...]
> set ikke spiste i går.
> Summa-summarum: En 'rimelig' (også for os mennesker i familien

Hej.

Vi har en hund som for første gang skulle opleve nytåret, vores gamle hund,
var panisk bange, der var ingen kontakt til den, så hvad skulle vi gøre ved
den lille ny, dyrlægen var udgået for medicin, d. 30/12 da vi ville have det
til nytårsaften, dyrlægen foreslog D.A.P. det fås i spray, halsbånd eller
til stikkontakt, vi valgte halsbånd, hunden blev tydelig roligere, vi var
også fri for en dopet hund, det er ikke sidste gang vi bruger dette, det kan
også bruges hvis hunden er bange for at køre bil, spray'en kan sprayes i
dens kuv, eller et par pift ind i bilen, det er helt lugtfrit for mennesker,
det er kun hund som reagere på det, det er alle diegivende pattedyr som
frigiver feromoner, til beroligelse af ens afkom, det er dette som bryges.

Kurt J.
Odense

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-10 17:12

"Kurt E. Jensen" <kurtj@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt lugtfrit for mennesker, det er kun hund som reagere på det, det er
> alle diegivende pattedyr som frigiver feromoner, til beroligelse af ens

Har forsøgt at lede på nettet, men har ikke fundet noget.
Hvad er D.A.P. for noget?
Det lyder absolut som noget der skal kigges efter i sømmene.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-10 15:59

Følgende er skrevet af Uffe Bærentsen:

> Summa-summarum: En 'rimelig' (også for os mennesker i familien

Rimelig hvad?

Blackie var urolig, men det lød osse som om vi lå i en skyttegrav foran
Stalingrad under WW2

Alle persienner var nede og tv'et larmede lidt men ikke nok til at
overdøve

Gik dog bedre end sidste år

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-01-10 16:13

On Fri, 01 Jan 2010 15:59:06 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>Stalingrad under WW2
>
>Alle persienner var nede og tv'et larmede lidt men ikke nok til at

Vi har to knap 6 år gamle og en på knap 2. Den unge var stort set
hamrende ligeglad med det der skyderi - de to andre synligt påvirket.
Den ene søgte ly i en "hule", den anden var tydeligt stresset. Men kl
2 lykkedes det at gå aftentur i ro og mag At de så vækkede mig kl
7.45 fordi deres maveur er ligeglad med nytårsaften og den slags ting
må man jo bare tage med

Mor har en D/S gårdhund på 11 som altid har være hammerbange for
skyderiet. Hun fik noget naturmedicin af dyrlægen, som har taget det
værste, hunden reagerer stadig men ikke nær så voldsomt - og det har
så givet hende og hunden en rolig aften uden han var "dopet" i 3 dage,
som hun sagde, sidst hun brugte sløvende medicin.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-10 16:13

> Følgende er skrevet af Uffe Bærentsen:

> Rimelig hvad?

Ingen skader på hverken mennesker eller jordisk gods.
Da aftene gik med at passe på hund kom der meget begrænset volumen fluidum
indenfor, så 'håndværkere på loftet' er ikke eksisterende i dag, heller ikke
moralsk

> Blackie var urolig, men det lød osse som om vi lå i en skyttegrav foran
> Stalingrad under WW2

Nu var jeg af gode grunde ikke tilstede i Stalingrad, men sammenligningen
lyder rimelig nok.

> Alle persienner var nede og tv'et larmede lidt men ikke nok til at
> overdøve

Vi fandt ud af at 'De Gyldne Løver' virker beroligende på Dino
Bagdelen ved dette er at vi har fået nok af dem for lang tid......

> Gik dog bedre end sidste år

Samme her, dengang blev pillerne givet for sent, så Dino nåede at bekæmpe
virkningen
Hvordan hun gjorde det fatter jeg ikke, men det var som om virkningen blev
udskudt.
Så dengang havde vi en dopet hund d. 1/1

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-10 17:19

Uffe Bærentsen har bragt dette til os:

> Da aftene gik med at passe på hund kom der meget begrænset volumen fluidum
> indenfor, så 'håndværkere på loftet' er ikke eksisterende i dag, heller ikke
> moralsk

Hér drikker vi ikke; er forvirrede nok i forvejen

> Nu var jeg af gode grunde ikke tilstede i Stalingrad, men sammenligningen
> lyder rimelig nok.

Tillid er godt...

> Vi fandt ud af at 'De Gyldne Løver' virker beroligende på Dino
> Bagdelen ved dette er at vi har fået nok af dem for lang tid......

Blackie måtte nøjes med hvad jeg kunne zappe frem til

Hans
www.zofiaoghans.dk